Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit jälkiasennuksena E39:iin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Xenonit jälkiasennuksena E39:iin

    Moro,

    Ties kuinka mones topikki jo samasta aiheesta, mutta nyt onkin uutta kysyttävää.

    AKE:n sivuilla on tämmönen lisämaininta:

    "Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
    liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
    ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
    DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
    suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta."

    Eli. Voisko jotain kiertotietä pitkin saada E39:iin, jossa EI ole ajovalonpesimiä, niin saada hyväksytysti jälkiasennusxenonit leimaan? Kun en tiedä, mitä tarkoittaa DOT-hyväksyty ajovalot tai DOT-hyväksytyt Xenonit.

    Eli onko E39 vakiohalot DOT-hyväksyttyjä? Ja jos on, niin mistähän voisi tilata DOT-hyväksyttyjä Xenoneita?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7398
    • Oulu

    #2
    DOT-hyväksynnät on jenkkien vastine Euroopan E-hyväksynnälle. Eli tuskin tuollaisia DOT-hyväksyttyjä valoja on muissa kuin USA:sta muuttoautona tuoduissa E39:issä (jos niissäkään). Eiköhän tuo tekstissä mainittu "...varustettu yksinomaan DOT-hyväksytyillä..." tarkoita tilannetta joissa E-hyväksyntä valoista puuttuu.

    Jos meni metsään niin joku varmaan korjaa.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 16-01-2007, 13:28.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      DOT-hyväksynnät on jenkkien vastine Euroopan E-hyväksynnälle. Eli tuskin tuollaisia DOT-hyväksyttyjä valoja on muissa kuin USA:sta muuttoautona tuoduissa E39:issä (jos niissäkään). Eiköhän tuo tekstissä mainittu "...varustettu yksinomaan DOT-hyväksytyillä..." tarkoita tilannetta joissa E-hyväksyntä valoista puuttuu.

      Jos meni metsään niin joku varmaan korjaa.
      Juurikin näin, eli kaverin jenkki-e36:een (originaalit paskat lyhdyt) olisi saanut laittaa jenkkimalliset DOT-xenonit...
      ...

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Vitun valonpesimet.

        Oulun Wetteriltä tänään selvitettyä: pesimen kaikki osat maksaa n. 400e ja asennus n. 300e.

        Eli 700e + Hellan Xenon sarja (mitälie). Tulee liian kalliiksi... helvata.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by teropa View Post
          Oulun Wetteriltä tänään selvitettyä: pesimen kaikki osat maksaa n. 400e ja asennus n. 300e.
          Melkoisen hyvät on katteet, Saksassa nuo pesimen osat (sarja ja 2 putkea) maksaa alle puolet, eikä niitä sielläkään tappiolla myydä.
          E39 528iA

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Onko siinä sarjassa putket, säiliö, suuttimet, rele ja johtosarja ?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by teropa View Post
              Onko siinä sarjassa putket, säiliö, suuttimet, rele ja johtosarja ?
              On, sarjassa on kaikki tarvittava paitsi nämä kaksi putkea: moottoritilan täyttöputki ja siitä säiliöön tuleva haitariputki. Niissä on tapahtunut ilmeisesti faceliftissä muutos, joten vanhempiin autoihin nekin pitää ostaa, sarjan mukana tuleva säiliö käy vain uudemman mallisille putkille. Yhteensä sarja + 2 putkea maksoi 175 euroa (kaveri toi Saksasta). Tuosta tosin on pari vuotta aikaa, mutta tuskin hinnat on 130% noussut...
              E39 528iA

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by TJJ View Post
                On, sarjassa on kaikki tarvittava paitsi nämä kaksi putkea: moottoritilan täyttöputki ja siitä säiliöön tuleva haitariputki. Niissä on tapahtunut ilmeisesti faceliftissä muutos, joten vanhempiin autoihin nekin pitää ostaa, sarjan mukana tuleva säiliö käy vain uudemman mallisille putkille. Yhteensä sarja + 2 putkea maksoi 175 euroa (kaveri toi Saksasta). Tuosta tosin on pari vuotta aikaa, mutta tuskin hinnat on 130% noussut...
                Itse tilasin jenkkifirman kautta moisen setin, jossa mukana tuli kaikki tarvittavat romppeet, mukaanlukien nuo mainitsemasi täyttöputket. Ja hintaahan oli ~180e + toimituskulut. Ja yllätyksenä ei tarvinnut tapella tullin kanssa, koska sain nuo suoralla toimituksella Saksasta. Nyt kun vielä jaksais asennella...
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎