Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 omistajat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ari78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 95
    • Ylivieska

E39 M5 omistajat

Mitenkäs nyt kun talvi on tullut niin miten kävi noiden säteilylämmittimien/lohkarien asennusten? Saiko kukaan minkäänlaista lämppäriä paikalleen, vaiko menikä auto talveksi levähtämään? Itse pistin auton seisontaan ja ajoin sen heinäladon perukoille kevättä odottelemaan.

Sitten olisin kysellyt olisiko tietoa mistä kannattaisi lähteä kyselemään uutta putkistoa/parempia etujarruja? Putkistoksi olen miettinyt Supersprintin takapönttöjä ainakin. Mahdollisesti koko putkisto?Kokemuksia? Nykyiset alkuperäiset etujarrut alkavat olla myös finaalissa, niin nekin pitäisi uusia kevääksi. Vinkkejä linkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan

Kaveri sanoi että M5 mies on eri mies
    Nykyinen: F11 520d vm.2017
    Ex: E83 X3 vm.2008
    Ex: E63 630iA vm.2005
    Ex: E39 M5 vm.2000
  • m5 lemans
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 190
    • espoo

Tälläinen lämmitin ratkaisu mulla:

- N.s. putkilämmitin (a'la mm VAG)
    - Säteilylämmittimet ehdotettiin, mutta ongelma on että niitä pitäisi olla 2 + sisäpistoke = vaatisi aika lailla sähköä (kestääkö sulakkeet?) + ei ole varmaa jos tavallisen V8 (esim X5) säteilylämmittimet sopisi.

Putkistopuolella ehdottaisin Kellener MotorSportin "Supersound" takapöntöt.

Jos seuraa keskusteluja www.m5board.com ja www.autopower.se sivuilla, tämä on aika suosittu vaihoehto. Muut "tavalliset" v-ehdot ovat nimenomaan SuperSprint tai Tubi. Itse en ole vaihtanut X-pipe'n, enkä aio vaihtaakaan. Kellenerin pöntöissä on jo tarpeeksi hyvä ja syvä murina. Naapurit ja työkolleegat väittävät että kuulevat kuin olen tulossa...Jos asustelet pääkaupunkisudulla niin tavataan niin voit kuunella "soundeja". Tai käy www.beastpower.com sivuilla ja kuuntele ääniraitoja.

Etujarrut on sitten eri stoori. Jos on paljon rahaa niin Brembo'n koko setti. Jos vähemmän (allekirjoittanut), niin suunnitelma on poratut ja/tai uritetut levyt ja vähän kovemmat palat (muuten orkkis palat).

Muita ajatuksia:

--> SS (short-shifter: UUC tai Rogue engineering, tai Z3M keppi!!)
    --> Uusi alusta (progressiivinen: K&W tai lineaarinen Bilstein PSS9)
    --> Uusi perä 3.15 --> 3.45 välitykset

Kallis talvi tulossa...

Comment

• Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3450
      • Janakkala

Originally posted by Ari78 View Post
      Itse pistin auton seisontaan ja ajoin sen heinäladon perukoille kevättä odottelemaan.
      Ei kai ole heiniä kovasti suolattu
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• ruostekasa
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 34
        • Suomi

Tuohon kansan painokseen..

..tuli säteilylämmittäjät. 108e/kpl. Hyvin tuntuu vörkkivän näillä pikkupakkasilla ainakin (12 astetta)

Comment

• Ari78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 95
          • Ylivieska

No huh ku vakuutti noi Kellenersin pöntöt ja Supersprintin x-Pipe. Oli kyllä niin makeat soundit, että melkein pakko tilata. Hinta tosin oli kyllä melkoisen suolainen.$1900 ilmeisesti on us dollareita? Missäspäin ruostekasa vaikuttaa pohjanmaalla ja missä asennutit noi lämppärit?

Comment

• ruostekasa
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 34
            • Suomi

Vaasan käyttöautossa ne laitettiin muun sälän ohessa.

Comment

• Ari78
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 95
              • Ylivieska

Kiitos Lemans hyvistä vastauksista. Putki asiat tuli kyllä kerralla kuntoon, kun kuuntelin muutaman pätkän sitä murinaa Ne Brembon jarrut oli kyllä niin törkeän kalliita että taitaa jäädä tilaamatta. Paikallinen bemariguru suositteli Ferodon jarruja. Kellään kokemuksia noista? Mistäs itse olit ajatellut Lemans hankkia noi jarrut?

Comment

• iikka
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2597
                • Oulu

saako nuihin m5 nuita zimmermanin reijitettyjä levyjä.. nehän on ainaki kohtuu edullisia ja hienon näkösiä !!!
                Speed costs, how fast you wanna go?

Comment

• Ari78
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 95
                  • Ylivieska

Originally posted by iikka View Post
                  saako nuihin m5 nuita zimmermanin reijitettyjä levyjä.. nehän on ainaki kohtuu edullisia ja hienon näkösiä !!!
                  Jaa-a täytyy perehtyä asiaan..Saako hyvää halvalla?:think
                  Mites pojilla on pyörähtäny se fixaus homma käyntiin? On muutaman kerran pitäny tulla vilkaseen ku siellä päin pyöriny mutta aina niin kiire että jääny.

Comment

• Susi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 473
                    • Kuopio, Suomi

Hiukan OT, mutta yhdessä toisessa threadissa kävi ilmi, että tuollaiset hyvännäköiset reikälevyt eivät välttämättä ole paras vaihtoehto normikäyttöön. Korroosio pääsee reikien sisälle, jolloin rata-ajossa saattaa kuumumisen seurauksena levyt haljeta.

Comment

• m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

Putkistosta: halvempi vaihtoehto voisi olla että otat yhteyttä http://www.eurostainless.fi (vantaalla). Firma asensi ne Kellenerin pöntöt mulle, ja uskoisin että he voisivat räätälöidä putkiston sulle (vaihoehtoisesti Martelius Exhaust länsirannikolla).

Jarruista: on totta että "reikälevyt" voi halkeilla (henk.koht nähnyt pari esimerkkejä; Porsche sekä MB AMG), jos niitä käytetään ihan kunnolla (syy on kuumeneminen ja kylmeneminen ja vaikutus rautaan). Ei välttämättä suuri ongelma, mutta ei näytä kivalta. Uritetut levyt ehkä parempi. Olen kartoittamassa vaihtoehtoja, ja mainittu Zimmerman on yksi. EBC toinen jne. Ferodon palat kuulemma ihan ok, EBC:n "Green Stuff" tai "Yellow stuff" palat saaneet hyvää palautetta myös. Palaan asiaan...

Comment

• m5 lemans
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 190
                        • espoo

Jarrut

www.m5board.com issa on juuri nyt lyhyt threadi jarruista; movit, stoptech, tarox, bbk, brembo...http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=84284 Ongelma ollee että tässä puhutaan nyt ehkä ensi kädessä koko paketista. Itse haen ensi kädessä ainoastaan levyt (Zimmerman, EBC tmv). Seuraavaksi listaan levy-vaihtoehdot

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎