E39 535iA -99 akku tyhjenee VIKA LÖYTYI!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tompeso
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 29
    • Suomi

    E39 535iA -99 akku tyhjenee VIKA LÖYTYI!

    Ollut tuossa muutaman viikon ongelmana, että akku tyhjenee hiljakseen ja sitten ei enää starttaa jonkun yön jälkeen. Ostin uuden akun, mutta samalla tavalla kävin sen kanssa. Noin viikon kesti täyteen ladattu akku. Joku siis tyhjentää sen. Auto oli viikon verran tutkittavana Jyväskylän Veljekset Laakkosella eli bemarin liikkeessä. Eivät löytäneet vikaa ja akku ei tyhjentynyt itsekseen seisoessa. Mitään vikakoodia ei jää, joten eivät osaa paikantaa vian aiheuttajaa. Ärsytti kun oli neljässä mittarissa kiinni ja eivät pystyneet paikantamaan. Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Mistä kannattaisi etsiä vikaa tai kenelle viedä autoa? Ei näköjään löydy ammattitaitoa tuolta.

    Harmittaa pirusti, kun ei uskalla lähteä autolla kauaksi.

    VIKA LÖYTYI! Viaksi paljastui lämmityslaitteen siili. Vai ilmastoinnnin? Joka tapauksessa sieltä päin se vika löytyi. Mikäli oikein ymmärsin tuon osan, jonka sain mukaani. Vikaa eivät löytäneet bemarinliikkeen asentajat, koska ei purkanut akkua, jos auto seisoi vähäsenkin. Ajelivat sen ensin lämpöiseksi ja sen jälkeen löysivät tuon vian. Osa maksoi 88 euroa + työt satoja euroja. Eipä auto valitella, auto toimii sentään taas
    Last edited by tompeso; 07-10-2006, 18:08.
    BMW 535iA 11/99 E39 V8
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Oliko sulla avaimet pois virtalukosta? Mulla ainakin akku tyhjenee, jos jättää avaimet paikalleen. En kyllä tiedä miksi...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Mikatzu
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 51

      #3
      pihtiamppeerimittari akun plus navalta lähteviin johtoihin ja mittaat paljonko se purkaa sitä.. sit vaan nypit sulakerasiasta sulakkeen yks kerrallaa pois ja katsot koska virran kulutus laskee.. niin saat ainakin tietää mikä sitä virtaa mahdollisesti syö
      BMW E30 325i touring

      Comment

      • tompeso
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 29
        • Suomi

        #4
        Avaimet oli pois

        Juu, avaimet on pois ja ovet lukossa. Siinä itsestään tyhjenee. Sanoivat bemarinliikkeessä, että toinen avaimista rikki mutta en ole sen jälkeen sitä käyttänyt.


        Originally posted by touring39
        Oliko sulla avaimet pois virtalukosta? Mulla ainakin akku tyhjenee, jos jättää avaimet paikalleen. En kyllä tiedä miksi...
        BMW 535iA 11/99 E39 V8

        Comment

        • insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 827
          • Iittala

          #5
          Jos et vikaa löydä tuolla sulake testailulla, niin voit tilapäisesti ostaa boosterin jota pidät mukana, saat sillä ainakin auton lähtemään käyntiin.

          Kaverilla oli fordissa samanlainen ongelma, syyksi selvisi kuskin ovessa oleva valokatkaisin. Se oli hajalla joka jätti virrat päälle, tosin sisävalot eivät palaneet.
          Last edited by insp; 18-09-2006, 13:20.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

          Comment

          • pasir
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 26
            • Nurmijärvi

            #6
            mittailemalla

            Kokeile tavallisen yleismittarin virtamittauksella tuota vuotovirran mittaamista
            - akun - napa irti ja siihen virtamittari välille (sarjaan)
            (mittarin johto 10A kohtaan)
            - pitkät piuhat kontin ulkopuolelle
            - luukut kiinni ja lukkoon
            - odottele 20 min ja käy katsomassa mitä virtamittari kertoo

            Laakkosen mukaan 50 mA pitäisi olla terve lukema.

            Omassani tuntui sisävalojen sammuttelu toimivan miten sattuu.
            Kokeile jättää hanskalokero auki

            Näillä eväillä sain ainakin oman autoni vuotovirrat lepotilassa selville.
            Pasi
            ---------------
            -99 523 manual
            kesäisin Triumph Herald 13/60

            Comment

            • tompeso
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 29
              • Suomi

              #7
              Kiitoksia hyvistä vinkeistä!

              Kiitokset hyvistä vinkeistä!

              Tänä aamuna oli taas akku tyhjentynyt (n. 12 tuntia seisoi). 2 päivää kesti akku, joka oli ladattu täyteen. Aika nopeasti siis tyhjentyi. Virtaa oli sen verran, että keskuslukot aukesivat. Täytyy mittailla, josko se vika jostakin löytyisi.




              Originally posted by pasir
              Kokeile tavallisen yleismittarin virtamittauksella tuota vuotovirran mittaamista
              - akun - napa irti ja siihen virtamittari välille (sarjaan)
              (mittarin johto 10A kohtaan)
              - pitkät piuhat kontin ulkopuolelle
              - luukut kiinni ja lukkoon
              - odottele 20 min ja käy katsomassa mitä virtamittari kertoo

              Laakkosen mukaan 50 mA pitäisi olla terve lukema.

              Omassani tuntui sisävalojen sammuttelu toimivan miten sattuu.
              Kokeile jättää hanskalokero auki

              Näillä eväillä sain ainakin oman autoni vuotovirrat lepotilassa selville.
              BMW 535iA 11/99 E39 V8

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Mikä se sun uusi akku on merkiltään, voihan se olla uutenakin rikki. Onko maadoitukset kunnossa?
                ...

                Comment

                • tompeso
                  Newbiemmer
                  • Feb 2006
                  • 29
                  • Suomi

                  #9
                  Akku on merkiltään

                  Akku on merkiltään Hankook ja on 88 Ah. Toinen akku on merkiltään bmw alkuperäinen? ja siinä on leima -05 akun navassa. Eli toisenkin pitäisi olla suht tuore.

                  Mitä tarkoitat tuolla maadoituksella? Itse asiassa olen ihmetellyt miksi sieltä akun piuhojen plus piuhoista on katkaistu joku piuha. Näyttää joltain maadoituspiuhalta? Samoin on rungosta katkaista piuha, näkyy vaan sen kanta.



                  Originally posted by reddewil View Post
                  Mikä se sun uusi akku on merkiltään, voihan se olla uutenakin rikki. Onko maadoitukset kunnossa?
                  BMW 535iA 11/99 E39 V8

                  Comment

                  • JarkkoN
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 8
                    • Tampere

                    #10
                    Jos sinulla on puhelin, tarkista että sen valmiusaika on säädetty nollaan tai muutamaan minuuttiin. Puhelin vie noin ampeerin virtaa ja se tyhjentää akun, jos se jää päälle pitkäsksi aikaa, kun sammutat auton.

                    Originally posted by tompeso View Post
                    Ollut tuossa muutaman viikon ongelmana, että akku tyhjenee hiljakseen ja sitten ei enää starttaa jonkun yön jälkeen. Ostin uuden akun, mutta samalla tavalla kävin sen kanssa. Noin viikon kesti täyteen ladattu akku. Joku siis tyhjentää sen. Auto oli viikon verran tutkittavana Jyväskylän Veljekset Laakkosella eli bemarin liikkeessä. Eivät löytäneet vikaa ja akku ei tyhjentynyt itsekseen seisoessa. Mitään vikakoodia ei jää, joten eivät osaa paikantaa vian aiheuttajaa. Ärsytti kun oli neljässä mittarissa kiinni ja eivät pystyneet paikantamaan. Onko ehdotuksia mitä kannattaisi tehdä? Mistä kannattaisi etsiä vikaa tai kenelle viedä autoa? Ei näköjään löydy ammattitaitoa tuolta.

                    Harmittaa pirusti, kun ei uskalla lähteä autolla kauaksi.

                    Comment

                    • tompeso
                      Newbiemmer
                      • Feb 2006
                      • 29
                      • Suomi

                      #11
                      Ei ole autossa sitä kiinteätä puhelinta, eikä muitakaan ylimääräisiä vempaimia. Mitä nyt se kiinteä ajotietokone cd-radioineen. Muistaakseni se rest-nappulan toiminto ei pelaa, voisiko sillä olla jotain syy/seurausta?


                      Originally posted by JarkkoN View Post
                      Jos sinulla on puhelin, tarkista että sen valmiusaika on säädetty nollaan tai muutamaan minuuttiin. Puhelin vie noin ampeerin virtaa ja se tyhjentää akun, jos se jää päälle pitkäsksi aikaa, kun sammutat auton.
                      BMW 535iA 11/99 E39 V8

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by tompeso View Post
                        Itse asiassa olen ihmetellyt miksi sieltä akun piuhojen plus piuhoista on katkaistu joku piuha. Näyttää joltain maadoituspiuhalta? Samoin on rungosta katkaista piuha, näkyy vaan sen kanta.
                        Siis mitä vittua, akun + navassa maadoituspiuha? ..-Mä en taida kyllä ymmärtää tästä tekstistä taas mitään

                        SELVENNYSTÄ!?
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by tompeso View Post
                          Muistaakseni se rest-nappulan toiminto ei pelaa, voisiko sillä olla jotain syy/seurausta?
                          Rest toimii talvella kun kaikki edellytykset täyttyy (täysi akku, lämmin moottori jne).
                          E39 528iA

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Siis mitä vittua, akun + navassa maadoituspiuha? ..-Mä en taida kyllä ymmärtää tästä tekstistä taas mitään SELVENNYSTÄ!?
                            Jospa autossa on ennen ollut autohifiä ja niille menneet virtapiuhat on katkaistu?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • tompeso
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 29
                              • Suomi

                              #15
                              Joo, en noista piuhoista pahemmin ymmärrä, joten mieluusti antaisin tämän homman ammattilaiselle, mutta kun niitä ei näytä täällä lähistöllä olevan. Siis akunpiuhoihin (plus puolelle) on jokin liitin ruuvattuna kiinni, joka on juuresta katkaistu. Sit auton rungosta löytyy myös ruuvattuna kanssa liitin, joka on katkaistu (piuha) myös. Ymmärsitkö nyt mitä tarkoitin?

                              Originally posted by Rahu View Post
                              Siis mitä vittua, akun + navassa maadoituspiuha? ..-Mä en taida kyllä ymmärtää tästä tekstistä taas mitään

                              SELVENNYSTÄ!?
                              BMW 535iA 11/99 E39 V8

                              Comment

                              Working...
                              X