Originally posted by hurtta
View Post
Pumppareissa ero on tietysti vielä suurempi.
Boxit nostaa tehoa kahdella eri tavalla, riippuen siitä, minkä anturin jännitettä vääristetään.
Toinen jatkaa ruiskutusaikaa.
Tämä on moottorin toimintaperiaatteen kannalta huonompi tapa (savutus, ruiskutushetken siirtyminen myöhäisemmäksi, pakopaineen nousu, pakokaasun läpöjen nousu......)
Väännöt nousee suhteessa tehoa enemmän.
Mutta yleensä, kunnossa oleva moottori ja teknikka kestää sen.
Toinen tapa on rail- paineen (ruiskutuspaine) nosto.
Tämä olisi moottorin toiminnan kannalta parempi ratkaisu, mutta se paineen tuottava pumppu ei sitä kestä.
Sen pumpun särkymishetkeä en osaa arvioida, mutta huomattavasti ennen "hyväksyttävää" aikaa.
Tämä tapa olisi niin hyvä ja halpa tehonnostoon, että jos mitenkään tekniikka sen kestäisi, niin jo valmistaja olisi sen ottanut käyttöönsä.
Mesessä ja bemarissa pumpun kiinnitys on vielä sellaisessa paikassa jossa särkyy muutakin kallista.
.
Comment