Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattisen sisäilmankierrätyksen testaus, E39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    Automaattisen sisäilmankierrätyksen testaus, E39?

    Juup, eli tuossa päivänä muutamana ajelin jossain Kouvolan persiissä johonkin puusaunan lämmityskatkuihin. Lemu oli "suht selvä" ja kun sattui olemaan tuo automaattinen sisäilmankierrätys kytkettynä, niin tuli mieleen että toimiikohan se. Kuinka olisi hyvä testata? Hajuanturi on siellä jäähdyttimen vieressä, sen tiedän. Mutta syttyykö siihen paneeliin sisäilmankirrolle valo kun laite kytkee sen automaattisesti? Ja voin varmistaa että aut-feature oli kytketty eli just se aut-valo (vai oliko vain "A"?) päällä siinä kierron kytkimessä, ei se toinen jatkuvan kierrätyksen valo.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Kentsu View Post
    Juup, eli tuossa päivänä muutamana ajelin jossain Kouvolan persiissä johonkin puusaunan lämmityskatkuihin. Lemu oli "suht selvä" ja kun sattui olemaan tuo automaattinen sisäilmankierrätys kytkettynä, niin tuli mieleen että toimiikohan se. Kuinka olisi hyvä testata? Hajuanturi on siellä jäähdyttimen vieressä, sen tiedän. Mutta syttyykö siihen paneeliin sisäilmankirrolle valo kun laite kytkee sen automaattisesti? Ja voin varmistaa että aut-feature oli kytketty eli just se aut-valo (vai oliko vain "A"?) päällä siinä kierron kytkimessä, ei se toinen jatkuvan kierrätyksen valo.
    Ei syty mitään valoa. Juuri ja juuri sen kuulee puhaltimen äänestä. Testaa vaikka kaupungissa linja-auton perässä, dieselin katkun pitäisi jäädä ulkopuolelle.

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Muistahan sitten että kun ulkolämpötila on pakkasella tai myös nollan lähellä, niin tuo sensori on sekaisin kuin seinäkello. Se on siis kesävaruste.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Moonshine View Post
        Muistahan sitten että kun ulkolämpötila on pakkasella tai myös nollan lähellä, niin tuo sensori on sekaisin kuin seinäkello. Se on siis kesävaruste.
        Ok, sitä en tiennyt että se sekaisin menee mutta talvikeleillä on yleensä huurtumisen pelossa tullut pidettyä kokonaan pois päältä.
        Voisihan sitä testata kans parkissa tupakansavulla suoraan sensoriin...? Hyvä että varmentui kans se että sinne ei mitään valoa syty kun automatiikka kytkee sen kierron päälle.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎