Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaatin varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Violin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 57

    E39 automaatin varoitusvalo

    Olen hieronut kauppaa -97 528iA:sta. Ongelman kuvaus on ehkä vajavainen mutta jos jotain vinkkejä saisi. Autolla on ajettu vähän alle 200 tkm, joista pääosa Saksassa yhden henkilön omistuksessa.

    Auton nykyinen omistaja kertoi, että automaatin varoitusvalo oli alkanut yhtäkkiä palamaan. En tiedä menikö laatikko vikamoodiin. Meneekö aina jos merkkivalo syttyy?

    Hän oli käynyt huollossa ja mitään poikkeavaa ei ollut löytynyt ja valo oli sammutettu. Lisäksi kertoi että "huoltomies lisäsi jotain öljyä ehkä systeemiin." Mitä sitten ikinä tarkoittaakin niin tuo pitää selvittää. Kertoi myös että on palanut kerran aikaisemminkin ja silloin sammunut itsestään. Mikä tuollaista voisi aiheuttaa? Kannattaako jättää muuten hyvä auto suosiolla väliin?
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Violin View Post
    Olen hieronut kauppaa -97 528iA:sta. Ongelman kuvaus on ehkä vajavainen mutta jos jotain vinkkejä saisi. Autolla on ajettu vähän alle 200 tkm, joista pääosa Saksassa yhden henkilön omistuksessa.

    Auton nykyinen omistaja kertoi, että automaatin varoitusvalo oli alkanut yhtäkkiä palamaan. En tiedä menikö laatikko vikamoodiin. Meneekö aina jos merkkivalo syttyy?

    Hän oli käynyt huollossa ja mitään poikkeavaa ei ollut löytynyt ja valo oli sammutettu. Lisäksi kertoi että "huoltomies lisäsi jotain öljyä ehkä systeemiin." Mitä sitten ikinä tarkoittaakin niin tuo pitää selvittää. Kertoi myös että on palanut kerran aikaisemminkin ja silloin sammunut itsestään. Mikä tuollaista voisi aiheuttaa? Kannattaako jättää muuten hyvä auto suosiolla väliin?
    No jos et saa autoa halvalla, siis oikeasti halvalla niin unohda koko juttu. Näitä ehjiäkin autoja on kaupan ihan riittävästi. Tuosta voi koitua kalliimman puoleinenkin remontti :(

    Comment

    • Violin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 57

      #3
      Oli taas syttynyt merkkivalo mutta sammunut itsekseen. Kyllä tuo yksilö jää väliin ja hiukan arveluttaa koko automaatti vaikka siitä manuaalia enemmän pidänkin.

      Näitä laatikoitahan on tällä foorumilla hehkutettu insinööritieteiden taidonnäytteeksi ja kestävyyden ruumiillistumaksi :think Onko täällä usealla esim. päälle 300 tkm ajettuja kinnereitä, joissa on tomaatti? Paljon löytyy juttua noin 200 tkm ajetuista ilman ongelmia, mutta kun noilla katselemillani on ajettu keskimäärin 200 tkm jo valmiiksi.

      Olen kahlannut läpi viestiketjuja, joissa on pohdintaa öljyjen vaihdosta. Oma uskomukseni on, että kestäähän se laatikko auton elinkaaren, jos elinkaaren ajatellaan olevan tarpeeksi lyhyt. Mutta vaikkapa 400 tkm noin 10 litralla 10-15 vuotta vanhaa öljyä menee jo inssien ylioptimistisuuden / virhearvion piikkiin. Kuuluuko aivan uusiin Bemareihin automaatin öljynvaihto huolto-ohjelmaan?

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7438
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Violin View Post
        Kuuluuko aivan uusiin Bemareihin automaatin öljynvaihto huolto-ohjelmaan?
        Muistaakseni joku täällä kertoi että kuuluu. Ei omaa kokemusta aiheesta.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Siis onko nyt kyseessä steptronic, vai tavallinen?
          Tavallinen loppuu ihan ajamallakin, mutta bensakoneen steppi ei.

          Comment

          • Violin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 57

            #6
            Steptronic on kyseessä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎