Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastuviritystä E39 Dieseliin alle 100eurolla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #16
    Originally posted by hurtta View Post
    Onko tietoa mitä kaikkea boksi oikeasti tekee?
    Volkkareissa toimii se tehonsäätö (ja huijaus) hieman eri tavalla, kuin common-rail tyyppisissä moottoreissa, mesellä ja bemarilla.
    Pumppareissa ero on tietysti vielä suurempi.

    Boxit nostaa tehoa kahdella eri tavalla, riippuen siitä, minkä anturin jännitettä vääristetään.

    Toinen jatkaa ruiskutusaikaa.
    Tämä on moottorin toimintaperiaatteen kannalta huonompi tapa (savutus, ruiskutushetken siirtyminen myöhäisemmäksi, pakopaineen nousu, pakokaasun läpöjen nousu......)
    Väännöt nousee suhteessa tehoa enemmän.
    Mutta yleensä, kunnossa oleva moottori ja teknikka kestää sen.

    Toinen tapa on rail- paineen (ruiskutuspaine) nosto.
    Tämä olisi moottorin toiminnan kannalta parempi ratkaisu, mutta se paineen tuottava pumppu ei sitä kestä.
    Sen pumpun särkymishetkeä en osaa arvioida, mutta huomattavasti ennen "hyväksyttävää" aikaa.
    Tämä tapa olisi niin hyvä ja halpa tehonnostoon, että jos mitenkään tekniikka sen kestäisi, niin jo valmistaja olisi sen ottanut käyttöönsä.
    Mesessä ja bemarissa pumpun kiinnitys on vielä sellaisessa paikassa jossa särkyy muutakin kallista.
    .
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • hurtta
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 444

      #17
      Originally posted by tuikku
      Toinen jatkaa ruiskutusaikaa.
      Tämä on moottorin toimintaperiaatteen kannalta huonompi tapa (savutus, ruiskutushetken siirtyminen myöhäisemmäksi, pakopaineen nousu, pakokaasun läpöjen nousu......)
      Väännöt nousee suhteessa tehoa enemmän.
      Mutta yleensä, kunnossa oleva moottori ja teknikka kestää sen.

      Toinen tapa on rail- paineen (ruiskutuspaine) nosto.
      Tämä olisi moottorin toiminnan kannalta parempi ratkaisu, mutta se paineen tuottava pumppu ei sitä kestä.
      Sen pumpun särkymishetkeä en osaa arvioida, mutta huomattavasti ennen "hyväksyttävää" aikaa.
      Tämä tapa olisi niin hyvä ja halpa tehonnostoon, että jos mitenkään tekniikka sen kestäisi, niin jo valmistaja olisi sen ottanut käyttöönsä.
      Mesessä ja bemarissa pumpun kiinnitys on vielä sellaisessa paikassa jossa särkyy muutakin kallista.
      .

      Mitäs muita parametrejä meillä on noissa nokilekoissa itseasiassa käytettävissä? Ahtojen nostohan ei itsessään nosta tehoja ja aineen lisäystäkin voi käytännössä tehdä ilmeisesti vain ruiskutusaikaa pidentämällä? Seuraava toimenpide lienee suuttimien vaihto malliin joista saadaan ainetta enemmän läpi samalla paineella?

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        #18
        Kovasti ainakin Harinen ja Demec hehkuttavat omia virityssoftia..

        Sanovat ettei kannata tilata "tupakka-askeja" eli chip-boxeja koska ne antavat vain huipputehoa (yleensä) ja ne on paremminkin tehty saksan baanoille.
        Nämä heillä ohjelmoidut softat taas antavat sitä terkeää vääntöä ja kiihtyvyyttä lähtöihin.
        Lisäksi ne on yksilöity juuri sinun autoosi ja suomen keliin..

        Pakkohan jotenkin on puolustella 500euroa kallimpaan ostoshankintaa
        Lisäksi jälleenmyyntiarvoa tuolla ei ole, koska pirun paha niitä bittejä on sieltä boxista kaivaa..

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by Rado View Post
          Kovasti ainakin Harinen ja Demec hehkuttavat omia virityssoftia..

          Sanovat ettei kannata tilata "tupakka-askeja" eli chip-boxeja koska ne antavat vain huipputehoa (yleensä) ja ne on paremminkin tehty saksan baanoille.
          Nämä heillä ohjelmoidut softat taas antavat sitä terkeää vääntöä ja kiihtyvyyttä lähtöihin.
          Lisäksi ne on yksilöity juuri sinun autoosi ja suomen keliin..

          Pakkohan jotenkin on puolustella 500euroa kallimpaan ostoshankintaa
          Lisäksi jälleenmyyntiarvoa tuolla ei ole, koska pirun paha niitä bittejä on sieltä boxista kaivaa..
          Bollocks. Samalla tavalla ne vehkeet hajoaa, oli poksi tai ohjelma.

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #20
            Originally posted by hurtta View Post
            Mitäs muita parametrejä meillä on noissa nokilekoissa itseasiassa käytettävissä? Ahtojen nostohan ei itsessään nosta tehoja ja aineen lisäystäkin voi käytännössä tehdä ilmeisesti vain ruiskutusaikaa pidentämällä? Seuraava toimenpide lienee suuttimien vaihto malliin joista saadaan ainetta enemmän läpi samalla paineella?
            Joo, se ruiskutusajan jatkamisella saatu tehonlisäys on ainut "turvallinen" tapa vakiomoottorissa.

            Kaikkeen virittelyyn liittyy aina riski, sitä on turha vähätellä, tai paisutella.
            Homma on kuitenkin vapaehtoista, vaikka kyllä suurimmalla osalla on vaikeuksia siihen asiallisesti suhtauta.

            Boxien ja ohjelmien eroista olen muistaakseni jo kirjoitellutkin oman mielipiteeni, joten ei siitä sen enempää.
            Jokainen valitsee itselleen mukavimman tuntuisen ratkaisun, omista lähtökohdistaan.

            Kun nyt ilmeisesti on niin, että bemareihin ei, ainakaan vielä ole löytynyt toimivaa suutinta, jolla tehoa saisi sen verran nousemaan, että vaihtamisella olisi minkäänlaista mieltä, niin vastaava efekti olisi kyllä saavutettavissa ruiskutuspaineen nostolla. Menisikköhän ne paineet niin, että niissä alle 200 horsea moottoreissa on 1350bar järjestelmä ja yli 200 moottoreissa 1600bar systeemit.
            Vaihtamalla suuremman paineen tuottava pumppu pienempipaineiseen ja säätämällä sitten paine ylemmäs ohjelmasta, (tai huijausboxilla), niin saataisiin, vieläpä vakiolla ruiskutusajalla sama ~20% tehonlisäys ja vielä "normaali" lastutusvara olisi käytettävissä siihen "päälle".

            Ahtimen päivitys täytyy samalla tehdä, muuten on vaarassa tulla ongelmia.
            Rohkeesti vaan yrittämään, auton särkeminen on loppujen lopuksi mukavaa.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #21
              Tajus tuikun kirjotuksesta yhtä vähän kuin sika satelliitista

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                #22
                Originally posted by tuikku View Post
                Joo, se ruiskutusajan jatkamisella saatu tehonlisäys on ainut "turvallinen" tapa vakiomoottorissa.

                Kaikkeen virittelyyn liittyy aina riski, sitä on turha vähätellä, tai paisutella.
                Homma on kuitenkin vapaehtoista, vaikka kyllä suurimmalla osalla on vaikeuksia siihen asiallisesti suhtauta.

                Boxien ja ohjelmien eroista olen muistaakseni jo kirjoitellutkin oman mielipiteeni, joten ei siitä sen enempää.
                Jokainen valitsee itselleen mukavimman tuntuisen ratkaisun, omista lähtökohdistaan.

                Kun nyt ilmeisesti on niin, että bemareihin ei, ainakaan vielä ole löytynyt toimivaa suutinta, jolla tehoa saisi sen verran nousemaan, että vaihtamisella olisi minkäänlaista mieltä, niin vastaava efekti olisi kyllä saavutettavissa ruiskutuspaineen nostolla. Menisikköhän ne paineet niin, että niissä alle 200 horsea moottoreissa on 1350bar järjestelmä ja yli 200 moottoreissa 1600bar systeemit.
                Vaihtamalla suuremman paineen tuottava pumppu pienempipaineiseen ja säätämällä sitten paine ylemmäs ohjelmasta, (tai huijausboxilla), niin saataisiin, vieläpä vakiolla ruiskutusajalla sama ~20% tehonlisäys ja vielä "normaali" lastutusvara olisi käytettävissä siihen "päälle".

                Ahtimen päivitys täytyy samalla tehdä, muuten on vaarassa tulla ongelmia.
                Rohkeesti vaan yrittämään, auton särkeminen on loppujen lopuksi mukavaa.

                Heh, joo en aikonut särkeä omaani, kunhan vaan kyselin mielenkiinnosta, mutta homma näyttää juuri siltä kuin ajattelinkin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎