memebuy23buy

E39 iskunvaimentimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by Sami View Post
    Joo ei tarvii ottaa kun iskarin ja kallistuksen vakaimen pultit irti ja tietysti yläpään mutterit.. Sitten löysätä hieman pohjalevyjä ja rautakangella hieman avittaa alaspäin tukivarsista niin koko tolppa tulee lokasuojan yli ja siitä helppo sitten vaihtaa...Sitten vaan muistaa laittaa ne L ja R merkit puolellaan loven kohdalle eli L vasemmalla jne...
    Tuosta voi lukea Jarden kokemuksia vääntämisestä (ja minun kokemuksia iskareiden vaihdosta) http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=72652
    Tuo kannattaisi tehdä kunnolla (siis raidetangon päät irti) ja unohtaa rautakanki.

    Leave a comment:


  • Sami
    replied
    Originally posted by peltivanne View Post
    irroita vain ne iskarin kiinnitykset ylhäältä ja alhaalta sekä sen jälkeen irroitat vakaajantangon iskarista, seuraavaksi raidetangonpään pyörän-navasta niin saat nostettua iskarin pois kolostaan.
    Joo ei tarvii ottaa kun iskarin ja kallistuksen vakaimen pultit irti ja tietysti yläpään mutterit.. Sitten löysätä hieman pohjalevyjä ja rautakangella hieman avittaa alaspäin tukivarsista niin koko tolppa tulee lokasuojan yli ja siitä helppo sitten vaihtaa...Sitten vaan muistaa laittaa ne L ja R merkit puolellaan loven kohdalle eli L vasemmalla jne...

    Leave a comment:


  • JamBBa
    replied
    Se jousilautanen (alempi) on muodoltaan soikea ja kun katot jousta, huomaat että sen toinen pää (eli alempi) vastaa muodoltaan sitä jousilautasta.

    Leave a comment:


  • -Mage-
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Uudet iskarit saapuivat ja viikonloppuna pitäisi alkaa vaihtamaan. Olen jostain lukenut että jousen asettuminen jousi lautaselle ei ole symmetrinen. Eli jousen pää ei asetu jommasta kummasta päästä jousi lautasessa olevaan "lähtökoloon"..??

    Onko tässä hommassa nyt jotain vielä mitä pitää ottaa huomioon ku alkaa hommiin ettei sit mee kasaus vaiheessa sormi suuhun.. :think
    Siinä vaiheessa kun "ujuttaa" iskaria kotelosta kannattaa olla varovainen, että ei iskarin yläpää osu kotelon reunaan, itse laitoin kankaanpalan väliin. Iskari saattaa olla hieman jumissa, joten sorkkarauta on kätevä apuväline.
    Jousi asettuu kyllä lautaselle ihan nätisti, muistaakseni kumminpäin jousi on ei ole merkitystä.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Uudet iskarit saapuivat ja viikonloppuna pitäisi alkaa vaihtamaan. Olen jostain lukenut että jousen asettuminen jousi lautaselle ei ole symmetrinen. Eli jousen pää ei asetu jommasta kummasta päästä jousi lautasessa olevaan "lähtökoloon"..??

    Onko tässä hommassa nyt jotain vielä mitä pitää ottaa huomioon ku alkaa hommiin ettei sit mee kasaus vaiheessa sormi suuhun.. :think

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Joo ja jousipuristin tarvii olla sitten asteta "parempi" kun eihän siinä etujousessa ole kuin pari vaivaista kierrosta ja kun se iskarikin vielä asettuu siihen puoleenväliin. Niin tekee hommasta hankalamman mikäli tuota asiallista puristinta ei ole

    Leave a comment:


  • Vee-eit
    replied
    Sisälokarin irrottaminen auttaa myös.

    Leave a comment:


  • kuukankorpi
    replied
    Jep,ja painat jalalla vaikka jarrulevystä lujaa että saat tolpan pullautettua lokarin ulkopuolelle niin loppu kay kuin itsestään.Tosin kannattaa päästää ABSien johdot ensin irti tolpasta ja jos tuntuu et ei mahdu tuleen,niin laita puristimet jousiin ei se ole kuin sentistä parista kiinni jos vakioalusta.

    Leave a comment:


  • peltivanne
    replied
    irroita vain ne iskarin kiinnitykset ylhäältä ja alhaalta sekä sen jälkeen irroitat vakaajantangon iskarista, seuraavaksi raidetangonpään pyörän-navasta niin saat nostettua iskarin pois kolostaan.

    Leave a comment:


  • eizzi
    started a topic E39 iskunvaimentimen vaihto

    E39 iskunvaimentimen vaihto

    Pitäisi vaihtaa kyseiseen härpättimeen eteen uudet iskarit kun toinen on luovuttanut elämän nesteensä.. Varmasti moni tätä foorumia lukeva on kyseisen operaation suorittanut. Voisiko joku valaista asian tiimoilta ohjeistamalla hommaa.. Tarviiko ottaa koko joustin tuki irti autosta pumppujen vaihtamisen ajaksi? Varmasti helpottaa ainakin hommaa..?? yms.. juttuja..?
Working...
X