Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 E39 kysymyksiä, vinkkejä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjheimo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 652
    • Helsinki

    #16
    Kokemusta löytyy myös vm 4/98 130tkm ajetusta 540-mallista.
    1½ vuoden ja 30tkm jälkeen seuraavanlaisia juttuja:

    -Paisuntasäiliö vaihdettiin
    -venttiikopan tiivisteet vaihdettiin
    -pikseliviat mittaristosta korjattiin
    -Toinen sumarin lasi pamahti kivestä

    Muuta ei tarvinnut normi huoltojen lisäksi tehdä,joten aika huoletonta oli ajaminen.

    Kulutus oli siinä 12l hujakoilla.
    F33 435i Xdrive

    Comment

    • Rike
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 26

      #17
      Originally posted by _Dexi View Post
      Terve kaikille.

      Tuli ostettua talveksi '98 E39 540 Bmw joka on mallina täysin uusi tuttavuus

      Ensinnä, mitäs tyypillisiä murheenkryynejä löytyy koneesta tai korista?

      Entäs alusta, kori... kova ruostumaan, minkälainen alkuperänen ruostesuojaus? Alustan nivelet? Tuossa yksilössä mukulakivillä kuuluu etupäästä jostain vaimeaa kolinaa, joka ei mikään ihme oo 155tkm ajetussa mutta tietoa mistä nivelistä mahtaa tulla, eli jotkut tyypillisesti kuluvat...?

      Kaikenlaiset tiedot ja mielipiteet kiinnostaa niin tietää sitten.
      Onneks olkoon! Aika hyvän yleiskuvan tyypillisistä ominaisuuksista saat, kun kahlaat tätä foorumia läpi. Tekniikkapuolesta en ymmärrä tarpeeksi, mutta muita mieleentulevia asioita:
      - mittariston näytön pikselivirheet, johtuu iän myötä tulevasta kosketushäiriöstä, korjausapua löytyy foorumin jäseniltä jos ilmenee
      - alustan kolinat ja ratin tärinä tietyssä nopeudessa. Kori on niin hiljainen, että kaikki tällaiset ongelmat korostuvat. Koiranluita, puslia ym. alustan "kulutusosia" sekä renkaita ja vanteita vaihtamalla voi parantua. Ongelmien aiheuttajaa voi olla vaikea paikallistaa
      - sisätilat mm, ikkunoiden tiivisteet ja ovipahvit alkavat iän myötä natista.
      - abs-tunnistimet laukeilevat helposti kuulemma
      - jo mainitut mukitelineet ovat luokattoman huonot. Hajoavat kun ovat niin heppoiset

      Pikkuasioita, eli helvatan hyvän kärryn olet ostanut. Kovaa ajoa!

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        #18
        Originally posted by aripaa View Post
        ... M-Sport alustalla ja nyt haluaisin tietää paljonko sinun autossa on tuo madallus milleinä.
        Miulle on laitettu otteeseen ed. 310mm ja takana 320mm mitattuna pyörän navan keskeltä lokasuojan kaareen.
        Tuntuu vähän liian matalalta, varsinkin edestä.
        En tiedä miten erilainen jousitus ja sitä myötä vakiokorkeus 540i:ssä on, mutta mun 523i M Sport (Sportfahrwerk II) alustalla on edessä 360mm ja takana 349mm.

        Eli sulla on kyllä todella matala jos on samalla tavalla mitattu.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Benzino
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1402
          • EFHK

          #19
          Originally posted by _Dexi View Post
          Jos tuo vuoto kerran lähtee venakoppien tiivareiden vaihdolla niin missäs porukka on vaihdon teettäny vai ihanko maahantuojan ryöstettäväksi lähdettävä? HIntaluokka...? Käy sitten senkin hoitamassa samantien pois.
          Venakoppien tiivisteet löytyvät ainakin KL-varaosasta muistaakseni n. 50€ (molemmille puolille) hintaan...

          Comment

          • ruostekasa
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 34
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Valkman View Post
            Melkein voisi sanoa, että uskomatonta, kun noin pienillä kulutuslukemilla pääsee ... siis kyseessä sentään ISO kone. Ei tahdo kaveritkaan uskoa, että 528:llakin pääsee maantiellä kulutuslukemalla, joka alkaa kutosella sekä seka-ajossa alle kympin. Kaikki tietenkin riippuu siitä kaasujalasta, mutta hienoa tekoa nuo koneet bemarilla.
            Joo.. Mä testasin tuota kulutusta omalla 113tkm ajettulla -98 540ia T:llä:

            - Oikein talodellisuusajo-tyyliin ajettuna talvirenkailla 90km/h todellista vauhtia päästellen näillä lakeuksien tasasilla ja sulilla talviteillä on pienin n. 100km lukema ollut 7.9L/100

            - Jos ajotietokone on nollaamatta n. 1000km ja ajo on lyhyttä pyöriskelyä, jossa max yhtämittainen ajo on 40km niin sillon tietokone näyttää 11.1 litraa, jossa varmaan joku 10% virhe alaspäin.

            - Jos ajaa "reippaasti" niin 100km matkalla saa kulumaan yli 15 litraa.

            Ihmeellisen taloudellinen kone/loota -yhdistelmä kun auto sentään painaa ku synti ja kiukaassa on tilavuutta tonkin verran.

            "Verrokkina": Mulla oli taannoin -72 462cid Camaro vähän "piristeltynä" ja sillä rauhallisen matka-ajon pienin mittaamani kulutus oli 24 L/100 ja normiajossa meni aina yli 40L/100 ... :think

            Comment

            • Nelikko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 60

              #21
              Originally posted by _Dexi View Post
              Sadetutkan ja valotutkan käyttöönottoon kaivattais yhä kovasti vinkkejä.
              Pyyhkijät altivoituu, kun viiksen pikkukatkaisijan asettaa viivan kohdalle ja nostaa viiksen jaksoasentoon.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎