BMW ohjekirjahan sanoo että lootan ja perän öljyt on ikuiset ja niitä ei tule vaihtaa... voisi todeta kyllä tähän väliin että paskanmarjat, vai ajeleekos ne saksassa niillä 100tkm ja heittää auton purkaamoon?
Vaihtelin nimittäin Redline MTL öljyt lootaan 159tkm ajettuun 540i E39 bemuun, ja perään samalla vastaavat 75W90 peräöljyt.
Ongelmana oli, että etenkin kylmällä ilmalla toi loota takkusi ihan tosissaan että vaihdetta sai hakea hetken aikaa ekojen kilometrien aikana, ja lämpimänäkin tuntu aika "ronskilta" eli vaihteet oli vähän kankeat vetää päälle. Oletin että kytkimessä olis jotain vialla ettei irrota ja olin jo varautunu sitä vaihtamaan.
Öljynvaihdon jälkeen heti koelenkille ja voi jösses
Joka vaihde menee päälle ihan heittämällä, niinkun vaihdekepin päässä ei olis mitään kiinni
Ja lootasta ei kuulu mitään ääntä.
Ihmetyttää että miksi ne sitten bemarilla laittelee tollasia kylttejä sinne että öljyjä ei tule vaihtaa, kun ne ei oikeasti kerran toimi EDES tuon vertaa vaikka auto on "vasta" 160tkm ajettu...? :think
Seuraavaks kävi mielessä heittää Redline 5W40 Extreme moottoriin, onko porukalla mitään kokemusta tossa 540 motissa?
Koneessa häiritsee että pitää tyhjäkäynnillä semmosta vaimeeta sivuääntä alakerrasta (kai) josta tulee mieleen vähän iso diisseli, kun nostaa kierroksia ja antaa laskea niin siinä vaiheessa "hekottelee" vaimeesti jostain konehuoneesta - vaikea ääni kuvailla... Kun koneen sammuttaa niin kuuluu semmonen raksahdus tai roklahdus miten sen kuvailis.
Niin tuumasin josko nuo lähtis kun vaihtais yber-öljyt sisään? :think Ellei oo ison kasin ominaisuus tuollanen ääni sitten...

Vaihtelin nimittäin Redline MTL öljyt lootaan 159tkm ajettuun 540i E39 bemuun, ja perään samalla vastaavat 75W90 peräöljyt.
Ongelmana oli, että etenkin kylmällä ilmalla toi loota takkusi ihan tosissaan että vaihdetta sai hakea hetken aikaa ekojen kilometrien aikana, ja lämpimänäkin tuntu aika "ronskilta" eli vaihteet oli vähän kankeat vetää päälle. Oletin että kytkimessä olis jotain vialla ettei irrota ja olin jo varautunu sitä vaihtamaan.
Öljynvaihdon jälkeen heti koelenkille ja voi jösses


Ihmetyttää että miksi ne sitten bemarilla laittelee tollasia kylttejä sinne että öljyjä ei tule vaihtaa, kun ne ei oikeasti kerran toimi EDES tuon vertaa vaikka auto on "vasta" 160tkm ajettu...? :think
Seuraavaks kävi mielessä heittää Redline 5W40 Extreme moottoriin, onko porukalla mitään kokemusta tossa 540 motissa?
Koneessa häiritsee että pitää tyhjäkäynnillä semmosta vaimeeta sivuääntä alakerrasta (kai) josta tulee mieleen vähän iso diisseli, kun nostaa kierroksia ja antaa laskea niin siinä vaiheessa "hekottelee" vaimeesti jostain konehuoneesta - vaikea ääni kuvailla... Kun koneen sammuttaa niin kuuluu semmonen raksahdus tai roklahdus miten sen kuvailis.

Comment