Announcement

Collapse
No announcement yet.

530DA 2000 Tankkaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heimat
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 13
    • Etelä-Pohjanmaa

    530DA 2000 Tankkaus ongelma

    Ko. autoa tankattaessa useimmilla huoltoasemilla tankkaus on hidasta kun pistooli katkoo yhtenään ja muutenkin tankkaus vie aikaa kun tankin putki ei vedä. Mistä voi johtua? Onko muilla samoja ongelmia?
  • mctomppa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 56

    #2
    Oletko huomannut että pistoolia pitää painaa alaspäin?
    E91 320D -09

    Comment

    • heimat
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 13
      • Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by mctomppa View Post
      Oletko huomannut että pistoolia pitää painaa alaspäin?
      Mahdollisimman syvällekö? Onko siellä jokin läppä, mikä estää nesteen virtauksen?

      On tullut kokeiltua pitää pistoolia monissa eri asennoissa, mutta ei vaan tunnu toimivan kunnolla. VW Passatin kanssa ei mitään ongelmia.

      Comment

      • dama
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 77
        • Helsinki

        #4
        Itsellä toimii parhaiten tankkaus kun nostaa/kääntää kahvanalaosan vasempaan takayläviistoon. Silloin menee ilman katkoja. 530d -99
        T dama
        dama
        ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Jos tankkausaukko on samanlainen kuin e46:ssa, niin ei tunge sitä ihan sinne perälle asti, niin virtaa oikein sujuvasti. Itelläkin katkoo, jos pistoolin työntää ihan sinne putkeen asti.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • bemu-freak
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 277
            • Kerava

            #6
            Minulla ei ole ollut ongelmia muualla kuin ST asemilla. Kaikkialla muualla tankkaus on sujunut hienosti ja pistooli tulee tungettua aina niin syvään kuin menee ja kahva alaspäin.

            E39 530Dat -99
            BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
            ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 323
              • Hml

              #7
              Vastaavaa ongelmaa on esiintynyt tääläkin. Varsinkin JET:llä tuntuu olevan vaikeuksia. Välillä ei saa kuin puolitankkia ja tämän jälkeen menee hermot lirutellessa. Tää ei vaan oikein tunnu normaalilta.
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • finnbiker
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 103

                #8
                Itellä kans välillä tuollaisia haittoja tankatessa. Kahvan kääntö vasemmalle auttaa joskus.
                Sitten eräällä kerralla tuli iso ihmetys, kun puoli tankkia meni, jonka jälkeeen liruttamalla tankki täyteen. Meinas lähtee loputkin vähistä hiuksista ku rupes... hmmm.. nyppiin, niin sanotusti. Ongelmaksi koitui se, että tällöin tankin vieressä oli kuoppa ja muutenkin tankin ympäristö hyvin epätasainen, ja kallellaan mittarin suuntaan. Auto oli siis hivenen kallellaan täyttöaukon suuntaan. Ilmeisesti tankatessa tuli ilmatasku, eikä säiliöön valunut kunnolla polttoainetta. Tämän kun oon huomioinut tankille ajettaessa, ettei auto jää kallelleen täyttöaukon suuntaan, niin tankatessa ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen.
                - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  #9
                  Sama vika rahikaisella. Paikallisella ABC:llä on 3 löpöpumppua, joista kahdesta tulee ok, mutta siitä yhdestä ei. Lieneekö pumpun paineella tms. tekniikalla jotain tekemistä.

                  Eipä se enää haittaa kun välttää sitä yhtä lirupumppua.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Itsellä ainakin bensa e39:ssä työntämällä pistoolin niin syvälle kuin saa, alkaa ainakin katkomaan. Otan hiukan takaisin kuitenkin niin, että läppä avautuu ja pyrin pitämään pistoolin pään täyttöputken suuntaisena. Idea kuitenkin on, ettei pidä mitään estettä putkenpään etupuolella.

                    Saattanee johtua erot asemilla tuosta pistoolin putken kulmasta. Joissain asemilla tavaraa tulee ulos myös huomattavasti enemmän kuin muualta.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7395
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Valkman View Post
                      Itsellä ainakin bensa e39:ssä työntämällä pistoolin niin syvälle kuin saa, alkaa ainakin katkomaan.
                      Samoja ongelmia ollut mullakin jos on vähänkään nopeampi pumppu. Sopivasti vääntelemällä yleensä saanut meneen bensat vauhdilla sisään.

                      Bensapumput on yleensä aika hitaita (liiankin), mutta diisselipumput on varmaan säädetty isompien määrien tankkausta ajatellen nopeemmiksi.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎