E39 iskunvaimentimen vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by Tomppa328 View PostMoro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?
Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm
Leave a comment:
-
-
e39 530d msport iskarin yläpään laakeri
Moro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?
Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm
Leave a comment:
-
-
Oolsprite...otanpa ne sit samalla niin tuleepahan kerralla koko paketti reilaan.Kiitoksia vastauksesta!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostPitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...Last edited by lihakimpale; 12-03-2018, 18:58.
Leave a comment:
-
-
Pitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...
Leave a comment:
-
-
No yläpää kannattaa vaihtaa jos vähänkin näyttää huonolta.
Jousista ei ulkonäon perusteella voi sanoa. Multa katkesi 290tkm ajetusta ihan siistin näköinen alkuperäisjousi auton ollessa parkissa
Leave a comment:
-
-
Mitäs muita pikkuhiluja kannattaa iskarin vaihdon yhteydessä vaihtaa, jos haluaa varman päälle pelata? Iskarin yläpää ilmeisesti ainakin.. Mites 270tkm ajetusta jousi (oletettavasti alkuperäinen), jos näyttää päällepäin hyvältä?
Leave a comment:
-
-
http://pro-ht.mbnet.fi/Kuvat/jousila...silautaset.htm näillä ohjeilla omaani vaihdoin ylälaakerit ja pohjaanlyöntikumit.
JM
Leave a comment:
-
-
E39 tolppaa ei saa kaikilla puristimilla riittävän läjään, kun iskari vetää lepotilassa sisään eikä työnny ulos kuten normaalisti.
Sopivalla puristimella ei ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Ei mikään. Helppo homma kaiken kaikkiaan. Ja mikseipä onnistuisi tuosta välistäkin vaihtaa kun puristimella pukkaa jousen tosiaan läjään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostE39:n etutolppaan helpommin sanottu kuin tehty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JarkkoMikael View PostKumit saa kyllä vaihdettua kun vetää jousipuristimilla jouset iskarin alalautaseen nippuun ja avaa mutterin ylhäältä. Iskarin yläpää jää autoon kiinni ja vaihtaa siitä välistä sen kumin. Ei pitäis olla kun vartin homma puolelleen jos on kunnon työkalut.
Leave a comment:
-
Leave a comment: