Pitäisi sen sopia mutta jos haluat varmistuksen, mittaa kiinnitysreikien paikat E60 linssistä. Mulla on facelift xenon-linssit himassa kun vaihdoin dieseliin noi bi-xenonit viime talvena. Voin mitata ne niin ei tarvitse turhaan purkaa.
Pitääpä mitata.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Olin aikeissa säätää valoa hieman ylemmäs, niin sieltähän oli se perkeleen säätötanko sitten poikki. Tein kolvilla tangon kohdalle umpion kuoreen reiän ja ujutin tangon sitä kautta ulos. Siinä samalla katkesi sitten se toinenkin, joten ei muuta kuin umpio saunaan ja itse tunnin päästä perässä. Tuli tuossa bi-xenon hommassa liimattua umpio kasaan Rotabond-liimamassalla (vrt Sikaflex) ja oli muuten lujassa.
Aloin jo toivomaan pleksi halkeamista että olisi saanut tekosyyn heittää tuon roskiin ja hankkia uuden valon, mutta lopulta päivän aherruksen jälkeen valo on taas kasassa korjatuilla osilla. Sorvasin ensin alumiinista versioita tangon osiksi ja niitä kiinnittäessä alkuperäiset muovit murenivat käsiin, lopulta tein puolet uutta POM:sta ja teräksestä, jonkin verran alkuperäisiä vahvemmat.
Toivottavasti tämä oli viimeinen kerta kun noita umpioita pitää purkaa.
Luin jonkin toisen topicin valokuviosta huomasin että minulla on näissä bi-xenoneissa sen topicin mukaan DOT-valokuvio. Ajattelin että semmoiset linssit (ehkä amerikkalaiset) sattuivat nyt vaan tapauksessani löytymään Ebaysta mutta viime viikolla ajoin Saksasta tasan vuoden vanhan X3:n Suomeen ja pällistelin laivan keulaporttia vasten sen valokuvioita: Sama DOT-kuvio niissäkin! Ja ko. autossa oli Bi-xenonit kääntyvillä linsseillä.
Olisikohan niin että kaikki Bi-xenonit ovat Euroalueellakin DOT-kuviolla?
Olin aikeissa säätää valoa hieman ylemmäs, niin sieltähän oli se perkeleen säätötanko sitten poikki. Tein kolvilla tangon kohdalle umpion kuoreen reiän ja ujutin tangon sitä kautta ulos. Siinä samalla katkesi sitten se toinenkin, joten ei muuta kuin umpio saunaan ja itse tunnin päästä perässä. Tuli tuossa bi-xenon hommassa liimattua umpio kasaan Rotabond-liimamassalla (vrt Sikaflex) ja oli muuten lujassa.
Aloin jo toivomaan pleksi halkeamista että olisi saanut tekosyyn heittää tuon roskiin ja hankkia uuden valon, mutta lopulta päivän aherruksen jälkeen valo on taas kasassa korjatuilla osilla. Sorvasin ensin alumiinista versioita tangon osiksi ja niitä kiinnittäessä alkuperäiset muovit murenivat käsiin, lopulta tein puolet uutta POM:sta ja teräksestä, jonkin verran alkuperäisiä vahvemmat.
Toivottavasti tämä oli viimeinen kerta kun noita umpioita pitää purkaa.
Luin jonkin toisen topicin valokuviosta huomasin että minulla on näissä bi-xenoneissa sen topicin mukaan DOT-valokuvio. Ajattelin että semmoiset linssit (ehkä amerikkalaiset) sattuivat nyt vaan tapauksessani löytymään Ebaysta mutta viime viikolla ajoin Saksasta tasan vuoden vanhan X3:n Suomeen ja pällistelin laivan keulaporttia vasten sen valokuvioita: Sama DOT-kuvio niissäkin! Ja ko. autossa oli Bi-xenonit kääntyvillä linsseillä.
Olisikohan niin että kaikki Bi-xenonit ovat Euroalueellakin DOT-kuviolla?
Kuullostaa siltä että tuo umpion avaaminen on ollut jollekin muullekin yhtä vaikeaa kuin minulla
En tiedä tarkalleen mitä valokuviota tarkoitat mutta jos kyse on siitä "puolikaaresta" ylhäällä niin se löytyy kyllä kaikista missä on bixenonit joten don't worry, toivotaan että enää ei jouduta avaamaan umpioitamme sillä mullakin on nyt würthin liimamassalla(sikaflex)kiinni ja se ei paljoa vaikuta että lämmitätkö sitä vaiko et
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Väitin tuolla teropa:n aloittamassa valokuviothreadissa (jota ilmeisesti olit lukenut), että mun pre-facelift orggis-xenonit ois ECE-kuviolla, mutta kyllähän näissäkin kuvio on oikeasti tuon DOT-kuvan mukainen nyt kun asiaa olen tarkemmin katsonut/ajatellut. Eli tuo tien oikeaa reunaa pidemmälle valaiseva osa on kuitenkin ylhäältä rajattu.
Onkohan sitten kaikki xenonit aina tuolla kuviolla ja ECE käytössä vain halogeeneissa? Vai onko tuo DOT-kuvio sitten kuitenkin "mitoitukseltaan" erilainen kuin ECE, eli onko siinä vain matalampi tuo oikean reunan nousu?
Hmm.. Mielenkiintoista:think Nyt kun alkaa jo epäilemään omaa nimeäänkin niin varmuudella en voi sanoa että kumpi mulla on mutta mielestäni ECE kuvio, mielestäni tuo DOT kuviohan tuli kun käänsi sen lipan mikä oli alunperin siinä umpion päällä olevasta luukusta käännettävissä millä on tosin nyt jo heitetty vesilintua kun sehän olisi tehnyt pitkiä käytettäessä ikävän varjon valokeilaan.
Edit:Tarkemmin muistellen niin viikonloppuna tuli ajeltua puhtaassa/pimeässä maalais taajamassa niin tuli siinä tarkkailtua tuota valokuviota(kun uudet polttimotkin vaihdoin)ja huomattua että kuinka selvä tuo raja on mihin valokeila yltää niin kyllä se oli niin että aikalailla puolestavälistä omaa kaistaa se valokuvio lähti nousemaan ylös oikealle kun liikennemerkitkin heijasteli niin pirusti.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Perinteisesti "DOT" valot ovat aika paljon surkeummat optiikalta kun vastaavat "E" versiot. Sieläpäin on sellainen strategia että "jos ne ei näy kunnolla niin ei ne ajakaan niin nopeasti ja ne ei häikäise vastaantulioitakaan". Brilliant.
Aikoinaan myin paljon näitä "euro" malli valot Jenkkeihin...ennenkuin heikko taala sitten teki asiansa.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Olisi edessä facelift-umpioiden avaus säätöjen uusimisen takia ja nyt tuli mieleen, että voisiko mahdollisesti päivittää bi-xenonit samalla. Eli ilmeisesti tuo E60 linssi menee alkuperäisiin (xenon-linssin) kiinnikkeisiin suoraan. Ja jos tuo o/v -pelti ei ole vääntynyt, niin sille ei tarvitse tehdä mitään, vaan sen voi jättää sinne paikoilleen sellaisenaan.
pari kysymystä tuli mieleen jo operaation toteuttaneille. Miten porukka on toteuttanut tuon pitkien ohjeuksen? Itselleni tuli mieleen johdon haaroitus alkuperäiseltä pitkien valojen signaalilta ennen alkuperäisten pitkien relettä. Ja sitten tuohon signaalijohtoon rele ja sulake.
Ja millainen liitin tuossa linssissä on tuolle pitkien signaalille? Saako siihen tehtyä siistin liittimen umpion kuoreen vai pitääkö juottaa jotenkin johdot kiinni linssiin ja vain vetää johdot jostakin kohtaa umpion kuoren läpi?
Ittellä olis sama projekti edessä syksyllä kun olis aikaa väkästellä. Onko jollain kuvia tai ohjetta kyseisestä rojektista? Eikö noihin ole saataville uusia plexejä, eli joutuuko ne hiomaan?
Last edited by Ansseli; 21-07-2009, 20:45.
Reason: kirjoitus häriö
Hieman aihetta sivuten. Vaihdoin itse viime syksynä omiin alkuperäisiin xenon facelift umpioihin ne muoviset säätötangot jotka tapaavat murtua ja suunnittelin pitkien valojen päivittämistä myös xenoneihin.
Hieman asiaa tutkittuani menin helpoimman kautta ja vaihdoin alkuperäiset h7 polttimot d2s malleihin. Molempien polttimoiden polttopiste sijaitsee samassa paikassa, joten vaihtaminen on mahdollista kunhan saa adapterit joilla kiinnittää poltin runkoon. Itse käytin xenonkauppa tai vastaavasta tilattuja adaptereja, joita tosin joutui hieman modata.
Tokihan tuossa tarvii myös pitkille valoille omat sytyttimet ja mahdollisesti konkat piuhoihin ettei ajotietokone herjaa, mutta muuten vallan toimiva modaus.
Itse en oikein ymmärä miten jotkut jaksaa modata lähivalot tämän harhaan johtavaan "Bi"-xenon malliksi. Paljon helpomalla ja taatusti tehokaamman lopputulokseen pääsee kun laitaa pitkille myös xenonit...sitten valot voi todellakin kutsua BI-xenoniksi.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Itse en oikein ymmärä miten jotkut jaksaa modata lähivalot tämän harhaan johtavaan "Bi"-xenon malliksi. Paljon helpomalla ja taatusti tehokaamman lopputulokseen pääsee kun laitaa pitkille myös xenonit...sitten valot voi todellakin kutsua BI-xenoniksi.
Oiskohan tämä "harhaanjohtava" nimitys peräisin about jokaisen merkittävän autovalmistajan varusteluettelosta? Se on katsos original, tuning-kiinakikkareet erikseen. Ja riittää muuten valotehoa ihan noilla orkkiksillakin, onko xenon-kauppiaalla oma lehmä ojassa?
Pari vuotta sitten kun tein itse tuon modin niin ryöstin suoraan pitkien valosta ohjauksen, ei aiheuta mitään järjestelmien sekoiluja eikä kongin kilahduksia. Hyvin toimii, pieni solenoidi siellä vaan on.
Itse en oikein ymmärä miten jotkut jaksaa modata lähivalot tämän harhaan johtavaan "Bi"-xenon malliksi. Paljon helpomalla ja taatusti tehokaamman lopputulokseen pääsee kun laitaa pitkille myös xenonit...sitten valot voi todellakin kutsua BI-xenoniksi.
Samaa mieltä, omassa koslassa on xenonit lyhyissä ihan originelli, mutta pitkissä ei. Siispä laitoin pitkiinvaloihin kanssa xenonit, ja toimii ERITTÄIN hyvin. Pientä viivettä on syttymisen kanssa, mutta ei ainakaan mua haittaa, näkyvyys on erittäin hyvä, myös märällä asfaltilla.
Comment