Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto + automaatti-ilmastointi (e39)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ignorantti
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 8

Webasto + automaatti-ilmastointi (e39)

Moi,

Nyt kun tarvitsee tuota Webastoakin alkaa käytellä, niin pitää kysyä tuosta webaston ja automaattisen ilmastoinnin yhteispelistä. Kyseessä siis -02 e39 525iA, ja jälkiasennettu Webasto kauko-ohjauksella.

Asennus on tehty niin, että ohjeena on laittaa ilmastointi käsikäytölle, suunnata ilma tuulilasille, ja säätää puhallus sopivan pienelle. Tuntuu hölmöltä tuollainen kikkailu automaatin kanssa, haluaisin vaan komentaa Webaston päälle - tuollainen näppäily tuppaa unohtumaan turhan usein.

Erityisen hölmöltä tuo tuntuu siksi, että ilmastoinnin säätöpaneelistahan löytyy taukolämmitysnappula, mikä juurikin säätää puhalluksen kohtuu pienellä vauhdilla tuulilasille.

Ovatko asennuksen tehneet tunarit, vai eikö tuota toiminnallisuutta pysty oikeasti jälkiasennetun Webaston kanssa tekemään? Vai tarvitaanko joku merkkiliikkeen suorittama "ohjelmointi"?

Tänks.
  • AndyM
    Newbiemmer
    • Aug 2005
    • 25
    • Helsinki

Jos ilmastointi on AUTO-asennossa Webastoa käytettäessä, puhallin saattaa pyöriä jopa täydellä teholla ja akku tyhjenee nopeammin. Myös ilma ohjautuu silloin automatiikalla, eikä välttämättä tuulilasille.

Itselläni on myös jälkiasennettu Webasto ja olen käyttänyt sitä seuraavasti: lämmöt täysille, ilma ohjautumaan ylös ja puhaltimeen nopeus 2-3. Lämmityksen jälkeisen ajoajan olisi hyvä olla vähintään yhtä pitkä kuin lämmitysajan, jotta akku ehtii latautua. Esim. minulla työmatka 20 min -> lämmitysaika 20 min. Kovimmilla pakkasilla pidempi lämmitysaika, mutta auto samalla piuhan päähän (minulla on myös Defan akkulaturi).

REST-nappulan käyttöä Webaston kanssa ei ole tullut testattua.
    F10 520dA 2013

Comment

• Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

Mulla on alkuperäinen webasto 530d vm.00 ja siinä ei tarvii kun painaa sisällä kaukosäädintä ja auto hoitaa loput...

En tiedä onko siinä sitten eroa jälkiasennettuun onko ilmastointi "auto" asennossa
      vai missä...

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎