Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 "klonksahtelee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • azvaltti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 89

    E39 "klonksahtelee"

    Mikähän mahtaa olla vikana, ku liikkeelle lähdettäessä kuuluu kuskin puolen "lattian" alta sellainen klonksahdus. Ihan kuin jossain paikassa olisi väljää. Useimmiten tuo kuuluu, kun peruuttaa ja sitten lähtee eteenpäin, joskus myös kun lähtee preuuttamaan. Auto 530D ja automaattilaatikolla... Autoon on vaihdettu reaktiotankojen helat sekä poikittaiset alatukivarret...
  • Särki
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 143
    • Veroparatiisi

    #2
    Olisko kuskinpuolen moottorin kumityyny rikki. klonksahtaako kun laittaa D:n päälle ja pitää jarrulla paikallaan ja sitten kaasuttelee reilusti.
    F20 116i
    EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

    Comment

    • azvaltti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 89

      #3
      En saanut ääntä kuulumaan Särjen vihjeillä. Monesti kuitenkin kuuluu, kun heti kun moottori käynnistyy ja joskus, kun survaisee kepin D:lle... Miten muuten noiden moottorin tukikumien kunnon vois helposti tarkistaa?

      Comment

      • jyrtsä
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 27

        #4
        Nostetaan nyt vaikka tämä ketju ylöspäin, kun en muualtakaan yht'äkkiä löytänyt neuvoa. Mikä on se johto, mikä tulee sinne moottorin kumityynyjen alapuolelle????
        Last edited by jyrtsä; 22-05-2008, 21:02.

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by jyrtsä View Post
          Nostetaan nyt vaikka tämä ketju ylöspäin, kun en muualtakaan yht'äkkiä löytänyt neuvoa. Mikä on se johto, mikä tulee sinne moottorin kumityynyjen alapuolelle????
          Alipaineletku!

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            Originally posted by MakeH View Post
            Alipaineletku!
            millainen rakenne 530d:n kumityynyllä on kun sinne alipaine letku menee? meinaan että minulla tekee auto kuten "särki" kuvailee. edit: ja konepelti auki katsottuna konetta tekee vielä tuon niin kone nousee kuskin puolelta muutaman sentin eli jotain mätää siinä kuskinpuolen kumityynyssä täytyy olla mutta kysyn siis sitä että onko tässäkin sisällä öljyt kuten esim. e46 320d vai toimiiko jotenkin alipaineella?
            Last edited by bmwbmw; 22-05-2008, 21:48.
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • jyrtsä
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 27

              #7
              Originally posted by bmwbmw View Post
              millainen rakenne 530d:n kumityynyllä on kun sinne alipaine letku menee? meinaan että minulla tekee auto kuten "särki" kuvailee. edit: ja konepelti auki katsottuna konetta tekee vielä tuon niin kone nousee kuskin puolelta muutaman sentin eli jotain mätää siinä kuskinpuolen kumityynyssä täytyy olla mutta kysyn siis sitä että onko tässäkin sisällä öljyt kuten esim. e46 320d vai toimiiko jotenkin alipaineella?
              Itseänikin on mietityttänyt mikä käytännön merkitys, niillä alipaineletkuilla on???
              Last edited by jyrtsä; 04-06-2008, 22:16.

              Comment

              • Rutku
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 35
                • Helsinki

                #8
                Keskuslukko alipaineella?
                -Lambdamittari 10 ledillä:
                -Viskon tilalle sähköflekti:
                -Auton akun ylläpitolaturi:
                -TPS anturin eli kaasuläpän asentoanturin korjaus:

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9139
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by jyrtsä View Post
                  Itseänikin on mietityttänyt mikä käytännön merkitys, niillä alipaineletkuilla on???
                  Alipaineella muutetaan moottoritukien jäykkyyttä. Pienillä kierroksilla ja nopeuksilla tuet ovat löysät, jotta moottorin resonanssit eivät siirtyisi runkoon/koriin. Korkeammilla kierroksilla tuet jämäköityvät, jotta väännön muutokset eivät liikuttaisi konetta. Korkeammilla kierroksilla resonanssit ovat muutenkin pienempiä ja korkeammilla taajuuksilla, joten vaimennusta ei tarvita samaan tapaan.

                  Engine Mount Control DDE 4.0

                  The controllable engine mounts are switched to "hard" or "soft" corresponding to operating conditions.

                  Function

                  The pressure converter connects the engine mounts to the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the engine mounts so that they switch to "soft".

                  The engine mounts are activated at:
                  • Road speed < 60 km/h and
                  • Engine speeds < a value which depends on the coolant temperature as follows:
                    Below -40 °C: 1200 rpm
                    From -40 °C to -10 °C: 1200 rpm to 1050 rpm
                    Above -10 °C: 1050

                  Troubleshooting

                  Fault code 3520 "Engine mount control" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.

                  The engine mount control is switched off if one of the following faults occurs:
                  • 0500, "Driving speed signal"
                  • 0115, "Coolant temperature sensor"
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jyrtsä
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 27

                    #10
                    Kiitoksia tiedoista. Jotain tälläistä vähän ajattelinkin voivan olla kyseessä... mielestäni letkut olivat kuitenkin kovin pieniä. Kuinka yleisiä nämä mahtavat olla muissa merkeissä, tai siis missä autoissa on vastaavia systeemejä, kun ei ole aikaisemmin vastaan tullut.
                    Last edited by jyrtsä; 05-06-2008, 22:33.

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by jyrtsä View Post
                      Kiitoksia tiedoista. Jotain tälläistä vähän ajattelinkin voivan olla kyseessä... mielestäni letkut olivat kuitenkin kovin pieniä. Kuinka yleisiä nämä mahtavat olla muissa merkeissä, tai siis missä autoissa on vastaavia systeemejä, kun ei ole aikaisemmin vastaan tullut.

                      Hyvinkin yleisiä "tämänpäivän" vehkeissä...mm.volvo
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        #12
                        Lainataanpa topicia ku itellä kans veikkaan joku kannake rikki/kulunu.. Eli auto on 323i vm.95 ja tekee semmosta että rivakasti ykkösellä kiihdyttäessä vaihekeppi liikku n. pari-kolme senttiä oikealle ja vaikuttaa siltä että konekin nousee ylöspäin ku välillä irtoaa se luistonesto potikan liitin ku se on siinä päällimmäisenä ja ottaa vissiin konepeltii kii ku kiihdyttää?! Mistä lähteä vikaa ettii ja Onkohan nuo miten hankala vaihtaa/korjata?
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎