Tuli hankittua Supersprintin takapönttö E39:iin (ei vielä asennettu). Alkuun ajattelin että säilytän alkuperäisen resonaattorin. Mutta nyt on ruvennut mietityttämään että pitäisikö kuitenkin laittaa myös keskiputki uusiksi. Tavoitteena on sopivan matalat mörinät, sisälle ei kuitenkaan tarvitsisi kovasti kuulua. Osaako kukaan neuvoa valinnassa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Supersprint ja resonaattori (vai ei?)
Collapse
X
-
E39 Supersprint ja resonaattori (vai ei?)
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf VI 118kW -08/09,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Instyle Navi,
ex Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 203hv PowerShift,
ex X3 2.0dA,
XC60 D5 AWD Aut. -11Tags: None
-
-
Mulla oli ennen 530 (-00, kylläkin kompuralla ja IC:lla), ja siinä oli Kellenerin takapöntöt. En ollut vaihtanut mitään muuta, enkä tiedä millainen vaikutus sillä olisi. Nyt alla on M5 ja www.m5board.com voi lukea millainen vaikutus on jos siihen vaihtaa alle n.s. x-pipe't (ja takapöntöt): murtohälytykset rupee huutamaan jos antaa kenkää parkkipaikalla
Käytä search ja esim "x-pipe"
-
-
Mulla on suht tuoreesti asennettu Supersprintin takapönttö ja autona on 523iA -97. Vakioresonaattori vielä on paikallaan ja olen ihan tyytyväinen ääniin. Tietysti makuasia mutta se on sellanen vähän tavallista meteliä kovempi ja selkeästi matalampi. Jos radiosta laittaa äänet kokonaan pois päältä niin pienen huminan tunnistaa jos korvat oikein höröttää. Jos haluaa meteliä oikein kunnolla niin sitten vaan resonaattorin tilalle putkea.. Tosin ei ole kyllä mitään kokemusta millaiset äänet siitä syntyy mutta henk. koht. en sitä tule harkitsemaan!__________
E92 BMW 335i M-Sport -12
"Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
Comment
-
-
Originally posted by IleeeMulla on suht tuoreesti asennettu Supersprintin takapönttö ja autona on 523iA -97. Vakioresonaattori vielä on paikallaan ja olen ihan tyytyväinen ääniin. Tietysti makuasia mutta se on sellanen vähän tavallista meteliä kovempi ja selkeästi matalampi. Jos radiosta laittaa äänet kokonaan pois päältä niin pienen huminan tunnistaa jos korvat oikein höröttää. Jos haluaa meteliä oikein kunnolla niin sitten vaan resonaattorin tilalle putkea.. Tosin ei ole kyllä mitään kokemusta millaiset äänet siitä syntyy mutta henk. koht. en sitä tule harkitsemaan!
Hieman harmittaa se, että putken päät jäivät aika ulos törröttämään. Voisivat hyvin olla viisikin senttiä edempänä. Mutta kuulemma ei ollut tilaa siirtää... Mites Ileee, kuinka hyvin sun Supersprint "istuu"? Showroomin puolelta kattelin mutta ei löytynyt sopivaa kuvaa...Last edited by Ultimate70; 08-09-2006, 15:28.ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf VI 118kW -08/09,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT Instyle Navi,
ex Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 203hv PowerShift,
ex X3 2.0dA,
XC60 D5 AWD Aut. -11
Comment
-
-
En osaa sanoo E39:in äänistä mut E46 330 kun poistaa resonaattorin ja korvaa suorilla putkilla niin äänet ei kyl tuu yhtään liian koviks. Pienillä kierroksilla tuskin huomaa eroo onko resonaattoria vai ei mut kun kierrättää enempi ni sit kuuluu tyylikäs kutosen soundi.
ps. Itsellä on Eisenmann takapönttö + suorat putket
Comment
-
Comment