memebuy23buy

E39 paljon ajettu 530dA, mites ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 paljon ajettu 530dA, mites ?

    Moro,

    Sanokaas rehellinen mielipide. Autolla ajettu 500tkm, huollettu taksina 400tkm asti merkkihuollossa, sitten vikat 100tkm jossain pajalla. Osaa vaihdettu sieltä täältä.

    Paljoko tommonen saa maksaa, ja mitä Bemarin 3-litranen diisseli (pre facelift, eli 99) oikein kestää ? Tai loota.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by teropa View Post
    Moro,

    Sanokaas rehellinen mielipide. Autolla ajettu 500tkm, huollettu taksina 400tkm asti merkkihuollossa, sitten vikat 100tkm jossain pajalla. Osaa vaihdettu sieltä täältä.

    Paljoko tommonen saa maksaa, ja mitä Bemarin 3-litranen diisseli (pre facelift, eli 99) oikein kestää ? Tai loota.

    Tero
    Jos muistan nyt oikein nm. rado:lla on kokemusta sellaisesta
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Originally posted by teropa View Post
      Moro,

      Sanokaas rehellinen mielipide. Autolla ajettu 500tkm, huollettu taksina 400tkm asti merkkihuollossa, sitten vikat 100tkm jossain pajalla. Osaa vaihdettu sieltä täältä.

      Paljoko tommonen saa maksaa, ja mitä Bemarin 3-litranen diisseli (pre facelift, eli 99) oikein kestää ? Tai loota.

      Tero
      Veikkaisinpa, että loota ja turbo on kertaalleen vaihdettu. Eihän siinä mitään, jos kaikki toimii. Itse ajoin 300tkm ajettua ja tuntui tosi jämyltä. Ainoa, että ratin nahat oli räjähtänyt...

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Kannattaa huomioida hinnassa sellainenkin seikka, että jos hairahtaa tuollaiseen, edelleen myynti voi olla mahdotonta.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #5
          No tulevaisuudessa ei ainakaan korjaaminen lopu...
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Joo ajatus on jo hyljätty. Ei korjaamisen pelossa, vaan siksi, että jälleenmyynti on todella vaikeaa...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1652
              • Pk-seutu

              #7
              Originally posted by teropa View Post
              Joo ajatus on jo hyljätty. Ei korjaamisen pelossa, vaan siksi, että jälleenmyynti on todella vaikeaa...

              Tero
              Sen takia häkkikauppiaat suorittaa noin paljon ajetuille "mittarin säädön"..

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                Sen takia häkkikauppiaat suorittaa noin paljon ajetuille "mittarin säädön"..
                Joo. Paras oli kun jossain Dysselin lähellä semmonen turkkilaisten liike, jossa oli 740iA -98 tai -99 pihassa. Hintalappu oli 7900 eskoa, ja kilsoja lapussa 125tkm. Siinä oli 6 tai 7 "veljeä" pihassa kyyläämässä, kun pyysin auton avaimet, että tutkiskelen autoa ja pistän käyntiin. Voi ristus, minkälainen puhkiajettu paskaläjä se auto oli. Kone oli aivan järkyttävässä kuosissa, kävi epätasaisesti ja tärisi ja vapisi. Laatikosta lähti jo vaihdetta valittaessa semmosia ihme klonksahduksia ja koneessa lohkon kylessä oli öljytahroja ja jotain kuivunutta jäähdytysnestettä siellä täällä. Vasemmassa lokarissa oli uudet torxit konehuoneen puolella. Nahkapenkit oli sen näköset kuin olis miljoonan ajettu ja ratin kehä kiilsi kuin papin k*lli.

                Kysyin herraseurueen vanhimmalta, että "noinko on tosi, että väität tällä autolla ajetun 125tkm ja olevan unfallfrei". Kaveri totesi äkäisillä kädenliikkeillä höystettynä, että "tottakai juuri näin, näethän itsekin kuinka hyvässä kunnossa auto on". Siitä sitten hipsiä vähin äänin autolle, jossa uskalsi vasta revetä totaalisesti .

                Auto oli oman arvion mukaan vähintään 400tkm ajettu, ja varmaan enemmänkin...

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #9
                  Kertokaa mulle miksi "paljon" ajettu (+300tkm) diesel BMW on kuluttajien mielestä loppuun sahattu ja jälleenmyyntiarvo on lähellä nollaa, kun +400tkm ajetut Meset on monien mielestä vasta sisäänajettuja?

                  Miksi BMW:llä on moinen painolasti Meseen verrattuna?
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • jeps
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1986
                    • Espoo

                    #10
                    Kyl noit on nähty 430tkm ajettunaki ja tosi siistissä kunnossa "vanhoja taxeja"
                    Tietenkin jälleenmyynti on sitten vaikeaa.
                    Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Kilpuri View Post
                      Kertokaa mulle miksi "paljon" ajettu (+300tkm) diesel BMW on kuluttajien mielestä loppuun sahattu ja jälleenmyyntiarvo on lähellä nollaa, kun +400tkm ajetut Meset on monien mielestä vasta sisäänajettuja?

                      Miksi BMW:llä on moinen painolasti Meseen verrattuna?
                      Mersun konstruktiivisuus painottuu aivan eri tekijöihin kuin bemarissa.
                      Eli mersu on miljoonia ajettava traktori kun taas bemarilla panostetaan niihin kompromissivaakojen toisiin laitoihin...

                      Comment

                      • Kilpuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 831
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Mersun konstruktiivisuus painottuu aivan eri tekijöihin kuin bemarissa.
                        Eli mersu on miljoonia ajettava traktori kun taas bemarilla panostetaan niihin kompromissivaakojen toisiin laitoihin...
                        Perustuen?

                        Josko vaikka vertailtaisiin 320CDi vs. 530D / 535D.

                        Vuosimallit 2004=>
                        Now: 525xd -09
                        Ex: 330d -07
                        Ex: 328i -96

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3121
                          • Välisuomi

                          #13
                          Eiköhän tuo km:ien huimaava arvoa alentava vaikutus perustu enemmänkin ostajan korvien väliin ja Essonbaarin huimiin juttuihin.

                          Olen nähnyt pari yli 400 tkm ajettua Bemaria, joiden km:t näkyivät enimmäkseen mittarissa ja huoltokirjassa.

                          Olen myös nähnyt pari huomattavan kulunutta alle 100 tkm ajettua yksilöä. Ilman pesuja, pari kolaria, lemmikki takapenkillä (ja välillä edessäkin) jne. Moni tällainen saa kahvipöydässä tarinan taakseen kun ollaan varmoja että sitä oli ruuvattu..

                          Sille puolimiljoonaiselle Baijerilaiselle joutuu todennäköisesti tekemään samat ylläpitokorjaukset kuin 200 tkm ajetullekin. Ne vaan tehdään toista kertaa. Yksilöt ovat yksilöitä, niihin on turha vedota näissä tunnepitoisissa faktaruuduissa
                          ---

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1652
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Eiköhän tuo km:ien huimaava arvoa alentava vaikutus perustu enemmänkin ostajan korvien väliin ja Essonbaarin huimiin juttuihin.

                            Olen nähnyt pari yli 400 tkm ajettua Bemaria, joiden km:t näkyivät enimmäkseen mittarissa ja huoltokirjassa.

                            Olen myös nähnyt pari huomattavan kulunutta alle 100 tkm ajettua yksilöä. Ilman pesuja, pari kolaria, lemmikki takapenkillä (ja välillä edessäkin) jne. Moni tällainen saa kahvipöydässä tarinan taakseen kun ollaan varmoja että sitä oli ruuvattu..

                            Sille puolimiljoonaiselle Baijerilaiselle joutuu todennäköisesti tekemään samat ylläpitokorjaukset kuin 200 tkm ajetullekin. Ne vaan tehdään toista kertaa. Yksilöt ovat yksilöitä, niihin on turha vedota näissä tunnepitoisissa faktaruuduissa
                            Jep. Tuo 200tkm on aika monelle osalle ns. suunnitteluikä, isompia remppoja tulee monesti siinä 300t kohdalla, eli ilmeisesti siinä seuraava. Nämä siis keskimääräisellä ajosuoritteella eikä siten, että moottori on koko ajan lämmin ja ajetaan Lapissa maanteitä pitkin 90:ä.

                            Noista ajosuoritteista tuli mieleen kun joskus vuosituhannenvaihteen tienoilla käytiin Malmin Vehossa ja siellä oli alle vuoden vanha väyrysmersu, 200cdi myynnissä ja hinta näytti ihmeellisen halvalta. Katoin, että kilometrejäkin oli vasta reilut 30t. Ihmettelin vähän kun ratti kiilsi kuin juutalaisen muna ja katsoin uudelleen mittarilukemaa. Se oli 312tkm! Tämä siis alle vuodenikäisessä autossa. Ei ole tainnut paljon kylmäkäynnistyksiä tulla. Vaatimattomat 855 km/vrk. En sitten tarkemmin kysellyt missä noin paljon saa kilometrejä kertymään, mutta kyllä kai sitä pitää sitten kolmessa vuorossa ajaa.

                            Comment

                            • pmv
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2032
                              • tornio

                              #15
                              No tokkopa paljon ajetun 530d:n myyminen mitenkään hankalaa on, jos vaan hinta on kohdillaan. Yleensähän se ei ole. Mitä itse noita n. vuosi sitten katseli, niin minusta on täysin kohtuutonta että liki 300 tkm ajettu varusteluköyhä ex-taxi(not that there´s anything wrong whit it) on reilusti hinnakkaampi kuin merkittävästi paremmin varusteltu tuonti-bemu.

                              Kangas-penkit ja yksinkertainen ilmastointi vaan aiheuttaa sen, että hinnassa pitää tulla aika lailla vastaan, että kauppoihin päästään. Näin se maailma muuttuu ja käytetyissäkin varusteilla on arvoa!

                              Comment

                              Working...
                              X