e39 jarrut jäätyy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepe58
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 23

    e39 jarrut jäätyy

    Eli nyt kun tuli vähän pakkasta, niin jarrut jää painamisen jälkeen vähäksi aikaa päälle.

    Olisko johonkin kondensoitunut vettä, joka jäätyy?

    Onko kellään tapahtunut vastaavaa ja miten tuosta viasta pääsisi eroon?
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Jarrusatulat irti ja liukutappien rasvaus, yleensä auttaa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by Rahu View Post
      Jarrusatulat irti ja liukutappien rasvaus, yleensä auttaa.
      Eikös se ole niin, että liukutappeja ei nimenomaan saa rasvata, koska se rasva kerää lian ja siten jumittaa. Itse putsasin ne jarrurasvanpoistoaineella ja rapasin ne muovilastalla puhtaaksi. Pinnassa oli sellaista karstaa, joka lähti tappeja naarmuttamatta pois sillä "muovipuukolla".

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Keimo View Post
        Eikös se ole niin, että liukutappeja ei nimenomaan saa rasvata, koska se rasva kerää lian ja siten jumittaa. Itse putsasin ne jarrurasvanpoistoaineella ja rapasin ne muovilastalla puhtaaksi. Pinnassa oli sellaista karstaa, joka lähti tappeja naarmuttamatta pois sillä "muovipuukolla".
        Tuo on mielenkiintoinen juttu sillä BMW:n ohjehan sanoo ettei saa rasvata. Kuitenkin tarvikeholkeissa tulee rasva mukana ja jos katselee netistä (muidenkin kuin BMW) jarrujen korjausohjeita niin tapit rasvataan aina.

        Uudet (alkuperäiset) kumiholkit kyllä toimi selvästi paremmin kun ne rasvasi ATE:n jarrukumirasvalla, PBR:n rasva kannattaa unohtaa. Tapit kiillotin porakoneen ja karhunkielen avulla ja lopputulos oli paljon parempi kuin miltä Laakkosen myymät "uudet" liukutapit näytti. Taidan rasvata nuo jatkossakin ja tarkistan/puhdistan tapit kerran vuodessa.
        E39 528iA

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

          #5
          Jarruttaessa syntyy niin paljon lämpöä, että kyllä siellä on jäät aika vähissä. Liukutapithan voi kylmästi hioa vaikka 800 vesipaperilla ja jokin kuumuutta kestävä vaselini väliin.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • TMW
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 145
            • Kempele

            #6
            Niin ja jarrunesteet kannataa vaihtaa...olikohan se timerin mukaan 2 vuoden välein. Vanhenmuuttaan kerää vettä itseensä ja se jumittaa ja rikkoo paikat jarruissa.
            -Teijo

            Comment

            • 525tds
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 491
              • Leppäkoski

              #7
              Itse olen käyttänyt kuparitahnaa liukutappeihin.
              "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by 525tds View Post
                Itse olen käyttänyt kuparitahnaa liukutappeihin.
                Sama täällä ja nesteiden vaihto huoltokirjan mukaan joka vuosi. Nesteiden vaihdon yhteydessä AINA uudet ilmausnipat niin homma toimii.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by 525tds View Post
                  Itse olen käyttänyt kuparitahnaa liukutappeihin.
                  Tämä kävi itselläkin mielessä mutta sitten välähti että onkohan kuparitahnassa joitain hiovia ainesosia? Varsinaista voiteluainettahan kuparitahna ei ole. Joku pro voisi valaista tätä(kin) tuumailua...
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • druidi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 128
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by TMW View Post
                    Niin ja jarrunesteet kannataa vaihtaa...olikohan se timerin mukaan 2 vuoden välein. Vanhenmuuttaan kerää vettä itseensä ja se jumittaa ja rikkoo paikat jarruissa.
                    -Teijo
                    Tuostakin voi olla hyötyä. Kannattais varmaan mitata/mittauttaa jarrunesteen maksimilämpötila. Muistaakseni uudella nesteellä nousee 260 °C asti ja kun ei nouse enää kuin 190 °C on aika vaihtaa nesteet. Tuo aleneminen johtuu juurikin siitä, että neste ottaa ilmasta itseensä vettä. Sitä en lupaa, että se suoraan ratkaisisi kysyjän ongelmaan.

                    Comment

                    • Pepe58
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 23

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Jarrusatulat irti ja liukutappien rasvaus, yleensä auttaa.

                      Tuosta tuskin on kysymys ;-).

                      Soitin Laakkosen korjaamolle ja pojat sanoivat, että katsoppa onko tehostimen vesireiät auki. No, kunhan tästä kerkiän, niin katsotaan olisko vika siellä. Väittivät, että on kuulemma mahdollista, että jos tehostin täyttyy vedellä, niin pahimmassa tapauksessa vesi voi päästä valumaan imusarjaan ja sielä mäntien päälle. On kuulemma joskus käynyt näin ja kone paskaks. No, kyllähän siinä voipi veivi vääntyä, jos muki on täynnä vettä ja yrittää startata.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Tämä kävi itselläkin mielessä mutta sitten välähti että onkohan kuparitahnassa joitain hiovia ainesosia? Varsinaista voiteluainettahan kuparitahna ei ole. Joku pro voisi valaista tätä(kin) tuumailua...
                        Ei ole hioma aineita, juurikin tarkoitettu jarru ja muiden kuumassa olevien kohteiden voiteluun. Esim. pakosarjan pultit.

                        Comment

                        Working...
                        X