Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -02 ohjauksen keveys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by exodus View Post
    ei kunnossa oleva servotronic tuota tee. Minusta tuntuu että se on vauhdin kasvaessa vähintään yhtä jäykkä kuin normaaliohjauskin. Tämä siis kuutoskoneessa.
    Itse en kyllä arvaisi että autossani on Servotronic jos en sitä tietäisi. En ole kyllä huomannut mitään tuntuman muutosta nopeuden kasvaessa, ja jos vertaa muihin tehostettuihin ohjauksiin mitä olen kammennut niin olo on vähän sellanen että "jaa mikä Servotronic?" Ihan hyvä ohjaus, ei siinä mitään mutta... Kai se toimiikin, ei ainakaan mitään vikailmoja ole tullut. Valitettavasti en ole testannut juuri E39:ä ilman Servotronicia niin en ossoo sannoo sitten sen suhteen.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Siis ei tuo servotronic tee ohjauksesta sinällään ylikevyttä ja tunnotonta.
      Se miksi autonvalmistajat ovat sirtyneet lopullisesti pois kuulamutteriohjauksesta, käy vain selville kovin helposti juuri niin että ajat muuten samanlaista autoa mutta eri ohjausjärjestelmin. Toki tähän ei kovin montaa muuta vaihtoehtoa ole kuin BMW e39 jossa molempia järjestelmiä on käytetty rinnakkain. Kuulamutterin +50-vuotta teknisen ikäeron hammastankoon huomaa kyllä....
      Erityisesti sellaisen juuri hieman väljistyneen(="notkistuneen"), säätämättömän +80tkm kuulamutterin ohjaustuntuma ei oikein edusta enään nykypäivää kun sitä varsinkin vertaa e39 hammastangon tuottamaan todella hienoon ohjaustuntumaan. M5:n ohjaus on siis ihan sama ja kuin muidenkin V8 mallisten e39:ien.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Originally posted by Kentsu View Post
        en ole testannut juuri E39:ä ilman Servotronicia niin en ossoo sannoo sitten sen suhteen.
        Siinä sen eron vasta huomaakin: Ajelen välillä E39:llä jossa ei ole servotroniccia ja joka kerta parkkipaikalla sekä hitaassa risteysajossa huomaa että ohjaus vaatii enemmän voimaa kuin omassa E39:ssa. Yhdessä E39:ssäni ei ollut moista varustetta ja olin ihan tyytyväinen ohjaukseen. Nyt kun seuraavissa on ollut, niin vakio tuntuu hieman tympeältä.
        ---

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by -Tapi View Post
          Siinä sen eron vasta huomaakin: Ajelen välillä E39:llä jossa ei ole servotroniccia ja joka kerta parkkipaikalla sekä hitaassa risteysajossa huomaa että ohjaus vaatii enemmän voimaa kuin omassa E39:ssa.
          Noh, olen ajellut viime aikoina esim. 520 E34:llä, Volvo S60:llä, Golfilla ja Ford Mondeolla ilman Servotronic-tyyppistä hienoutta (Volvosta en ole varma) enkä ole pistänyt merkille että missään noista ohjaus olisi tympeä hitaassa taikka nopeammassakaan vauhdissa. Ikään kuin vakiotehostus olisi Bemarissa jätetty tahallaan hieman "tympeäksi" asiakkaan Servotronicin ruksaamisen toivossa. Tämä nyt on vaan tällaista tuumailua...
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎