Eli ongelmana on lasien huurtuminen. Heti auton käynnistämisen jälkeen lasit menevät täysin tukkoon, ja autoa pitää käyttää muutamia minuutteja puhallin täysillä ennen kuin uskaltaa lähteä liikkeelle. Mistä tämä mahtaa johtua? Auto on e39 520i -00 manuaali-ilmastoinnilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lasit huurtuu... (e39)
Collapse
X
-
Yks juttu on ilmastoinnin kenno, joka kosteana höyrystyttää ikkunat helposti. Huomaa varsinkin, jos ilmastointia on käytetty, auto sammutettu ja käynnistetty puol tuntia - tunti myöhemmin. Tämä mainitaan ohjekirjassakin. Yritä tarkastaa myös, että kennolta lähtevä huohotinletku ei ole tukossa. Muuten saattaa kerätä vettä.
Toinen juttu ikkunoiden likaisuus ja rasvakerros sisäpuolella. Omassani parani huomattavasti kun viitsi pyyhkiä ikkunanpuhdistusaineella kaikki sisäpinnat ikkunoista.Last edited by Valkman; 02-12-2006, 14:38.
-
-
Meneekö ne ikkunat täyteen vettä vai jotain muuta nestettä joka ei lähde paperilla oikein pois (=glykolia)? Mulla on (e30) niin että se on ilmeisesti puhki se tuulettimen kenno, niin se puuskuttaa glykolit sieltä sisälle ja ikkunoihin. Ja sitten ollaankin sormi suussa.Lexus GS430 Sport '03
Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.
Comment
-
-
Originally posted by Wihis View PostMeneekö ne ikkunat täyteen vettä vai jotain muuta nestettä joka ei lähde paperilla oikein pois (=glykolia)? Mulla on (e30) niin että se on ilmeisesti puhki se tuulettimen kenno, niin se puuskuttaa glykolit sieltä sisälle ja ikkunoihin. Ja sitten ollaankin sormi suussa.
Comment
-
-
Jos nyt kuitenkin unohdat nuo 00-mallisen e39:n kennoviat ja avaat raitisilmasuodatinkotelot. Kotelojen pohjalta löytyy n.40mm pitkä pieni kumiläppäinen vesien poistoputki joka sinulla on 100% varmuudella tukossa. Eli ronki ne auki moskasta ja kuivaa +puhdista kotelon pohjat, jonka jälkeen ongelma poistuu päivän sisällä.
Comment
-
Comment