Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 SelfLevel Susp.Inact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • xPETEx
    replied
    Omaan sedan versioon vaihdoin alkuperäiset ilmajousitetut iskarit(en löytänyt tarvikkeita ei ilmeisesti saa?). Alkoi vuotamalla ja oli murtunut palkeen ylhäältä. Vaihto olikin aikas paskamainen, kun aluksi koitin säästää ja ostin aluksi vain toiselle puolelle no ei mennyt kuin viikko ajettua onnellisesti, kun v... käyrä nousi kesken ajon kun toinen palje halkes. Kannattaa ostaa molemmat kerralla säästyy aikaa purkuhommissa :think .

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Menee ot:n puolelle, mutta kun kuormaatte noita paljehiaceja niin kannattaa välillä käyttää sitä kompuraa, ettei perä laske liian alas. Kiireessä lastasin viimekesänä farkun TÄYTEEN tavaraa huomasin pakatessani, että perä hieman laskenut, mutta en ajatellut sitä sen enempää. No auto käyntiin käsijarru päällä niin kompura työnsi täydellä paineella ilmaa palkeisiin, mutta perä ei noussut. Sitten vaan käsijarrun pois niin kuului kauhea pamaus ja perä nousi ylös. Ajattelin, että nyt laukes jotain. Oli kuitenkin vain pari tuntia aikaa ehtiä ruotsin laivalle joten ei auttanut kuin lähteä ajamaan satamaan. Onni kävi matkassa kun siinä laivaan pääsyä odotellessa tutkin asiaa eikä mitään rikkoutunutta onneksi löytynyt vaan kaikki toimi normaalisti.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Se herää kun lukot aukeaa.
    OK, hyvä tietää. Kiitos ja näkemiin

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Pientä topikkilainaa;

    Aamulla kun hyppäsin hiaceen, niin kompura rupes täyttämään palkeita jo ennenkuin ehdin saamaan avainta virtalukkoon.

    Kuuluko sen toimia jo 'noin aikaisin', vai sekoileeko elektroniikka?
    Se herää kun lukot aukeaa.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Pientä topikkilainaa;

    Aamulla kun hyppäsin hiaceen, niin kompura rupes täyttämään palkeita jo ennenkuin ehdin saamaan avainta virtalukkoon.

    Kuuluko sen toimia jo 'noin aikaisin', vai sekoileeko elektroniikka?

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Originally posted by Moonshine View Post
    Jaa, vai noin farkussa. Sedanissa ko palkeen hajoamismuodot ovat huomattavasti moninaisemmat, lähtien vuodosta, ja ehkä teoreettisesti päätyen tuohon räjähtämiseen...

    Eräs mahdollisuus tuohon vikaan voisi olla myös ne tasonsäädön anturit, joissa kenties liittimen kehnosti kiinni -> kosketushärö montussa -> vikavalo päälle. Mutta eiköhän nuo elektroniikkaongelmat selvinne testerissä. Muuten, jos sitten tarjoavat näppärästi sen koko kompuran vaihtoa, niin itseltäni löytyy hyllystä joutava kompura!
    Katotaan nyt tarvitaanko kompuraa tai palkeita. Eilen illalla ajelin aika pitkään ilman vikaherjaa ja tänään työmatkankin pysyi poissa.

    Käytän auton ensiviikolla testerissä. Ilmoittelen mitä löytyy, ellei räjähdä käsiin ennen sitä. Siihen asti:

    Leave a comment:


  • Moonshine
    replied
    Originally posted by dama View Post
    Kyllä sen huomaa jos palje on vainaa.
    Meinaa se pamahtaa kun haulikolla ampus ,perä tippuu pohjaan ,se on kivireki ajaa sen jälkeen ja mittaristo huutaa k.o koodia.
    Jaa, vai noin farkussa. Sedanissa ko palkeen hajoamismuodot ovat huomattavasti moninaisemmat, lähtien vuodosta, ja ehkä teoreettisesti päätyen tuohon räjähtämiseen...

    Eräs mahdollisuus tuohon vikaan voisi olla myös ne tasonsäädön anturit, joissa kenties liittimen kehnosti kiinni -> kosketushärö montussa -> vikavalo päälle. Mutta eiköhän nuo elektroniikkaongelmat selvinne testerissä. Muuten, jos sitten tarjoavat näppärästi sen koko kompuran vaihtoa, niin itseltäni löytyy hyllystä joutava kompura!

    Leave a comment:


  • dama
    replied
    Palkeet on helppo vaihtaa ja maksaa N.200 € kpl.
    Kyllä sen huomaa jos palje on vainaa.
    Meinaa se pamahtaa kun haulikolla ampus ,perä tippuu pohjaan ,se on kivireki ajaa sen jälkeen ja mittaristo huutaa k.o koodia. Kannattaa ottaa akusta kaapeli irti seisonnan ajaksi kun uutta osaa odottelet n. 3 päivää ettei se kompura yritä täyttää vuotavaa paljetta koko aikaa ,kun ilma karkaa mäelle.
    T Dama (kummatkin palkeet vaihtanut 2004 vasen ja 2005 oikea)
    Last edited by dama; 23-01-2007, 20:59.

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Originally posted by BMWFW24 View Post
    Onko perä nyt normaalia ylempänä kun toi vika on päällä?
    Mun silmiin se näyttää olevan samalla tasolla kuin aiemminkin. Mitään huomattavaa eroa ei ole.

    Leave a comment:


  • BMWFW24
    replied
    Onko perä nyt normaalia ylempänä kun toi vika on päällä?

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Originally posted by Moonshine View Post
    Sedanissa nuo palkeet on integroitu osaksi iskaria, ja sen paketin hinta oli reilu 500e per puoli. Farkussahan nuo on fiksummin, eli iskarit erikseen ja palkeet erikseen, ja palkeet kai maksanee jotain luokkaa 200e (farkkukuskit vois vahvistaa/kumota/tarkentaa).
    Auts. Ei noikaan ilmaset ole Täytyy piipahtaa huollossa kuuntelemassa tuomio. Täytyy toivoa kontaktihäiriötä tai muuta simppeliä

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • Moonshine
    replied
    Originally posted by -Teemu View Post
    Oliko pahan hintaset noi palkeet? Taitaa olla sedanissa ja farkussa erilaiset noi?
    Sedanissa nuo palkeet on integroitu osaksi iskaria, ja sen paketin hinta oli reilu 500e per puoli. Farkussahan nuo on fiksummin, eli iskarit erikseen ja palkeet erikseen, ja palkeet kai maksanee jotain luokkaa 200e (farkkukuskit vois vahvistaa/kumota/tarkentaa).

    Leave a comment:


  • -Teemu
    replied
    Farkkuhan toi.

    Oliko pahan hintaset noi palkeet? Taitaa olla sedanissa ja farkussa erilaiset noi?

    Leave a comment:


  • Moonshine
    replied
    Sedan vai farkku? Itselläni sedanista kilahti tasonsäätö siten, että se kyykkäsi välillä, ja välillä taas pelasi ok. Lopulta sitten toinen takakulma pysyi alhaalla...
    Oma veikkaukseni on että jompi kumpi palkeista on "valmis", koska homma toimii kuitenkin ensimmäiseen monttuun saakka. Laita virrat päälle, ja käy hyppimässä kontissa -> sihiseekö missä, ja käynnistyykö kompura?

    Leave a comment:


  • -Teemu
    started a topic E39 SelfLevel Susp.Inact

    E39 SelfLevel Susp.Inact

    Morjens!

    Talven ja pakkasten kunniaksi auto päätti herjata säätyvästä jousituksesta.

    Aamulla töihin lähtiessä auto ei herjannut mitään, mutta nyt puolenpäivän maissa pamahti näytölle otsikon mukainen herja. Näköjään aina kun auton käynnistää, herja pysyy poissa ensimmäiseen pieneenkin töyssyyn asti, jolloin se pamahtaa takaisin vilkkumaan.

    Perä ei mielestäni ole laskenut alas ja ajo-ominaisuudet täysin ennallaan.

    Vähään aikaan ei ehdi käyttämään huollossa, joten ajattelin kysyä onko kukaan törmännyt vastaavaan?
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎