Originally posted by exodus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 -02 ohjauksen keveys
Collapse
X
-
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
-
-
Siis ei tuo servotronic tee ohjauksesta sinällään ylikevyttä ja tunnotonta.
Se miksi autonvalmistajat ovat sirtyneet lopullisesti pois kuulamutteriohjauksesta, käy vain selville kovin helposti juuri niin että ajat muuten samanlaista autoa mutta eri ohjausjärjestelmin. Toki tähän ei kovin montaa muuta vaihtoehtoa ole kuin BMW e39 jossa molempia järjestelmiä on käytetty rinnakkain. Kuulamutterin +50-vuotta teknisen ikäeron hammastankoon huomaa kyllä....
Erityisesti sellaisen juuri hieman väljistyneen(="notkistuneen"), säätämättömän +80tkm kuulamutterin ohjaustuntuma ei oikein edusta enään nykypäivää kun sitä varsinkin vertaa e39 hammastangon tuottamaan todella hienoon ohjaustuntumaan. M5:n ohjaus on siis ihan sama ja kuin muidenkin V8 mallisten e39:ien.
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View Posten ole testannut juuri E39:ä ilman Servotronicia niin en ossoo sannoo sitten sen suhteen.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSiinä sen eron vasta huomaakin: Ajelen välillä E39:llä jossa ei ole servotroniccia ja joka kerta parkkipaikalla sekä hitaassa risteysajossa huomaa että ohjaus vaatii enemmän voimaa kuin omassa E39:ssa.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
Comment