Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 tdsa laatikkoöljyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keperi2
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 16
    • Pirkkala

    E39 525 tdsa laatikkoöljyt?

    Osaako kukaan sanoa ammattitaitoista laatikkoöljyjen vaihtajaa Pirkanmaalla tai Etelä-Pohjanmaalla?
    Ei vissiinkään ole kovin yksinkertainen operaatio???

    Ajattelin öljyt vaihdattaa, kun autolla on jo 270tkm ajettu, vaikka jotkut ovat jyrkästi sitä mieltä, ettei näitä ns longlife öljyjä kannata vaihtaa ja päinvastoin?? Ota siitä sitten selvää......
    BMW 325i Cabrio

    Ex BMW E39 525TDSA

    Ex BMW E34 535i

    Ex BMW 320i cabrio
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3449
    • Janakkala

    #2
    Originally posted by Keperi2 View Post
    Osaako kukaan sanoa ammattitaitoista laatikkoöljyjen vaihtajaa Pirkanmaalla tai Etelä-Pohjanmaalla?
    Ei vissiinkään ole kovin yksinkertainen operaatio???

    Ajattelin öljyt vaihdattaa, kun autolla on jo 270tkm ajettu, vaikka jotkut ovat jyrkästi sitä mieltä, ettei näitä ns longlife öljyjä kannata vaihtaa ja päinvastoin?? Ota siitä sitten selvää......
    Joo, kyllähän noi asiat ristiriitaisia väitteitä herättävät.
    Mutta ei siinä laatikkoöljyjen vaihdossa nyt niin mitään ihmeellistä ole. Laatikon lämpötila voisi olla siinä 30-50 asteen paikeilla, eli semmoinen hetken ajettu.
    Ja suodatin kanattaa myös vaihtaa. Ekaksi tarvittavat pohjamuovit pois, ja mikäli löytyy tyhjennys tulppa pohjasta niin siitä laskee öljyt pois. sitten öljypohjan pultit irti ja öljypohja pois, jos pohjasa on magneetteja niin ne täytyy puhdistaa. Seuraavaksi suodatin irti yleensä kiini kolmella torx ruuvilla. Suodattimen vaihdon jälkeen pohja kiini uuden tiivisteen kera, ja öljyä sisään täyttö propusta, kun öljyä ei enään mene niin siten käynnistetään kone ja kelataan vaihteita läpi ja täytetään lisää öljyä laatikkoon niin kauan kunnes rupeaa tulemaan täyttöaukosta ulos.
    Toki kaikkia öljyjähän ei ulos saa tulemaan kun osa on turbiinissa, ja ei olisi pahitteeksi vaikka toistaisi saman operaation jonkin ajan kuluttua.
    Ja kannattaa varmistaa ennen operaatioon ryhtynistä, että on varmasti oikeaa öljyä ja varmasti kanssa tarvittava määrä

    Toki jotkut vaihtavat öljyjä myös öljyn jäähdyttimen putkien kauta kierrättämällä mutta itse en ole niin toiminut.

    Ja ainahan näissä on se pieni riski kun paljon ajettuihin peleihin vaihdetaan öljyt niin lietettä lähtee liikeelle.
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • chorrus
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 565
      • 00100

      #3
      Jos laatikossa ei ole mekaanisen tuntuista vikaa niin ei muuta kun öljyt vaihtoon.. Nykyiseen autooni on tehty laatikon öljynvaihto, suodattimenvaihto ja hyvin pelittää vieläkin! (TOTTAKAI!)

      AUDI TT Roadster 3.2
      PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
      PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

      ex.
      E38 740iA cosmosschwarzmetallic
      E38 740iA bmw schwarz II
      E39 530dAt titansilbermetallic
      E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
      E32 735iA - lachssilbermetallic
      E24 635CSI polarismetallic
      AUDI A6 TDI
      SAAB 'takemenow' 900i
      CITROËN XSARA VTS
      CITROËN JUMPER
      FORD MONDERO
      ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

      + 23 x Peugeot

      Comment

      • joeman
        Newbiemmer
        • Feb 2005
        • 7

        #4
        Originally posted by Spetke View Post
        Joo, kyllähän noi asiat ristiriitaisia väitteitä herättävät.
        Mutta ei siinä laatikkoöljyjen vaihdossa nyt niin mitään ihmeellistä ole. Laatikon lämpötila voisi olla siinä 30-50 asteen paikeilla, eli semmoinen hetken ajettu.
        Ja suodatin kanattaa myös vaihtaa. Ekaksi tarvittavat pohjamuovit pois, ja mikäli löytyy tyhjennys tulppa pohjasta niin siitä laskee öljyt pois. sitten öljypohjan pultit irti ja öljypohja pois, jos pohjasa on magneetteja niin ne täytyy puhdistaa. Seuraavaksi suodatin irti yleensä kiini kolmella torx ruuvilla. Suodattimen vaihdon jälkeen pohja kiini uuden tiivisteen kera, ja öljyä sisään täyttö propusta, kun öljyä ei enään mene niin siten käynnistetään kone ja kelataan vaihteita läpi ja täytetään lisää öljyä laatikkoon niin kauan kunnes rupeaa tulemaan täyttöaukosta ulos.
        Toki kaikkia öljyjähän ei ulos saa tulemaan kun osa on turbiinissa, ja ei olisi pahitteeksi vaikka toistaisi saman operaation jonkin ajan kuluttua.
        Ja kannattaa varmistaa ennen operaatioon ryhtynistä, että on varmasti oikeaa öljyä ja varmasti kanssa tarvittava määrä

        Toki jotkut vaihtavat öljyjä myös öljyn jäähdyttimen putkien kauta kierrättämällä mutta itse en ole niin toiminut.

        Ja ainahan näissä on se pieni riski kun paljon ajettuihin peleihin vaihdetaan öljyt niin lietettä lähtee liikeelle.
        Turbiinissa on yleensä oma tyhjennysreikä, kun pyöräyttää sen vain ala-asentoon.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3449
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by joeman View Post
          Turbiinissa on yleensä oma tyhjennysreikä, kun pyöräyttää sen vain ala-asentoon.
          Näytäppä Bemarin turbiinista sellanen reikä niin mä näytän seuraavaksi vaikka mitä ! Eli ei ole !
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎