olisko kellään tietoa mikä voisi olla kun 530da:ssä 800-1000 kieroksella auto tekee semmosta ihan pientä inhottavaa täristystä ajossa ja paikallaan. olen kattonut että pakoputki ei otais kiinni minnekkään! voisiko mootorin kumit olla kulahtaneet? vai mikä sen tekis?
e39 530d tärinä
Collapse
X
-
niinpä..
Sama vika rahikaisella.. suuttimet luettu..ok kaikki vaimenninkumit vaihdettu.. pakoputkenkumit vaihdettu ja kiinnikkeet tsekattu.. ihmeellinen pikkutäristys ja humina senkun jatkuu.. onko kellään enää enää mitään vinkkiä tähän probleemaan.. alkaa olee jo itel kostit hukassa:thinkOriginally posted by miguel123 View Postolisko kellään tietoa mikä voisi olla kun 530da:ssä 800-1000 kieroksella auto tekee semmosta ihan pientä inhottavaa täristystä ajossa ja paikallaan. olen kattonut että pakoputki ei otais kiinni minnekkään! voisiko mootorin kumit olla kulahtaneet? vai mikä sen tekis?Vikakoodien lukua porin suunnalla
-
Oletko viskokytkimen tarkastanut? Siitä jos on laakeri rikki tai puuttuu peräti siipiä, on humina ja tärinä taattu. Toki hakuammuntaahan tämä näin etänä on
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
jaha
Kaikki vinkit on tervetulleitaOriginally posted by schwarze View PostOletko viskokytkimen tarkastanut? Siitä jos on laakeri rikki tai puuttuu peräti siipiä, on humina ja tärinä taattu. Toki hakuammuntaahan tämä näin etänä on
visko pyörii kelvästi ainakin kun auto ei käy.. eikä äännä:think hiukan se heittää silmällä kun sitä pyörittää, tosin muoviosa ja niin iso niintuskin ihan suora on uutenakaan.. pitää varmaan ottaa pois hetkeks ja kokeilla niin..
Oma auto on siis 01´ 530dA eli siinä tuskin on tota kaksoismassa systeemiä?
Väkisinkin tulee mieleen et oisko noista läppien poistosta ollu jotain haittaa noille 800-1000rpm kohille... auto kun ei ostaessa moista pitäny ja läpät heitin melkein heti mereen kun olin sen ostanut..
Kaikki sähköliittimet olen käynyt läpi myös..
Apua
Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
unohtui sanoa että,
samalla kun suuttimia luetutin merkkiliikkeessä (ei ollu itellä impaa vielä) kysyin äänestä.. auto koeajettiin.. ja yllätys yllätys
selitys oli että ei ole ikinä tällästä vikaa ollu kellään
eikä mitään käsitystä mikä voisi olla.. jippii merkkihuollolle
Tuo autosi merkkihuoltoon, me tunnemme autosi
Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
niinpä..
Täytyy sanoa että epäilys on kova että ongelma saattaa löytyä juuri tuolta.. ei niitä varmaan ihanturhaan sinne oo laitettu.. pistää miettimään et laittasko uuden imusarjan ja ajelis sitte sellasen pommin kanssa:think ei tota juminaa/tärinää kestä kukaanOriginally posted by JuhaK View Postmullakin on omassa 525da 2003 ja isäni autossa 530da 2001 samaa tärinä ongelmaa juurikin tuossa tyhjäkäynnin tietämillä... molemmista on myös läpät poistettu...
Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
Oireet viittaa suutinvikaan tai suuttimien johtosarjaan. :think
Läppien poiston ei pitäisi aiheuttaa tuota tärinää, ellei ole kämmätty jotain muuta.
Eli livedata suuttimien korjausarvoista HEP HEP
Tarkastaa muuten samalla moottorin tukikumit, jos ne lopussa niin tärisee entistä paremmin.Last edited by Arnolds; 16-03-2010, 13:14.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Mutta ei pitäisi täristää paikoillaan, koska kaksoismassasta johtuva tärinä tulee siitä kun vauhtipyörän jouset pohjaa. Ja pohjatakseen vauhtipyörää pitäisi kuormittaa (veto päällä).Originally posted by surface View PostVoisko olla kulahtanut kaksoismassavauhtipyörä. Se ainakin aiheuttaa tärinöitä/kolinaa alhaisilla kierroksilla.
Comment
-
Läppien poistolla ei tosiaan voi olla mitään tekemistä itse oireen kanssa, ellei jotain ole mennyt pieleen.
Jos mitään muuta ei löydy, niin moottorin tukikumeilta kannattaa myös tarkistaa, että niille tulee alipaine tyhjäkäynnillä (alipaineella kumit löysätään tärinöiden vaimentamiseksi).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Livedataa luettu monta kertaa, ja 1 oli korjausarvo parissa pytyissä.. muut melkeen ei mitään korjausta.. johtosarjaa ja liittimiä puhdisteltu/hypistelty.. ei muutosta.. yhtään.. moottorikumit on juuri vaihdettu+paljon muita kumeja.. ei apua ongelmaan, tai edes lievitystäOriginally posted by 540iAV8 View PostOireet viittaa suutinvikaan tai suuttimien johtosarjaan. :think
Läppien poiston ei pitäisi aiheuttaa tuota tärinää, ellei ole kämmätty jotain muuta.
Eli livedata suuttimien korjausarvoista HEP HEP
Tarkastaa muuten samalla moottorin tukikumit, jos ne lopussa niin tärisee entistä paremmin.
Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
joo
Tosiaan imu tuntuu letkussa normaalisti tyhjäkäynnillä.Originally posted by Clavurion View PostLäppien poistolla ei tosiaan voi olla mitään tekemistä itse oireen kanssa, ellei jotain ole mennyt pieleen.
Jos mitään muuta ei löydy, niin moottorin tukikumeilta kannattaa myös tarkistaa, että niille tulee alipaine tyhjäkäynnillä (alipaineella kumit löysätään tärinöiden vaimentamiseksi).Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
Kokeile vielä testimielessä irrottaa apulaitehihnat (ja visko). Josko kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanointi olisi kulahtanut. Älä sitten kovin pitkään testaile ilman hihnoja.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
ok
pitää kokeilla, eikös se viskon pultti nyt irtoo niinpäin et edestä ku alan vääntämään niin väännän vasemmalle, eli ruotsalaiset kierteetOriginally posted by Clavurion View PostKokeile vielä testimielessä irrottaa apulaitehihnat (ja visko). Josko kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanointi olisi kulahtanut. Älä sitten kovin pitkään testaile ilman hihnoja.

juu pidän lenkin lyhyenä, tai eipä sillä ees tarvi ajaa.. kuulee paikallaankin
Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment

Comment