Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 - Thermical Oil Level Sensor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toniwe
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 316
    • Lahti

    E39 523 - Thermical Oil Level Sensor

    Ajoin Diagnostiikkaa E39 523:lle ja tällainen vika löytyi mikä ei nollauksessa hävinnyt. Mikä aiheuttaa tuon vian?

    Carsoft 6.5 ilmoittaa:

    Diagnosis LCM / CCM - Status ERROR !

    40 - Thermical Oil Level Sensor
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Tuntuisi olevan tuo öljymäärän anturi tai sille menevissä johdoissa vikaa
    Anturihan sijaitsee öljypohjassa ja mittaa öljynmäärää ja jopa laatuakin.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • toniwe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 316
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Retze View Post
      Tuntuisi olevan tuo öljymäärän anturi tai sille menevissä johdoissa vikaa
      Anturihan sijaitsee öljypohjassa ja mittaa öljynmäärää ja jopa laatuakin.
      Joo, jotain sen suuntaista ajattelinkin. Vaikuttaako moottorin toimintaan jotenkin? Taitaa olla aikamoinen homma vaihtaa.

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #4
        Vaihto homma ei sinänsä ole suuri lukuunottamatta öljyjen uloslasku.
        Itse osa on kolmella mutterilla öljypohjassa kiinni.

        Kuvan osa numero 15.
        Joudut tietysti ottamaan moottorin alasuojamuovin irti jos siellä sellanen on.
        Moottorin toimintaan vaikuttamisesta en sano mitään koska ei ole varmaa tietoa.
        Myöskään itse anturihan ei välttämättä ole rikki vaan sille menevät johdotukset
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Tuon saman vikakoodin antaa ainakin 50% E38/E39:t, en tiedä onko niissä oikeasti vikaa vaiko taas joku cs:n bugi, tai sitten ne vaan on oikeesti rikki ja ei toimi esim silloin kun pitäisi se öljyvalo syttyä..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • toniwe
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 316
            • Lahti

            #6
            Pystyyköhän itse anturia mittaamaan jotenkin onko kunnossa? Eihän tuo tietysti haittaa jos ei vaikuta muuhun kuin öljyvalon syttymiseen.. Olishan se mukava kuitenkin että toi Carsoft näyttäisi kaiken olevan kunnossa

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #7
              Ainakin merkkihuollossa sen voi testata mittaamalla.Myös jos on oikeat kytkentäkaaviot sen voi testata mittaamalla. Kyseinen anturihan sytyttää vaan keltaisen kannun kuvan jos öljy on liian vähissä.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • toniwe
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 316
                • Lahti

                #8
                Tuon toiminnan voinee tarkistaa kun öljy on mittatikun alareunan tasolla, silloinhan öljykannun kuvan luultavasti pitäisi jo palaa?

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

                  #9
                  Ikivanha topicci, mutta nostetaan esiin. Oma e39 on nyt kuukauden aikana sytyttänyt pari kertaa keltaisen öljykannu valon sammutuksen jälkeen. Molemmilla kerroilla öljy on ollut puolenvälin tienoilla kun mittatikusta katsoo. Eikös valo ole kaksitoiminen eli syttyy ajaessa keltaiseksi jos öljymäärä on kriittinen ja sammutuksen yhteydessä jos vähemmän kriittinen? Jos valo syttyy sammutuksen yhteydessä niin onko öljymäärä ollut vähäinen sammutuksen aikaan vai jossain vaiheessa edellisen käynnistyksen jälkeen? Mitkähän ovat oikeat öljymäärät milloin valojen kuuluisi syttyä? Itseäni on vähän alkanut epäilyttämään, että toimiiko anturi oikein vai laskeutuuko öljyt vaan niin hitaasti öljypohjaan, että valo syttyy. Pitääkö paikkaansa, että tämä sama anturi mittaa myös öljyn laatua ja tämän mukaan toimisi huoltovalot niinkuin topicin alussa mainitaan? Näillä öljyillä on ajettu nyt 6000km ja yksikään vihreä valo ei ole vielä sammunut.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎