memebuy23buy

E39 iskunvaimentimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomppa328
    replied
    Oolrait, tattista. Täytyy käydä yläpää vielä kaupasta hakeen.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by Tomppa328 View Post
    Moro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?

    Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm
    Yläpäät on samat msport ja ei-msport. Aika moni varmasti vaihtaisi 350tkm ajetun jousen.

    Leave a comment:


  • Tomppa328
    replied
    e39 530d msport iskarin yläpään laakeri

    Moro. Tuli itsellä sama homma vastaan, kun tuo hyvä tiestön kunto ja kilometrit heittivät öljyt pihalle etutolpasta, niin meinasin samalla vaihtaa Sachsin etutolpan kanssa touringiin pölysuojat ja kumit, sekä yläpään laakerin, niin miten tuon laakerin kanssa kun motonetistä sanotaan ettei heillä oleva laakeri käy msport malliin ja AD:lla ei ollut eritelty sopivuutta msport iskariin/varmaa tietoa sopivuudesta. Onko porukalla kokemusta käykö motonetista tai AD:lta ostetut yläpään laakerit msport mallin iskariin? Tai sitten et mistä kannattaisi lähteä etsimään?

    Samalla tuli tietty vielä mieleen jousen vaihto, mut taidan kallistua siihen et tarkistais onko jousi vielä ehjä kauttaaltaan, mennäkkö vielä sitten vanhalla jos on alkuperäinen, autolla kuitenkin jo ajettu ~350 tkm

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    Oolsprite...otanpa ne sit samalla niin tuleepahan kerralla koko paketti reilaan.Kiitoksia vastauksesta!

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by Viljo540 View Post
    Pitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
    Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
    Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...
    Samat ne on. Toki riippuu paljonko niillä on ajettu, mutta itse vaihtaisin, kun ei ainakaan saksassa/virossa montaa kymppiä maksa. Etupään laakerissa huomaa välyksestä onko vaihtokunnossa. Ei tule kumeja eikä pölysuojaa Sachsin iskarin mukana.
    Last edited by lihakimpale; 12-03-2018, 18:58.

    Leave a comment:


  • Viljo540
    replied
    Pitäs omaankin katiskaan iskarit vaihtaa kun aloittiivat kitinällä ja sitten kovilla pakkasilla tuossa menettivät täysin toimintakykynsä,meno oli ettenkö sanoisi kengrumaisen jännää.
    Kävin motornetissä yytsimässä hommaa...monroet ois ollu hyllyssä suoraan mutta täältä lueskellun perusteella valkkasin sachsit.Otin samaan settiin pohjaanlyöntikumekset ja pölysuojat kun niitä ei ilmeisesti iskarin mukana tule?
    Oli tarkoitus ottaa myös yläpään laakerit mutta niitä ei ollut m-sport alustaan,onko ne erilaiset mukamas?Ja onko kannattava vaihtaa samalla,tai siis toki on mutta mistä sen tietää millon ne on vaihtokunnossa??Että meniskö vielä vanhoilla...

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Tuleeko uudessa iskarissa aina pölysuojakumi mukana?
    Ei, pohjaanlyöntikumi ja pölysuoja ostettava erikseen.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Tuleeko uudessa iskarissa aina pölysuojakumi mukana?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    No yläpää kannattaa vaihtaa jos vähänkin näyttää huonolta.
    Jousista ei ulkonäon perusteella voi sanoa. Multa katkesi 290tkm ajetusta ihan siistin näköinen alkuperäisjousi auton ollessa parkissa

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Mitäs muita pikkuhiluja kannattaa iskarin vaihdon yhteydessä vaihtaa, jos haluaa varman päälle pelata? Iskarin yläpää ilmeisesti ainakin.. Mites 270tkm ajetusta jousi (oletettavasti alkuperäinen), jos näyttää päällepäin hyvältä?

    Leave a comment:


  • JarkkoMikael
    replied
    http://pro-ht.mbnet.fi/Kuvat/jousila...silautaset.htm näillä ohjeilla omaani vaihdoin ylälaakerit ja pohjaanlyöntikumit.

    JM

    Leave a comment:


  • MaxSound
    replied
    E39 tolppaa ei saa kaikilla puristimilla riittävän läjään, kun iskari vetää lepotilassa sisään eikä työnny ulos kuten normaalisti.

    Sopivalla puristimella ei ongelmia.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Ei mikään. Helppo homma kaiken kaikkiaan. Ja mikseipä onnistuisi tuosta välistäkin vaihtaa kun puristimella pukkaa jousen tosiaan läjään.

    Leave a comment:


  • lihakimpale
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    E39:n etutolppaan helpommin sanottu kuin tehty.
    Mikäs siitä E39:n etutolpasta niin haasteellisen tekee? Kiinnostaa tietää, kun itsellä tolpan vaihto hiluineen piakkoin edessä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by JarkkoMikael View Post
    Kumit saa kyllä vaihdettua kun vetää jousipuristimilla jouset iskarin alalautaseen nippuun ja avaa mutterin ylhäältä. Iskarin yläpää jää autoon kiinni ja vaihtaa siitä välistä sen kumin. Ei pitäis olla kun vartin homma puolelleen jos on kunnon työkalut.
    E39:n etutolppaan helpommin sanottu kuin tehty.

    Leave a comment:

Working...
X