Anoppi istui takapenkillä ja kuoppaan ajettuani takajousituksesta katosi ilmat. Valo palaa näytössä ja perä on maassa. Ajattelin aamulla nilkuttaa sen lämpimään halliin. Onkos hyviä neuvoja tai tietoa palkeitten hinnasta? Kyseessä siis Touring.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 tasonsäätö hajosi
Collapse
X
-
Originally posted by zeizei View PostAnoppi istui takapenkillä ja kuoppaan ajettuani takajousituksesta katosi ilmat. Valo palaa näytössä ja perä on maassa. Ajattelin aamulla nilkuttaa sen lämpimään halliin. Onkos hyviä neuvoja tai tietoa palkeitten hinnasta? Kyseessä siis Touring.E39 523 TOURINGMonark 1959, Race sierra & Race prelude.
EX: E30 316 , E36 318i , E30 325i touringE30 318 I M touring ja noin 50 muuta PASKAA....
Comment
-
-
Illalla avattuani ovet lukosta kompura nosti perän takaisin oikealle korkeudelle ja aamun työmatkalla jousitus taas toimi. Joku väliaikainen kosteudesta ja pakkasesta johtunut häiriö, toivottavasti. Muuten on perän jousitus aina toiminut, mutta kovalla pakkasella (>20 astetta) syttyy joskus varoitusvalo ilman mitään näkyvää syytä.BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View PostIllalla avattuani ovet lukosta kompura nosti perän takaisin oikealle korkeudelle ja aamun työmatkalla jousitus taas toimi. Joku väliaikainen kosteudesta ja pakkasesta johtunut häiriö, toivottavasti. Muuten on perän jousitus aina toiminut, mutta kovalla pakkasella (>20 astetta) syttyy joskus varoitusvalo ilman mitään näkyvää syytä.
Itselläkin on sedanissa tuo ilmajousitus. Niin kuin monet muutkin lisähöysteet, mainio varuste niin kauan kuin toimii. Toistaiseksi mulla on toiminut täysin. Näyttää muuten että merkkihuollotkaan ei tajua tästä systeemistä hevon hujaustakaan. Aihe kiinnostaa joten päivitähän tänne sikäli mikäli jotain tuon systeemin kans puljaat, pidä se vanha anoppi vielä niin että saat koerasitettua palkeita
Ja muuten merkkihuollon testeri saa imettyä jotain infoa myös tuosta tasonsäädöstä.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Mulla meni aikanaan e39 528 touringista kyseinen kumipötkylä hajalle. Perä oli vaan aamulla maassa eikä enää noussut. Rännäriltä hain likiuudet käytetyt muistaakseni hintaan 200.- pari. Vaihtotyö on tosi helppo kun se sujui jopa minulta. Touringissa puretaan takaluukun verhousta sen verran, että saadaan näkyville jousien yläpäät, ilmaputken liitin irti ja kolme muistaakseni 13mm. mutteria ja jousi on yläpäästään irti. Sitten auto ilmaan ja jousen alapäästä yksi pultti irti, niin voit ottaa pussukan käteen. Ovat eriparia, jos vaihtaa vaan yhden, olkaa tarkkana osaa ostaessanne. Mun mielestä ne kyllä kannattaa vaihtaa molemmat saman tien. Jos toinen on tullut tiensä päähän, ei toinenkaan enää kaukana ole.
Terveisin, TomiE70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostItselläkin on sedanissa tuo ilmajousitus. Niin kuin monet muutkin lisähöysteet, mainio varuste niin kauan kuin toimii."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Mistä tuon tasonsäädön helpoiten tunnistaa?
Olen ihmetellyt auton alle katsoessa kun itse takajousia ei näy missään vaan ovat jonkinsortin "limppujen" sisällä??
Lisäksi kävi pikku fiba kun jouduin sepelin päällä vaihtamaan rengasta ja auton oma tunkki kaatui alle, sitten rupesi kuulumaan jotain ihme ääntä aivan kuin joku pumppu olisi käynyt. Kun sain renkaan paikoilleen niin perä oli alhaalla mutta nousi siitä kyllä itsekseen kun heitin pienen lenkin.525TDS A -98 Touring
Comment
-
-
Originally posted by micci View PostMistä tuon tasonsäädön helpoiten tunnistaa?
Olen ihmetellyt auton alle katsoessa kun itse takajousia ei näy missään vaan ovat jonkinsortin "limppujen" sisällä??
Lisäksi kävi pikku fiba kun jouduin sepelin päällä vaihtamaan rengasta ja auton oma tunkki kaatui alle, sitten rupesi kuulumaan jotain ihme ääntä aivan kuin joku pumppu olisi käynyt. Kun sain renkaan paikoilleen niin perä oli alhaalla mutta nousi siitä kyllä itsekseen kun heitin pienen lenkin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
Comment
-
-
paljokohan noi tasonsäätimet mahtaa maksaa?luulisin et niis vois olla vikaa mulla tehny nyt viikon sisällä pari kertaa et ilmat katoo noista pusseista ku lähtee ajaan!vika korjaantuu sillä et auto sammuksiin ja virrat uudelleen päälle nii perä nousee taas ilmaan...vois kokeilla putsata noi säätimet nykyy et ovat aika likaset ja ehkäpä hapettuneet....pitäskö kompuran hurista koko ajan auton ollessa käynnissä vai sillon tällöin pukata ilmaa pusseihin?e39 528ia touring vm-97
----------------------
ex.e34 525i vm-91
ex.e30 318is vm-90
Comment
-
-
Originally posted by bimmer_e39 View Postpaljokohan noi tasonsäätimet mahtaa maksaa?
Originally posted by bimmer_e39 View Postpitäskö kompuran hurista koko ajan auton ollessa käynnissä vai sillon tällöin pukata ilmaa pusseihin?Ex: 523iA '97, 520iA '89
Comment
-
Comment