Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alustan madallus..ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Siis tuossa meidän kinnerissä on Eibach:in perussettiä. Ne on mielestäni ne toiseksi parhaimmat vieterit e39:iin. Ne parhaat on H&R:t.
    Molemmat toimii täydellisesti Motonetista Boge/Sachs sportit, vaikkakin vakiot toimiikin myös ihan yhtä hyvin.

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #17
      Originally posted by Stone View Post
      Mitkäs jouset kyseessä?

      Ed: Ja kommentit ko. jousista vielä kaupanpäälle tattis
      Intraxit mulla ja omasta sekä monien muiden mielestä toiminut pirun hyvin...Sopivan jäykkä muttei kuitenkaan pintakova.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        10v vanhoista vakioista... ?
        Puoli vuotta vanhoista vakioista Suomiauto hyvällä huoltohistorialla.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Vekulle pahoittelut, kun hieman ryöstän tätä topikkia.

          Omassa kiesissä on nuo tehtaalta lähteneet M-sportin palikat. Mielestäni ainakin röpelökeleillä varsin ikävät ja muutenkin hieman turhan pintakovat etenkin kaupunkiajelussa. Mielessä modaus hieman mukavuuspainotteisempaan suuntaan. Ajatuksena ollut Koni FSD + H&R(30/15) tai Eibach Pro-Kit (30/20-25). Minkälaisia ajatuksia tulee kokeneemmille alustanvääntäjille mieleen?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Siis tuossa meidän kinnerissä on Eibach:in perussettiä. Ne on mielestäni ne toiseksi parhaimmat vieterit e39:iin. Ne parhaat on H&R:t.
            Molemmat toimii täydellisesti Motonetista Boge/Sachs sportit, vaikkakin vakiot toimiikin myös ihan yhtä hyvin.
            Hieman pitäisi lisää saada pudotettua tuota omaa touringia. H&R:llä ei ole kun 30mm madaltavat jouset 540:een ja onko ne sitten loppu peleissä yhtään m alustaa matalammat, joka siis tällä hetkellä on alla. Pitää varmaan varmaan valita nuo eibachin -40mm:think Motonetin sivuilla on maininta, että nuo boge-saschit ei käy sport/madalletulle alustalle juuri 540:en kohdalla?

            Ed: Eikä ilmeisesti löydy Eibach Pro-Kit jousiakaan kuin -30mm. Miten paljon tuo M-sport alusta on matalampi kuin vakio?
            Last edited by Stone; 11-12-2006, 13:41.
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #21
              Eikö löydy tietoa edes tuosta M-sport alustasta?? Ei täällä ilmeisesti BMW merkkisistä autoista tiedetäkään mitään.
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Aksu|
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1062

                #22
                Originally posted by Clavurion View Post
                Vekulle pahoittelut, kun hieman ryöstän tätä topikkia.

                Omassa kiesissä on nuo tehtaalta lähteneet M-sportin palikat. Mielestäni ainakin röpelökeleillä varsin ikävät ja muutenkin hieman turhan pintakovat etenkin kaupunkiajelussa. Mielessä modaus hieman mukavuuspainotteisempaan suuntaan. Ajatuksena ollut Koni FSD + H&R(30/15) tai Eibach Pro-Kit (30/20-25). Minkälaisia ajatuksia tulee kokeneemmille alustanvääntäjille mieleen?

                Jotenkin vaikea kuvitella että m-sportista mukavampaan suuntaan olisi h&r:n tai eibachin sarjat, mukavampi olisi varmaankin se alkuperäinen alusta :think
                Tuo m-sport kun ei mikään kivireki ole ja on yllättävänkin löysä alusta.
                EX:
                328CiA -99
                525tdsA -98
                525i -93
                316i -95
                Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7459
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Aksu| View Post
                  Jotenkin vaikea kuvitella että m-sportista mukavampaan suuntaan olisi h&r:n tai eibachin sarjat, mukavampi olisi varmaankin se alkuperäinen alusta :think
                  Ei oo kokemusta, mutta on tuota samaa kyllä täällä joku muukin joskus kertonut. Eli että jollain muulla madallussatsilla ois vähemmän pintakova kuin M Sport.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7459
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by Stone View Post
                    Miten paljon tuo M-sport alusta on matalampi kuin vakio?
                    Originally posted by Stone View Post
                    Eikö löydy tietoa edes tuosta M-sport alustasta??
                    Muistelisin että 15-20mm matalampi, mutta käytännössä varmaan vähän vaihtelee.

                    Täältähän noista löytyy juttua:



                    Helpointa on kuitenkin mitata etäisyys navasta pyöränkaariin ja vertailla niitä, eikä noita teoreettisia pudotuksia jostain "vakiosta" joka voi olla mitä vain. Mulla on sedan, joten en tiedä eroaako touringista vakiona/M Sportina korkeus miten. M Sport -alustalla etäisyydet oli edessä 360mm ja takana 349mm, ja Hurtalla vastaavat lukemat myös.
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 12-12-2006, 20:13.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #25
                      Sehän tässä oli takana, jos jollakulla olisi kokemuksia siirtymisestä M-Sportin alustasta toisen valmistajan vastaavan tasoiseen. Esittämäni vaihtoehdot olivat tiedossani olevat parhaat vaihtoehdot suunnilleen M-Sportia vastaavalla madalluksella. Vai ovatko tehtaalta rullanneet ehdottomasti paras vaihtoehto? Monin osin olen ihastunut M-alustan eleettömyyteen, jos siitä vain saisi pois tuon pintakovuuden ja tietyissä tilanteissa esiintyvän nypytyksen. Voisihan tuota harkita modattavaksi pelkästään iskarit vaihtamalla. Mieluumin projektin tekisi kuitenkin kerralla, jos tiedossa olisi sopiva vaihtoehto. Downgreidausta perusalustaan ei tarvinne edes harkita.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Sehän tässä oli takana, jos jollakulla olisi kokemuksia siirtymisestä M-Sportin alustasta toisen valmistajan vastaavan tasoiseen. Esittämäni vaihtoehdot olivat tiedossani olevat parhaat vaihtoehdot suunnilleen M-Sportia vastaavalla madalluksella. Vai ovatko tehtaalta rullanneet ehdottomasti paras vaihtoehto? Monin osin olen ihastunut M-alustan eleettömyyteen, jos siitä vain saisi pois tuon pintakovuuden ja tietyissä tilanteissa esiintyvän nypytyksen. Voisihan tuota harkita modattavaksi pelkästään iskarit vaihtamalla. Mieluumin projektin tekisi kuitenkin kerralla, jos tiedossa olisi sopiva vaihtoehto. Downgreidausta perusalustaan ei tarvinne edes harkita.
                        Mitenkäs säädettävä satsi esim KW tai vastaava ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Rapamaha
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 683
                          • -

                          #27
                          Sachs Performance-setillä (iskarit+jouset) jäi aikalailla 350mm väliä joka nurkkaan navan keskeltä kaareen E39 touringissa (ei tasonsäätöä).

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Mittailin ajankuluksi oman kotteron mitat ,edessä 340 ja takana 355 jotain millin heittoja molemmin puolin johtuen epätaisaisesta autokatoksen pohjasta, mutta se 15mm ero oli takapään suhteen.

                            Epäilen että autossa on edessä 30-40mm jouset ja takana vakiot.
                            Taidan huomenna asennuttaa tuon 50\25 setin niin pääsee uudestaan mittaileen:think korkeuksia.
                            Samalla tulee keulaan kaikki alustan hilut uudet(paitsi iskarit joilla ajettu 40tkm ja jarrut)..eli pitäs tulla keulasta melkosen hyvä.
                            Last edited by veku; 17-12-2006, 12:40.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #29
                              Originally posted by veku View Post
                              Mitenkäs säädettävä satsi esim KW tai vastaava ?
                              Hyvin toimii Kw variante 2,kuin yöllä ja päivällä ero m-sport alustaan,suosittelen.Tärinät ja tutinat hävisi kanssa sen myötä.Ja sitä jäykkyyttä voi sit myös säätää erikseen..
                              Last edited by JonasG; 17-12-2006, 14:16.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7459
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by jonasg View Post
                                Hyvin toimii Kw variante 2,kuin yöllä ja päivällä ero m-sport alustaan,suosittelen.Tärinät ja tutinat hävisi kanssa sen myötä.Ja sitä jäykkyyttä voi sit myös säätää erikseen..
                                Siis onko tuo mukavampi vai mitä tarkoitat erolla? Tässähän pitää alkaa harkitsemaan alustapäivitystä jos näin on.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎