Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -00 (530d): sähköratin "ongelma"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • finnbiker
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 103

    e39 -00 (530d): sähköratin "ongelma"

    Ratti ei tee sitä muutaman sentin ylösalasliikettä autoa sammutettaessa ja käynnistettäessä, kuten ennen, vaan nyt kun avaa oven lukosta niin
    ratti, tai ohjauspylväs saa varsinaisen erektion. BZZZZZZZZ ja työntyy niin lähelle kuskia kuin ikinä vaan varat riittää, siis keskuslukitusta avattaessa. Ei muuten

    Tällanen tuli, kun auto oli ruostesuojauksessa (saksan tuonti 06/06), ja
    akku oli tyhjentynyt tuolla pajassa, tai sit ittekseen jälkeenpäin kun seisoksi pihalla paripv senjälkeen. No ei haittaa, kun se akku menee muutenkin vaihtoon. Lienee orkkis, eikä kestäne talvea ja webaston käyttöä.

    Auttaisko akun irroitus tällaisessa tilanteessa ??

    Veijarit oli kyl kuunnellu klassista kanavaa
    se ei ollut valittuna kun vein auton suojattavaksi.
    Mulla pimeni itelläkin kerran akku, kun joku "Mauno" soitti stereoo ja teki pihaduuneja , mutta sillon tohon rattiin ei iskenyt tuollaista "vaivaa".
    Ei toi paha onkelma ole, mutta saa sitten aina hiissata sen etäämmälle ruhosta.
    - nykymeno tekee meistä löysiä - :think
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by finnbiker View Post
    Auttaisko akun irroitus tällaisessa tilanteessa ??

    Mulla pimeni itelläkin kerran akku, kun joku "Mauno" soitti stereoo ja teki pihaduuneja , mutta sillon tohon rattiin ei iskenyt tuollaista "vaivaa".
    Ei toi paha onkelma ole, mutta saa sitten aina hiissata sen etäämmälle ruhosta.
    Minkähänlainen veijari tälläisiä kirjoittelee
    -Juu akun irroitus auttaa varmasti, ei kuulu enää Bzzzz ääniä eikä ratti takuulla liiku
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      #3
      Oletan että sulla on sähköpenkit muistilla,niin sillohan toi ratinsäädön saa kans tallennettua penkin muistipaikkoihin...mulla vähä samaa vikaa,eli ratti ei viime talven jälkeen enää noussut ylös ku auton sammutti,eli pysyy paikoillaan kokoajan.käsin säätämällä ratti kyllä pelaa ihan oiken...ny tos viikko sitte huomasin että ratti taas pelas oikein eli auton sammuttettua nousi ylös ja päinvastoin...mutta muutama päivä sitte taas lakkas tomimasta

      viime talvena akku hyytyi pari kolmee kertaa eikä auto enää lähtenyt käyntiin...ajattelin kans että ratti otti siitä siipeensä.nyt on ollu jo kauan uus akku ja akku on ollu irti kauanaikaa mutta eipä vaan ratti toimi oikein.ihme hommaa...
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • finnbiker
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 103

        #4
        juu sähkö zizit on ja muikkarilla.
        muistin säädöt kyl pelaa, mut ku tökkää kaukoavaimesta avausnäppylää
        ni johan ohjauspylväs villiintyy....

        Juu se oli tavallinen "Manu" sillon kesällä ku tyhjensi akun... heh
        oli aiemmin kokeillu tuuletustoimintoa ajastuksella ja roikkareita asentaes kuunteli poppia (kukahan perrr...), ja eiku jossakin vaihees kuulu iso piip ja hiase hengetön...... siis sähötön. Ei sillon vaan tullu rattitrapeleita...
        - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Kokeileppa ottaa sähköpenkin/rattipylvään sulake pois pariksi minuutiksi. Minulla Laakkosen ohjelmoinnin jäljiltä poistui outo rattipylvään toiminta juuri sulaketta irrottamalla. Minulla pylväs meni sisään ovia avattaessa.
          ---

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by -Tapi View Post
            Kokeileppa ottaa sähköpenkin/rattipylvään sulake pois pariksi minuutiksi. Minulla Laakkosen ohjelmoinnin jäljiltä poistui outo rattipylvään toiminta juuri sulaketta irrottamalla. Minulla pylväs meni sisään ovia avattaessa.
            osaakko sanoa ton sulakkeen numeroa?löytyy vissiin hanskalokerosta?
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Hanskalokerosta sulakelista käteen ja siitä "lenkradverstellung", "sitzverstellung" tai jotain vastaavaa.. Ei voi muistaa. Jos siellä oli erikseen rattipylväälle ja penkille sulake, irrota kumpikin. Vika oli muistaakseni penkin modulissa vaikka se näkyikin ratin toiminnassa.
              ---

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by -Tapi View Post
                Vika oli muistaakseni penkin modulissa vaikka se näkyikin ratin toiminnassa.
                Johtuu siitä, ettei ratille ole omaa modulia vaan sen moottoreille tulee signaalit kuskin penkin modulilta.
                E39 528iA

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎