Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pumppu vuotaa E39 525tds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JUSSIS
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 60

    Pumppu vuotaa E39 525tds

    Asia 1.
    Elikkä ostin juuri tuommoisen otsikonmukaisen bemarin vuodelta 96.
    Nafta pumppu vuotaa niin pirusti että mitäköhän pitästehä? Ostaa uusi vai korjauttaa vanha vai miten ja mitäköhän suurinpiirtein maksaa?

    Asia 2
    Mankassa näyttö paskana. Saako tommoseen bemariin laitettua mitenkään tavallista mankkaa fiksusti? taimitä maksas suurinpiirtein tommonen bemarin oma mankka cd soittimella? Nyt siin on kasetti soittimella varustettu malli.
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #2
    Jos vuoto tulee pumpun ylätiivisteestä niin se on halpa ja pieni homma.
    Jos kyse on alatiivisteestä niin kalliimpi ja isompi juttu. Mulla ne irrottivat koko pumpun ja purkivat ja kokosivat sen, laskuttivat sen mukaisesti.
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • JUSSIS
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 60

      #3
      Originally posted by TuomasTee View Post
      Jos vuoto tulee pumpun ylätiivisteestä niin se on halpa ja pieni homma.
      Jos kyse on alatiivisteestä niin kalliimpi ja isompi juttu. Mulla ne irrottivat koko pumpun ja purkivat ja kokosivat sen, laskuttivat sen mukaisesti.
      Munmielestä juuri tuolta alatiivisteestä vuosi. Mitäköhän tuommonen remontti suurinpiirtein maksoi? Onkohan tampereen seudul ketään halpaa/kautta hyvää työ miestä kuka tuon osaisi tehdä?

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #4
        Mun remontti tehtiin Kotkassa ja se maksoi muistaakseni n. 1000e. Samalla voi sitten vaihdattaa kätevästi myös pumpun nestepään isommaksi jos aikoo pistää rahat menemään ja virittää autonsa. Kasausvaiheessa pumpun kantta siirtämällä voi vaikuttaa syöttöihin mutta vara ei ole kuulemma niin suuri että sillä olisi jotain merkitystä, liiasta siirtämisestä menee toiminta sekaisin ja tällöin ohjelma vaatisi uuden säädön ja siinä ei vakionestepäällä ole kuitenkaan järkeä.

        Tampereella homman voisi varmaan tehdä ainakin Tammerdiesel. Entä se Bosch-service siinä lähistöllä nelitasoliittymän vieressä, tekeeköhän se dieselhommia? En osaa yhtään sanoa kuka tekisi sen halvimmalla.
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        • JUSSIS
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 60

          #5
          Originally posted by TuomasTee View Post
          Mun remontti tehtiin Kotkassa ja se maksoi muistaakseni n. 1000e. Samalla voi sitten vaihdattaa kätevästi myös pumpun nestepään isommaksi jos aikoo pistää rahat menemään ja virittää autonsa. Kasausvaiheessa pumpun kantta siirtämällä voi vaikuttaa syöttöihin mutta vara ei ole kuulemma niin suuri että sillä olisi jotain merkitystä, liiasta siirtämisestä menee toiminta sekaisin ja tällöin ohjelma vaatisi uuden säädön ja siinä ei vakionestepäällä ole kuitenkaan järkeä.

          Tampereella homman voisi varmaan tehdä ainakin Tammerdiesel. Entä se Bosch-service siinä lähistöllä nelitasoliittymän vieressä, tekeeköhän se dieselhommia? En osaa yhtään sanoa kuka tekisi sen halvimmalla.
          Auto ei käy enään ollenkaan saa ilmeisesti niin paljon ilmaa sieltä välistä tai jotain..? Tammerdiiselistä kysyin niin tiivisteet maksaa 13e ja siihen stefa päälle mut mitäköhäntyö vaatii et pystysköhänsen tekemään itse? Onkonäissä 525tds ollut tätä vikaa paljon kun auto itselleviellä aivan outokun viikonloppuna sen ostin? ostaessa näin et pumppu vuotaa ja siellä välis oli laitettu punasta tiiviste liimaa (ei ilmeisesti kestä diiseliä) ja sieltä välistä nyt ilmeisesti vuotaa ja saa ilmaa tai ainakin näin luulen? Auto tarvis saada TIETENKIN nopeasti takasin tielle ja tammerdiiselis sanottiin et 3 viikon jono ja niilläkuullemma tapana vaihtaa "vaihto" pumppu mikä maksaa noin 1300e ja viiden tunnin asennus päälle, 58e tuntivelotuksella. tämävaihtoehto ei oikein lämmittänyt mieltä

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #6
            Onko sulla muuten manuaali vai automaatti?

            No itselläni tosiaan on mennyt 200tkm jälkeen nuo molemmat tiivisteet. Olen käsittänyt että tämä on tyyppivika, kaikilla tuntuu tulevan vastaan ennemmin tai myöhemmin.

            Jos täällä on joku joka on itse tehnyt pumppuhommia niin voisi kertoa lisää, mutta mun tietojen mukaan myös pumpun alapuolella on Boschin omia pultteja yksi tai jopa useampi jotka pitäisi jotenkin saada auki, joko alkuperäisellä avaimella tai sitten jotenkin muuten... Myös pumpun kannen paikka on todella tarkka mutta en tiedä miten tarkka. Mun pumppu ajettiin testipenkissä läpi kokoamisen jälkeen, en tiedä sitten onko se välttämätöntä vai ei. Tiiviste itsessään on kyllä halpa mutta vaihto edellyttää paljon työtä ja työ maksaa. Jos ei tiedä asiasta riittävästi niin tuskin on huono vaihtoehto teettää hommaa ammattilaisella ja vähän maksaakin siitä.
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎