Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kynnyskotelojen suojaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by creative 22

    Ovet on aikoinaan suojattu mutta tämä on tehty ilmeisesti liian myöhään ja kosteus on jo päässyt pellin ja pvc:n väliin.Tai sitten tuossa saumauksessa on tullut jokin virhe, mersun ja fordin tapaan.....
    -Eli, oliko tuo ovien aiempi "suojaaminen" syy ja seuraus sille että saumaukset ovat lähteneet kesimään? Epäilen että näin on.

    [/QUOTE]..sinkki "uhrautuu" teräksen puolesta mutta sitten kun se ei enää jaksa "taistella" alkaa ruostuminen, teräksen....[/QUOTE]

    Sinkki uhrautuu, mutta se vaatii ensin hitsattavan pohjamaalin ja lisäksi muiden pinnoitusten pettämisen. Näin ei tule yhden ihmisiän aikana e39:ssä mm.koteloiden osalta tapahtumaan niin kauan kuin alkuperäiset tuuletukset toimii ja sisäpuoliset TEHDAS-suojavahat ovat kotelojen sisäpinnoilla.

    [/QUOTE]...kuka uusia ostaisi?....[/QUOTE]

    Nykyautojen ns.uusi koritekniikka on viety törmäysturvallisuuden osalta sellaiselle tasolle, että korirakenteiden koko elinkaaren aikana ei sallita minkäänlaisia lujuuspoikkeamia. Tämä tarkoittaa sitä että korirakenteen pitää täyttää KAIKKI eri speksein vaadittavat lujuus-standardit koko sen käyttöiän.
    Käyttöikä on näissä määritelty 25-vuodeksi, jonka aikana minkäänlaista lujuuksiin vaikuttavaa korroosiota EI SAA esiintyä. Nykyiset nopeat/kaksivaiheiset tehokkaat bagjärjestelmät ja mädäntynyt korirakenne
    on jo itsessään tappava yhdistelmä. Mikäli jokin uuden koritekniikan ajoneuvomerkki mm.euroopassa todetaan menettävän korroosion vuoksi speksilujuutensa, voidaan koko automalli määrätä käyttökieltoon. Tätä ei ole tapahtunut eikä todellakaan tule koskaan tapahtumaan.
    Eli nykyiset autot eivät todellakaan tule vaihdettaviksi korroosion vuoksi.

    [/QUOTE]...Olen omasta autostani 10/97, mittaillut myös maalikalvon paksuutta, sehän on e39:sä aika ohut....[/QUOTE]

    Uuden koritekniikan sinkkikorirakenteiden pintamaalien vahvuuksilla EI ENÄÄN OLE mitään merkitystä rakenteen korroosioalttiudelle. Nykyiset korirakenteet tulisivat toimeen vallan hyvin tuon 25-vuotta ilman grammaakaan pintamaalia.
    Siis kuten tulevat toimeen sinkityt ämpärit tuhansissa Suomalaiskaivoissa ja Saunoissa, tuhannet sinkityt peräkärryt Suomen teillä sekä sinkityt peltikatot ja seinät miljoonissa rakennuksissa ympäri maailman.
    Sinkittyyn rakenteeseen voi maallikon mielestä ilmestyä "ruostetta" kun hän havaitsee ruskeaksi oksidoituneen läiskän rakenteen pinnalla, mutta tästä on matkaa läpiruostumiseen vielä useita kymmeniä vuosia.

    Korostan tätä nyt nimen omaan ammatillisista näkökulmista, koska minä näitä kolaroituja korirakenteita olen repinyt auki viimeisen 15-vuotta. Eli olen aitiopaikalta pystynyt näkemään mitä tuo ns.uusi koritekniikka oikeasti on ja kuinka käsittämättömältä näiden rakenteiden sotkeaminen ja osin jopa tuhoaminen tuntuu. e39 on bemun ensimmäinen ns.uuden koritekniikan korirakenne joka ei TODELLAKAAN tarvitse 50-70-lukuisiin korirakenteisiin tarkoitettuja/suunniteltuja käsittelyjä vain siksi että auton omistaja sattuu olemaan ennakkoluuloissaan täydellisen haluton siirtymään tälle vuosituhannelle. Nyt on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa nähtävissä se seikka että näistä "jälkisuojauksista" näyttää oikeasti olevan enemmän haittaa kuin hyötyjä. Minulla on ollut käsissäni jo montakin tapausta jossa uuden koritekniikan auto on käytetty jo uutena lisäsuojauksessa ja nyt 5-7-vuoden jälkeen rakenteissa on ihan selvästi ollut vaurioita nähtävissä. Onneksi nämä korin alapuoliset törmäyslujat rakenteet ovat niin hyvin suojattu myös tätä jälkisuojaustohelointia vastaan että, näistä ei ole syntynyt käyttäjälleen suuria turvallisuusvajeita. Ainoastaan yksi VAG konsernin tuuletuksiltaan kotelosuoja-ainein tukittu kantava kotelorakenne oli pistehitseistään syöpymässä irti joka sitten näkyi törmäysjäljissä kun pistehitsit irtosivat kuin pompan napit nakkijonossa. Muutenhan näissä kiiltää jokainen sisäosa 0.5mm:n vahakalvon alla 100% virheettömänä vaikka kyse olisi -98 700tkm ajetusta Helsinkiläisestä TDI passatista. Toisaalta näissä kotelo "suojatuissa" näkee kuinka ovissa on lillunut vettä 10cm:n korkeudella ja kuinka jostain kotelon osastoidusta sisäosasta purskahtaa vettä kun siihen tarjoaa sahanterää. Tätä ei tietenkään ole milloinkaan tapahtunut silloin kun rakenteet on jätetty niin kuin tehdas on ne suunnitellut olevan/toimivan.
    Eli esim.e36:n koteloon voi ruutata vaikka sitä "legendaarista" teräöljyä ilman että sillä aiheutetaan rakenteille ainakaan vahinkoa, mutta jättäkää nyt hyvät ihmiset ainakin e39 rauhaan. Jos e39:n ovensaumasta kuoriutuu saumakitti, niin sille ei yksikään lisäsuojaus voi yhtään mitään.

    -

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      #17
      Originally posted by Hemi
      -Eli, oliko tuo ovien aiempi "suojaaminen" syy ja seuraus sille että saumaukset ovat lähteneet kesimään? Epäilen että näin on.
      ..sinkki "uhrautuu" teräksen puolesta mutta sitten kun se ei enää jaksa "taistella" alkaa ruostuminen, teräksen....[/QUOTE]

      Sinkki uhrautuu, mutta se vaatii ensin hitsattavan pohjamaalin ja lisäksi muiden pinnoitusten pettämisen. Näin ei tule yhden ihmisiän aikana e39:ssä mm.koteloiden osalta tapahtumaan niin kauan kuin alkuperäiset tuuletukset toimii ja sisäpuoliset TEHDAS-suojavahat ovat kotelojen sisäpinnoilla.

      [/QUOTE]...kuka uusia ostaisi?....[/QUOTE]

      Nykyautojen ns.uusi koritekniikka on viety törmäysturvallisuuden osalta sellaiselle tasolle, että korirakenteiden koko elinkaaren aikana ei sallita minkäänlaisia lujuuspoikkeamia. Tämä tarkoittaa sitä että korirakenteen pitää täyttää KAIKKI eri speksein vaadittavat lujuus-standardit koko sen käyttöiän.
      Käyttöikä on näissä määritelty 25-vuodeksi, jonka aikana minkäänlaista lujuuksiin vaikuttavaa korroosiota EI SAA esiintyä. Nykyiset nopeat/kaksivaiheiset tehokkaat bagjärjestelmät ja mädäntynyt korirakenne
      on jo itsessään tappava yhdistelmä. Mikäli jokin uuden koritekniikan ajoneuvomerkki mm.euroopassa todetaan menettävän korroosion vuoksi speksilujuutensa, voidaan koko automalli määrätä käyttökieltoon. Tätä ei ole tapahtunut eikä todellakaan tule koskaan tapahtumaan.
      Eli nykyiset autot eivät todellakaan tule vaihdettaviksi korroosion vuoksi.

      [/QUOTE]...Olen omasta autostani 10/97, mittaillut myös maalikalvon paksuutta, sehän on e39:sä aika ohut....[/QUOTE]

      Uuden koritekniikan sinkkikorirakenteiden pintamaalien vahvuuksilla EI ENÄÄN OLE mitään merkitystä rakenteen korroosioalttiudelle. Nykyiset korirakenteet tulisivat toimeen vallan hyvin tuon 25-vuotta ilman grammaakaan pintamaalia.
      Siis kuten tulevat toimeen sinkityt ämpärit tuhansissa Suomalaiskaivoissa ja Saunoissa, tuhannet sinkityt peräkärryt Suomen teillä sekä sinkityt peltikatot ja seinät miljoonissa rakennuksissa ympäri maailman.
      Sinkittyyn rakenteeseen voi maallikon mielestä ilmestyä "ruostetta" kun hän havaitsee ruskeaksi oksidoituneen läiskän rakenteen pinnalla, mutta tästä on matkaa läpiruostumiseen vielä useita kymmeniä vuosia.

      Korostan tätä nyt nimen omaan ammatillisista näkökulmista, koska minä näitä kolaroituja korirakenteita olen repinyt auki viimeisen 15-vuotta. Eli olen aitiopaikalta pystynyt näkemään mitä tuo ns.uusi koritekniikka oikeasti on ja kuinka käsittämättömältä näiden rakenteiden sotkeaminen ja osin jopa tuhoaminen tuntuu. e39 on bemun ensimmäinen ns.uuden koritekniikan korirakenne joka ei TODELLAKAAN tarvitse 50-70-lukuisiin korirakenteisiin tarkoitettuja/suunniteltuja käsittelyjä vain siksi että auton omistaja sattuu olemaan ennakkoluuloissaan täydellisen haluton siirtymään tälle vuosituhannelle. Nyt on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa nähtävissä se seikka että näistä "jälkisuojauksista" näyttää oikeasti olevan enemmän haittaa kuin hyötyjä. Minulla on ollut käsissäni jo montakin tapausta jossa uuden koritekniikan auto on käytetty jo uutena lisäsuojauksessa ja nyt 5-7-vuoden jälkeen rakenteissa on ihan selvästi ollut vaurioita nähtävissä. Onneksi nämä korin alapuoliset törmäyslujat rakenteet ovat niin hyvin suojattu myös tätä jälkisuojaustohelointia vastaan että, näistä ei ole syntynyt käyttäjälleen suuria turvallisuusvajeita. Ainoastaan yksi VAG konsernin tuuletuksiltaan kotelosuoja-ainein tukittu kantava kotelorakenne oli pistehitseistään syöpymässä irti joka sitten näkyi törmäysjäljissä kun pistehitsit irtosivat kuin pompan napit nakkijonossa. Muutenhan näissä kiiltää jokainen sisäosa 0.5mm:n vahakalvon alla 100% virheettömänä vaikka kyse olisi -98 700tkm ajetusta Helsinkiläisestä TDI passatista. Toisaalta näissä kotelo "suojatuissa" näkee kuinka ovissa on lillunut vettä 10cm:n korkeudella ja kuinka jostain kotelon osastoidusta sisäosasta purskahtaa vettä kun siihen tarjoaa sahanterää. Tätä ei tietenkään ole milloinkaan tapahtunut silloin kun rakenteet on jätetty niin kuin tehdas on ne suunnitellut olevan/toimivan.
      Eli esim.e36:n koteloon voi ruutata vaikka sitä "legendaarista" teräöljyä ilman että sillä aiheutetaan rakenteille ainakaan vahinkoa, mutta jättäkää nyt hyvät ihmiset ainakin e39 rauhaan. Jos e39:n ovensaumasta kuoriutuu saumakitti, niin sille ei yksikään lisäsuojaus voi yhtään mitään.

      -[/QUOTE]


      En edelleenkään pyytänyt mielipiteitäsi tähän topikkiin, osasta jutussa voi olla perääkin mutta kyllä jostain turun torilta ostettu "kristallipallo" on taas ollut käytössä.Muistelin tässä jotain vanhaa juttua jossa "uuden koritekniikan" autot olisivat mielestäsi tulleet vasta -99 tai -00 ja nyt se yhtäkkiä onkin -95 esitelty e39.

      Henkilö, joka sanoo tuntevansa autot ja neuvoo e39:n lämmityslaitteenkin moottorin purkuohjeessa penkit ja koko kojelaudan irroitettavaksi, ja vielä moottoria laskettavan alemmaksi, ei ehkä ole pätevä myöskään puhumaan e39:n korirakenteesta/korroosio kestävyydestä.

      Niin, jos tehdas luottaa sinkitykseen niin vahvasti, miksi siellä koteloissa ja ovissa tehtaan jäljiltä yleensäkin jotain sitten on?Miksi minun autoni kynnykset olivat sisäpuolelta täysin hyvät ja kuivat/ruosteettomat vaikka ne on jälkisuojattu jo aiemmin?Miksi takuusuojaamot antavat jopa 10 vuoden takuun puhkiruostumattomuudelle?Miksi niihin tulee suojaamattomia uudehkoja autoja käsiteltäviksi ja sitten jälkeen soitellaan asiakkaalle että valitettavasti autonne kynnykset joudutaan uusimaan ennenkö niitä kannattaa suojata?

      Onko tämäkin taas markkinointi jekku ja salaliitto/huijausta ja jossain toisaalla korealainen "teng li" kotelon suoja on samaa ja yhtä hyvää mutta paljon paljon halvempaa.
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #18
        Jatkuu

        Niin lisätäänpä vielä vähän, niin siis sinun mukaasi korin "speksit" on 25:lle vuodelle, miksi auton koritakuu ainakin -97:ssa e39:ssa on vain 6 vuotta?Mistä ihmeen "tohtorin hatusta" sinä näitä arvioita vetelet joka asiassa muutenkin?Monetko alatukivarret esim. olet täysin turhaan "vaihdattanut" tätä foorumia lukeville e39 kuljettajille?

        Joka asiaan on jotain "tietämystä", esim. viime vuonna huomautin sinua täysin väärästä e39 lämmityslaitteen moottorin "vaihto-ohjeesta", huomasit virheesi ja luikit kuin hiiri ladon alle eikä sinusta kuulunut mitään lähes pariin viikkoon..

        Näin muuten juuri "nykyaikaista koritekniikkaa" edustavan erittäin pahasti ruostuneen väyrys mersunEi varmaan ollut suojattu, heh.Itse uskon suojaukseen useamman auton kokemuksella..niin kauan kuin päinvastaista ITSE totean..huoh.
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎