Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ovitiiviste ehjänä irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    E39 ovitiiviste ehjänä irti?

    Nonniii...
    Huoltojen sössit sarjassamme jakso nro 17263. Ei merkkihuollossa vaan tällä kertaa peltikorjaamolla on tuliterä ovitiiviste asennettu väärinpäin, eli puoli joka pitäisi olla oviaukkoa kohti on ovea kohti. Tarkennuksena siis kyseessä ovessa kiinni oleva tiiviste. Nämähän on samat sekä kuskin että matkustajan puolella, osa nro 6 -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...28&hg=41&fg=40

    Onko tuota mahdollista irroittaa hajoittamatta (esim. lämmittämällä) kun tuntuu olevan aika takkuisella tarralla koko matkalta kiinni? Jos hajoaa niin tarkoitus hommata osa liikkeen laskuun ja asentaa jälleen oikealla tavalla itse.
    Last edited by Kentsu; 07-09-2006, 19:16.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Eikö se kannattaisi niiden antaa hoitaa homma loppuun asti?
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Kentsu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1397
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Rahu
      Eikö se kannattaisi niiden antaa hoitaa homma loppuun asti?
      Näinhän se periaatteessa kannattaisi. Mutta käytännössä homma menee niin että suurta mielenkiintoa homman hoitamiseen tuskin löytyy -> vaihtoajankohdan saan kenties minne tulevaisuuteen, juuri pesty ja imuroitu auto on luultavasti taas paskainen homman jälkeen josta joudun jälleen valittamaan ja lisäksi joudun tutkimaan taas työn että kuinka se on tehty. Tästä e.m. virheestä kun soitin niin eihän se asentaja halunut aluksi uskoa ja näytillä on autoa siellä käytettävä jotta uskovat miten kävi. Tässä on sen verran tullut takkiin noista toisten tekemisistä viime aikoina että pienemmällä stressillä selviän nyt kyllä omatoimisena...
      Ex: 523iA '97, 520iA '89
      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Kentsu
        Näinhän se periaatteessa kannattaisi. Mutta käytännössä homma menee niin että suurta mielenkiintoa homman hoitamiseen tuskin löytyy -> vaihtoajankohdan saan kenties minne tulevaisuuteen, juuri pesty ja imuroitu auto on luultavasti taas paskainen homman jälkeen josta joudun jälleen valittamaan ja lisäksi joudun tutkimaan taas työn että kuinka se on tehty. Tästä e.m. virheestä kun soitin niin eihän se asentaja halunut aluksi uskoa ja näytillä on autoa siellä käytettävä jotta uskovat miten kävi. Tässä on sen verran tullut takkiin noista toisten tekemisistä viime aikoina että pienemmällä stressillä selviän nyt kyllä omatoimisena...
        Tämäpä varsin asiakasystävällinen paikka Mikä paikka kyseessä?

        Eihän siinä sitten mitään muuta kun rupeat repimään sieltä mistä parhaiten saat alulle ja yrität repiä mahdollisimman pieniksi paloiksi ja viet sen takaisin ja pyydät vaihtamaan uuteen minkä asennat itse kerralla oikein päin Mutta mä olisin kyllä pistänyt samantien ne korjaamaan tuon tilanteen itse.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Se muuten lähti ehjänä irti. Hissukseen varoen tunteella "suoraan ulospäin" kiskoen lähti suht hyvin. Liimapinta on tietenkin sitten jokseenkin entinen. En tiedä kuinka olisi jos se ois tuossa pari vuotta kiinni ollut, mutta tän ois periaatteessa saanut vielä takaisin kiinni.
          Mutta uuden tiivisteen siis laitoin ja nyt tietää että se on kiinni, oikein ja hyvin
          Jos sattumalta jollakulla on vastaava homma, niin vihjeeksi uuden tiivisteen asennuksessa että oven stopparihan pitää irroittaa, ja ei kannata venyttää sitä uutta tiivistettä yhtään. Päin vastoin sitä joutuu mielummin hieman painamaan kasaan koska kun koko kierroksen on melkeen liimannut niin tulee huomio että "tätähän on liikaa", ja sitä joutuu sitten painamaan vähän kurtttuun jotta kaikki "ylimääräinen" ei tule sitten yhteen kasaan. Jos sen tiivisteen katkaisee niin on tietenkin vähän helpompi mutta en suosittele.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎