E39 Takaiskarit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    E39 Takaiskarit??

    Tere

    Kysymys kuuluu, että miten eroaa touringin takaiskarit ilmajousitus ja kierrejousitus malleissa? Tuntuu olevan melko harvalla merkillä iskareita tähän ilmajousitus malliin.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103
  • jMh
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 167
    • Napapiirin tuntumassa...

    #2
    Samaa asiaa ihmetelleenä...ETK kertoo touringille vain kahta iskarityyppiä, normaali ja matalampi sport, riippumatta jousen tyypistä. Sachs:n kataloogista taas löytyy normaalialustalle eri iskarit kierre- tai ilmajouselle. Kuitenkin sachs performance iskari on samalla numerolla, oli jouset sitten kummat vain.

    Tuota sachs performance alustaa on täällä kehuttu, taidan laittaa omaani taakse kyseiset pumput...hyvistä ideoista takaiskareiksi, sport alustaan tasonsäädöllä, otettaisiin täälläkin mielellään vastaan?
    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
    Ex: E39 528i Touring 1997

    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by jMh View Post
      Samaa asiaa ihmetelleenä...ETK kertoo touringille vain kahta iskarityyppiä, normaali ja matalampi sport, riippumatta jousen tyypistä. Sachs:n kataloogista taas löytyy normaalialustalle eri iskarit kierre- tai ilmajouselle. Kuitenkin sachs performance iskari on samalla numerolla, oli jouset sitten kummat vain.

      Tuota sachs performance alustaa on täällä kehuttu, taidan laittaa omaani taakse kyseiset pumput...hyvistä ideoista takaiskareiksi, sport alustaan tasonsäädöllä, otettaisiin täälläkin mielellään vastaan?
      No eiköhän ne iskarit kartanomallissa mene sitten oli mikä oli, kuhan on tourinki.
      ...

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by reddewil View Post
        No eiköhän ne iskarit kartanomallissa mene sitten oli mikä oli, kuhan on tourinki.
        näin ite sen ajattelin, mutta esim tässä lukee ei tasonsäätö malliin.

        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • jMh
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 167
          • Napapiirin tuntumassa...

          #5
          Originally posted by jMh View Post
          Samaa asiaa ihmetelleenä...ETK kertoo touringille vain kahta iskarityyppiä, normaali ja matalampi sport, riippumatta jousen tyypistä. Sachs:n kataloogista taas löytyy normaalialustalle eri iskarit kierre- tai ilmajouselle. Kuitenkin sachs performance iskari on samalla numerolla, oli jouset sitten kummat vain.
          Hieman oikaisua: tämä em. tilanne oli 528:n ja 540:n kohdalla.kun tutkailin nyt ETK:ta muiden mallien kohdalta esim. 523 niin valittavaksi tuli myös pelkkä tasonsäätö ilman sport-härpäkkeitä ja tälle oli oma iskarinumero, aivan kuten sachs kertoo. Outoa ettei tuota tule kaikkien mallien kohdalla. Jotain eroa noissa normaalialustan iskareissa on, pohjaanlyöntikumit olivat myös eri numeroilla.

          Originally posted by Stone View Post
          näin ite sen ajattelin, mutta esim tässä lukee ei tasonsäätö malliin.

          http://cgi.ebay.de/BMW-S-5-E39-Koni-...QQcmdZViewItem
          Konin sivuilla väitetään tuon iskarin sopivan M-technic alustaan, poislukien EDC ja tasonsäätö. Eli kaiken järjen mukaan tuo olisi sopiva sport-alustaan ilmajousilla.
          E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
          Ex: E39 528i Touring 1997

          Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by jMh View Post

            Konin sivuilla väitetään tuon iskarin sopivan M-technic alustaan, poislukien EDC ja tasonsäätö. Eli kaiken järjen mukaan tuo olisi sopiva sport-alustaan ilmajousilla.
            Mutta eikös tuo tasonsäätö ole sama kuin ilmajousilla.
            Itellä siis juuri tasonsäätö ja m alusta
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • jMh
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 167
              • Napapiirin tuntumassa...

              #7
              Originally posted by Stone View Post
              Mutta eikös tuo tasonsäätö ole sama kuin ilmajousilla.
              Itellä siis juuri tasonsäätö ja m alusta
              Sport alustassa on eri palkeet kuin jos olisi pelkästään tasonsäätö, eli noin 20-30mm. matalampi alusta. Mietiskelin että koni ei suosittele sport iskareita tuohon korkeampaan ilmajousiperään. Sachs ilmoittaa performance iskarille saman numeron oli jousi sitten kierteinen tai ilmalla toimiva.
              Uskoisin että madallettuun alustaan voi huoletta laittaa alle myös nuo konit, eihän sillä ole mitään väliä kummat jouset siellä on.
              Muistelen että joku foorumilla oli pistänyt koni sportit tasonsäätöperään, kokemuksia?
              E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
              Ex: E39 528i Touring 1997

              Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Nuo tilaan siinä tapauksessa.

                Ed: Ja tattista vaan avusta!
                Last edited by Stone; 28-01-2007, 17:42.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Saksassa Konin jälleenmyyjä kivenkovaa toitottaa, että Keltaisia Koneja ei voi laittaa tasonsäädöllä olevaan touringiin. Pakko kai se on vaan sitten kokeilla ja todeta käykä vaiko eikö käy!!:think
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  Working...
                  X