Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 dat akkulaturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KKO007
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 7
    • Vaasa

    e39 dat akkulaturi

    Onko kukaan asentanut akkulaturia kiinteästi e39 farmariin? Ajattelin laittaa laturin Webaston apuriksi, varmuuden vuoksi. Laturiksi tulee ilmeisesti CTEK ja asennus konetilaan. Kysymys kuuluu, mihin kannattaa kytkeä laturin 12 voltin piuhat, akkuhan on takaluukussa, pitääkä ne vetää sinne asti vai onko lähempänä joku sopiva paikka?
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    #2
    Konehuoneessahan on jossain päin + -napa josta menee letku suoraan akulle. 525 tds-mallissa se on keskellä konetta. Taisi vaan olla niin että ctekissä piti aina moodi käydä laittamassa uudestaan kohdalleen kun siitä 230v nappaa irti (huom. mutua).
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

    Comment

    • Carman
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 676
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Aksu| View Post
      Konehuoneessahan on jossain päin + -napa josta menee letku suoraan akulle. 525 tds-mallissa se on keskellä konetta. Taisi vaan olla niin että ctekissä piti aina moodi käydä laittamassa uudestaan kohdalleen kun siitä 230v nappaa irti (huom. mutua).
      Ei tarvitse moodia laittaa joka kerran, muistaa sen kyllä.
      Itselleni laitoin just CTEK:n takaluukkuun akun viereen, johdon voi laittaa tarvittaessa takaluukun välistä.

      Ajattelin kyllä siirtää sen vielä konehuoneeseen, näyttää tyhmältä virittää "lämmitysjohto" takaluukkuun Tosin täällä maalla kukaan ei ole katsomassa...

      Comment

      • MakeJ
        BTCF Member
        • Jun 2005
        • 323
        • Hml

        #4
        CTEK:in asennus täälä myös tulossa. Viime talvena meni sen verran monta kertaa akku finaaliin tai webasto ei suostunut enään pelittään liian pienen akkujänniteen takia. Ajattelin kans pistää konehuoneen puolelle ton laturin, mutta miten sähköä laturille? Konehuonetta ei viittis availla aina kun laturia haluaa käyttää, joten joku pistoke auton ulkopuolella olis kiva. Vaikka sellainen pieni pyöreä liitin mitä nykyään käytetään lohkolämppäreiden kanssa. Mistähän sais sellaisen pelkän liittimen?
        E60 535dA LCI -07 M-sport
        E39 530dAT -99 "M-sport"

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6324
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Carman View Post
          Itselleni laitoin just CTEK:n takaluukkuun akun viereen, johdon voi laittaa tarvittaessa takaluukun välistä.

          Ajattelin kyllä siirtää sen vielä konehuoneeseen, näyttää tyhmältä virittää "lämmitysjohto" takaluukkuun Tosin täällä maalla kukaan ei ole katsomassa...
          Mulla täysin sama homma..työpaikalla tosin porukka "vinoillee" kun bemu onkin tolpassa toisin päin.

          Siirrän laturin kohta konetilaan ja puskurissa on pistoke valmiina,
          joten jatkossa auton saa ajaa tolpalle normaalisti
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • dama
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 77
            • Helsinki

            #6
            Att Make J

            Villi veikkaus että AUTOASI Kaurialankadulla 21 ssä. Myy semmoisen sulle.

            Se olis Defan minipistoke ja liitosjohto jota tarviit.

            Tai sitten purkaamoja kiertämään jos löydät samanlaisen purkuautosta...

            Terv dama
            dama
            ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

            Comment

            • Ai
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 92
              • Kurikka

              #7
              Itse laitoin CTEKin konetilaan oikean puolen lokasuojan päälle ja sitten ujutin töpselin piuhoineen lokasuojan etupuolella olevan muovisen hyllyn välistä alas. Muovihyllyssä on nasta moottorin puolen nurkassa, joka kannattaa irrottaa että saa suuremman raon mistä töpseli mahtuu läpi. Kun töpselipää on saatu raosta läpi, roikkuu se sopivasti puskurilta tulevan, ilmeisesti jarrulle menevän, ilmanohjaimen suulla, josta sen saa helposti ränniä pitkin vietyä auton keulalle. Sitten vain puskuriin ilmanohjaimen rivoitukseen jonkinmoinen vedonpoistaja vaikka nippusiteillä ja viritys on valmis. Itsellä toimii loistavasti ja töpselin saa taitettua piiloon ilmanottokanavaan.
              320dA -04
              _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
              523i -97
              320dA touring -03
              530dA touring -03
              528iA touring -97
              525dA touring -01
              525tds touring -93
              525i -95
              520iA -89
              316i -89
              316 -84

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #8
                Mitenkäs tuo asennetaan E34:n "tupla-akku" systeemiin kun ne on erotettu releellä , ilmeisesti lataamaan pikku-akkua jos webasto löytyy??
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • jantsu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 168
                  • siilinjärvi

                  #9
                  Laitatin defan akkulaturin ja minisarjan yht. 270e
                  ctek muuten hyvä mutta ei saa luotettavasti kytkettyä "lohkolämmitin"pistokkeeseen.Eli töpseli roikkuisi jossain tai konepeltiä joutuisi availemaan vähän väliä.

                  Comment

                  • jam75
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 654
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by jantsu View Post
                    Laitatin defan akkulaturin ja minisarjan yht. 270e
                    ctek muuten hyvä mutta ei saa luotettavasti kytkettyä "lohkolämmitin"pistokkeeseen.Eli töpseli roikkuisi jossain tai konepeltiä joutuisi availemaan vähän väliä.
                    Otitkos kumman niistä latureista ja paljo oli hintaa? Mulla on muut rensselit, mutta tuo laturi kiinnostaa sen kellokytkin releboksin tilalle vaihtaa :think

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by jantsu View Post
                      Laitatin defan akkulaturin ja minisarjan yht. 270e
                      ctek muuten hyvä mutta ei saa luotettavasti kytkettyä "lohkolämmitin"pistokkeeseen.Eli töpseli roikkuisi jossain tai konepeltiä joutuisi availemaan vähän väliä.
                      Defan pistoke puskurin ja sisäpistoke konetilaan ,näin tulee mulle ja jatkossa ei tarvi kun töpseli pistokkeeseen ja lataus onnistuu
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #12
                        Mulla on tuo ctek konehuonees ja piuhat kii konehuoneen navois. Defan pikkupääkaapeli sattu löytyyn niin tinasin sen johdot suoraa ctekin sisälle ja tiivistin sisään viennin sikakitillä näin on toiminu jo yhden talven hienosti aina vaan ku mahdollista niin töpseli puskuriin kii.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by veku View Post
                          Defan pistoke puskurin ja sisäpistoke konetilaan ,näin tulee mulle ja jatkossa ei tarvi kun töpseli pistokkeeseen ja lataus onnistuu
                          Se sisäpistoke taitaa olla nimensä mukaisesti sisäkäyttöön tarkoitettu joten siihen varmaan kannattaisi viritellä joku suoja päälle ettei vesi pääse pistokkeen sisälle esim. maadoitusliuskojen aukoista. On tietysti arvoitus miten vakuutusyhtiö suhtautuu tuohon sisäpistokkeeseen jos nyt jotain sattuisi tapahtumaan.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • jantsu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 168
                            • siilinjärvi

                            #14
                            Se hinta oli 270e(lämmitin ja minisarja).
                            Just tämän palovaaran ja vesitiiviyden takia päädyin defaan.
                            Varoittelivat vakuutuksesta jos sattuu vahinko(ctek ja omat viritykset).
                            En muista laturin mallia

                            Comment

                            • Ai
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 92
                              • Kurikka

                              #15
                              Viemällä CTEKin alkuperäisen pistokkeen puskurille vältytään omilta kytkennöiltä ja näin ollen paloturvallisuuskaan ei heikkene. Roikkuvan pistokkeenkin saa tosiaan ilmanottokanavaan piiloon ja vedonpoistaja estää johdon karkaamisen ja joutumisen vaikka eturenkaan alle - tuhoisin seurauksin.

                              On eri asia, jos omistaa Defan tai Calixin lämmitysjärjestelmän osia, joista kasaamalla saa siistit kytkennät. En kyllä lähtisi noita varta vasten kaupasta hakemaan, ovat sen verran suolaisen hintaisia. Eli huokeimmalla ja helpoimmalla pääsee, kun hakee CTEKin ja kytkee sen mainitsemallani tavalla - ja ennen kaikkea saat markkinoiden parhaimman laturin.
                              320dA -04
                              _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
                              523i -97
                              320dA touring -03
                              530dA touring -03
                              528iA touring -97
                              525dA touring -01
                              525tds touring -93
                              525i -95
                              520iA -89
                              316i -89
                              316 -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎