E39 polttoainemittari temppuilee

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• TheOzo
    replied
    Originally posted by Crossmx View Post
    Itsellä samanlaista vikaa kuin kutos sivulla. Lämpötila näyttää -40 ja bensamittari nollaa,
    salavalikosta kummatkin tankit näyttää nollaa, mittaristotesti tehty ja kaikki pelaa.

Monet ovat vaihdelleet näihin mittaristoja, ovat hajonneet uudestaan tai muuta säätämistä ollut.
    Niin onko tähän kukaan keksinyt mikä tämän mittariston hajoamisen aiheuttaa? :think
    Vai vaihtaako "uuden" mittariston ja toivoo parasta?

Itsellä aivan sama vika kuin tässä!
    Kummankin anturin olen testannut ja mitannut ja vaikuttaisivat olevan kunnossa. Saitko tämän ongelman aikanaan korjattua millä?

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minulla on ollut 2kpl -99 mallisia E39:ä-Molemmissa meni tuolta tankin antureista johdotukset poikki.Mittaristot oli kuitenkin ehjiä...
    Ok. Nuo johtoviat ym. tankin päässä olevat ongelmat olivat entuudestaan tuttuja, mutta tässä ketjussa esiintynyt mahdollinen mittaristovika oli uutta. Toivottavasti omasta -99 vuosimallin yksilöstä vika löytyy myös tankin seudulta

Edit. Bensapumpun puolelta oli täälläkin anturin johto poikki. Nyt toimii taas
    Last edited by Tojopa; 06-02-2015, 16:58.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Ketjussa oli aiemmin puhetta, että juurikin vuosimallissa -99 vikaa olisi näiden edellä kuvattujen tankinpään vikojen lisäksi myös mittaristossa, ja että uusittuja mittaristojakin olisi mennyt pian vaihdon jälkeen rikki. Onko kuitenkin niin, että tankin päästä varsinainen vika löytyy näissäkin tapauksissa?
    Minulla on ollut 2kpl -99 mallisia E39:ä-Molemmissa meni tuolta tankin antureista johdotukset poikki.Mittaristot oli kuitenkin ehjiä...

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Ketjussa oli aiemmin puhetta, että juurikin vuosimallissa -99 vikaa olisi näiden edellä kuvattujen tankinpään vikojen lisäksi myös mittaristossa, ja että uusittuja mittaristojakin olisi mennyt pian vaihdon jälkeen rikki. Onko kuitenkin niin, että tankin päästä varsinainen vika löytyy näissäkin tapauksissa?

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Pitkälti 3 vaihtoehtoa:

Poiju irti varresta
    Varsi jumissa
    Varren kontaktipinnoilla epäpuhtautta, redline cleanerilla lähtee toimimaan, muilla ei.
    Aika hyvä vaihtoehto on myös niiden anturien johtojen katkeaminen sieltä anturikannen alta tankin sisäpuolelta.Aivan samoin,kuin bensapumpun johdotkin.

Leave a comment:

• Gedd
    replied
    Originally posted by Tojopa View Post
    Selvisiköhän kenellekään koskaan, mikä näitä vuosimallin -99 mittareita oikeasti vaivaa ja miten ongelman saa pysyvästi hoidettua?
    Pitkälti 3 vaihtoehtoa:

Poiju irti varresta
    Varsi jumissa
    Varren kontaktipinnoilla epäpuhtautta, redline cleanerilla lähtee toimimaan, muilla ei.

Leave a comment:

• Tojopa
    replied
    Selvisiköhän kenellekään koskaan, mikä näitä vuosimallin -99 mittareita oikeasti vaivaa ja miten ongelman saa pysyvästi hoidettua?

Leave a comment:

• Gedd
    replied
    Mulla kans eli mittari omaa elämäänsä, varmistin että poijut eivät ole jumissa, eivät olleet, ja sitten ajoin tankillisen redlinen puhdistusainetta tankissa eikä ole sittemmin mittari kiukutellut.

Jotain STP tms ei kannata edes kokeilla, vasta redlinen litkulla lähti toimimaan.

Leave a comment:

• Byge
    replied

Tuossa näkkyy tosin på engelska.

Leave a comment:

• kauko-63
    replied
    okei! täältä varmaan löytyy ohjeet siihen testiin?

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Originally posted by kauko-63 View Post
    mulla tekee sellasta että kun tankkaa täyteen niin viisari ei nouse tappiin asti mihin sen pitäis nousta vaan jää siihen puolen ja täydentankin puoleenväliin,mistähän toi johtuu?
    Tee salavalikon kautta mittaristo testi.Jos se bensamittari silloin nousee tappiin,löytyy vika todennäköisesti jommasta kummasta tankin anturista tai niiden johdoista.

Leave a comment:

• kauko-63
    replied
    mulla tekee sellasta että kun tankkaa täyteen niin viisari ei nouse tappiin asti mihin sen pitäis nousta vaan jää siihen puolen ja täydentankin puoleenväliin,mistähän toi johtuu?

Leave a comment:

• Mikkomies84
    replied
    Noniin, uudemman kerran kun irroitti, mittaili ja laittoi takaisin kuskin puolen anturin niin taisi lähteä toimimaan, täyteen tankkauksella meni ekaa kertaa maksimiin. Bensapumpun johdoista näkyi myös olevan kahdesta kohtaa eriste rikki, että ei mahdottomuus ole että johdot katkeilee.

Leave a comment:

• fastnlow
    replied
    Minulla on 523i -97 ja bensa ns. "loppui" kun mittari näytti 15 litraa. Käytin auki takapenkkien alla olevat luukut ja paljastu että toinen mittarianturi ei ollu hahlossa joka on tankin pohjassa. Eli taaki takasin omaan koloonsa ja alko pelaamaan.

Leave a comment:

• Mikkomies84
    replied
    Minulla taas mittari näyttää aina joku 20-35 litraa, ajossa myös seilaa hiljalleen tuo lukema. Vaikka tankki olisi täynnä niin ei yli tuon 35:n mene, kovin kuiviin en ole ajellut.

Vasen anturi oli kyllä jumissa, nostin pois ja laitoin takaisin niin yleismittarilla mittaamalla näytti 200 ohmia tai sitä luokkaa, mikä varmaan täsmäsi siihen määrään ainetta. Mittari ei kyllä missään vaiheessa ole näyttänyt oikein.

Ainakin tuo minun inpa ei näytä litroja vaan jotain outoja lukuja, mutta nekin on samansuuntaiset molemmissa tankeissa. Otanko sitten anturin vielä irti vai voiko bensapumput tehdä jotain tollasta? Mittaristotestit ok.

Leave a comment:

Working...
X