olisko kellään tietoa mikä voisi olla kun 530da:ssä 800-1000 kieroksella auto tekee semmosta ihan pientä inhottavaa täristystä ajossa ja paikallaan. olen kattonut että pakoputki ei otais kiinni minnekkään! voisiko mootorin kumit olla kulahtaneet? vai mikä sen tekis?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d tärinä
Collapse
X
-
niinpä..
Originally posted by miguel123 View Postolisko kellään tietoa mikä voisi olla kun 530da:ssä 800-1000 kieroksella auto tekee semmosta ihan pientä inhottavaa täristystä ajossa ja paikallaan. olen kattonut että pakoputki ei otais kiinni minnekkään! voisiko mootorin kumit olla kulahtaneet? vai mikä sen tekis?Vikakoodien lukua porin suunnalla
-
-
Oletko viskokytkimen tarkastanut? Siitä jos on laakeri rikki tai puuttuu peräti siipiä, on humina ja tärinä taattu. Toki hakuammuntaahan tämä näin etänä onExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
jaha
Originally posted by schwarze View PostOletko viskokytkimen tarkastanut? Siitä jos on laakeri rikki tai puuttuu peräti siipiä, on humina ja tärinä taattu. Toki hakuammuntaahan tämä näin etänä onvisko pyörii kelvästi ainakin kun auto ei käy.. eikä äännä:think hiukan se heittää silmällä kun sitä pyörittää, tosin muoviosa ja niin iso niintuskin ihan suora on uutenakaan.. pitää varmaan ottaa pois hetkeks ja kokeilla niin..
Oma auto on siis 01´ 530dA eli siinä tuskin on tota kaksoismassa systeemiä?
Väkisinkin tulee mieleen et oisko noista läppien poistosta ollu jotain haittaa noille 800-1000rpm kohille... auto kun ei ostaessa moista pitäny ja läpät heitin melkein heti mereen kun olin sen ostanut..
Kaikki sähköliittimet olen käynyt läpi myös..
ApuaVikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
unohtui sanoa että,
samalla kun suuttimia luetutin merkkiliikkeessä (ei ollu itellä impaa vielä) kysyin äänestä.. auto koeajettiin.. ja yllätys yllätysselitys oli että ei ole ikinä tällästä vikaa ollu kellään
eikä mitään käsitystä mikä voisi olla.. jippii merkkihuollolle
Tuo autosi merkkihuoltoon, me tunnemme autosiVikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
niinpä..
Originally posted by JuhaK View Postmullakin on omassa 525da 2003 ja isäni autossa 530da 2001 samaa tärinä ongelmaa juurikin tuossa tyhjäkäynnin tietämillä... molemmista on myös läpät poistettu...Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
Oireet viittaa suutinvikaan tai suuttimien johtosarjaan. :think
Läppien poiston ei pitäisi aiheuttaa tuota tärinää, ellei ole kämmätty jotain muuta.
Eli livedata suuttimien korjausarvoista HEP HEP
Tarkastaa muuten samalla moottorin tukikumit, jos ne lopussa niin tärisee entistä paremmin.Last edited by Arnolds; 16-03-2010, 12:14.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by surface View PostVoisko olla kulahtanut kaksoismassavauhtipyörä. Se ainakin aiheuttaa tärinöitä/kolinaa alhaisilla kierroksilla.
Comment
-
-
Läppien poistolla ei tosiaan voi olla mitään tekemistä itse oireen kanssa, ellei jotain ole mennyt pieleen.
Jos mitään muuta ei löydy, niin moottorin tukikumeilta kannattaa myös tarkistaa, että niille tulee alipaine tyhjäkäynnillä (alipaineella kumit löysätään tärinöiden vaimentamiseksi).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8 View PostOireet viittaa suutinvikaan tai suuttimien johtosarjaan. :think
Läppien poiston ei pitäisi aiheuttaa tuota tärinää, ellei ole kämmätty jotain muuta.
Eli livedata suuttimien korjausarvoista HEP HEP
Tarkastaa muuten samalla moottorin tukikumit, jos ne lopussa niin tärisee entistä paremmin.Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
joo
Originally posted by Clavurion View PostLäppien poistolla ei tosiaan voi olla mitään tekemistä itse oireen kanssa, ellei jotain ole mennyt pieleen.
Jos mitään muuta ei löydy, niin moottorin tukikumeilta kannattaa myös tarkistaa, että niille tulee alipaine tyhjäkäynnillä (alipaineella kumit löysätään tärinöiden vaimentamiseksi).Vikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
-
Kokeile vielä testimielessä irrottaa apulaitehihnat (ja visko). Josko kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanointi olisi kulahtanut. Älä sitten kovin pitkään testaile ilman hihnoja.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
ok
Originally posted by Clavurion View PostKokeile vielä testimielessä irrottaa apulaitehihnat (ja visko). Josko kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanointi olisi kulahtanut. Älä sitten kovin pitkään testaile ilman hihnoja.
juu pidän lenkin lyhyenä, tai eipä sillä ees tarvi ajaa.. kuulee paikallaankinVikakoodien lukua porin suunnalla
Comment
-
Comment