Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lukkoperästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1766
    • Honkajoki

    #16
    Sivutaan aihetta. Onko siis mahdollista "lukottaa" E39 jälkikäteen, jollain muulla, kuin M5:sesta puretulla perällä.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      #17
      Originally posted by teropa View Post
      Semmosessa, jonne en enää mene... Käyn jarrut ilmaamassa, ja that's it sitten.

      Onko Oululaisilla suosituksia muita?

      Tero
      Ite käytin 3.5v ajan E39:ia Jurvakaisella/Stockmann Autossa lukuisia kertoja eikä kertaakaan ollut työn jäljestä mitään kitisemisen aihetta. Samoissa tiloissa on kuulemma nykyään myös huolto, onko itsenäinen vai Vaihto+:aan sidoksissa sitä en tiedä. Osa kalustosta, henkilöstöstä ja näin ollen myös osaamisesta lienee ennallaan.

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        Tehdasasennettuna ei ole, mutta toki jälkikäteen voi olla vaihdettu. Elektroniikkakin toki helposti hämää tässä kohtaa.
        OT:
        "tiedän mitä teit viime kesänä" diiduu diiduu =) Juurikin näin, tai sitten planeettapyörästö on jo palasina Jokos mulle on loksut löytyny ja joko olet keksiny mikä Tempun 540:stä vaivaa ku ei lähe emännän kynsissä käymään? Huomaatko muuten tämän luottamuksen määrän sinua kohtaan, niin minun kuin palstalaisten osalta?
        ...

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #19
          "Lukko" todettiin silleen, että toista rengasta pyöritettiin, ja toinen rengas ei liikkunut mihinkään...

          Voiko planeettapyörästössä olla jotain vikaa?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7435
            • Oulu

            #20
            Originally posted by teropa View Post
            "Lukko" todettiin silleen, että toista rengasta pyöritettiin, ja toinen rengas ei liikkunut mihinkään...
            No kai siinä jotain epätavallista on jos näin tapahtui.... :think Enpä oo omastakaan kokeillu....
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              #21
              eikös ainakin antiikin aikoina pyörät pyärineet samaan suuntaan lukollisessa perässä ja vastakkain lukottomassa. Kai ne samat säännöt pätee vieläkin.

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #22
                Originally posted by teropa View Post
                "Lukko" todettiin silleen, että toista rengasta pyöritettiin, ja toinen rengas ei liikkunut mihinkään...
                Minkä alan korjaamo se on?? Ompelukone-?

                EDIT: Ja onko se sama paja mistä jossain toisessa topicissa kirjoitit. Se joka osaa sanoa milloin steptronicin öljyt vaihdetaan vaikka maahantuoja tai autovalmistajakaan ei sitä tiedä?
                ---

                Comment

                • Susi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 473
                  • Kuopio, Suomi

                  #23
                  Originally posted by teropa View Post
                  Semmosessa, jonne en enää mene... Käyn jarrut ilmaamassa, ja that's it sitten.

                  Onko Oululaisilla suosituksia muita?

                  Tero
                  Minä olen autoani huollattanut Autokorjaamo Vepsäläisellä Itä-Patelassa. Hyvä palvelu ja hintatasokin on ihan OK. Tosi BMW-spesifiset jutut täytyy tosin teettää merkkiliikkeessä.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #24
                    Terve,

                    Kerran käytin Vepsäläisellä, eikä siinä mitään moitittavaa ollut. Se on vaan sijaintinsa puolesta vähän huono...

                    Tapi-: automaattiöljyistä sanoi merkkikorjaamo Oulun Wetter Oy, että pitää vaihtaa myös stepillisiin joka toinen Inspection II. Eli eri korjaamo kuin mistä nyt on kyse.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Originally posted by teropa View Post
                      Tapi-: automaattiöljyistä sanoi merkkikorjaamo Oulun Wetter Oy, että pitää vaihtaa myös stepillisiin joka toinen Inspection II. Eli eri korjaamo kuin mistä nyt on kyse.
                      Melkoinen merkkikorjaamo sekin! Noihin lausuntoihin olisi hyvä lisätä lauseita kuten: "Omien kokemustemme mukaan" tai "Me ollaan tehty näin" tms. Ei suinkaan annettaisi asiakkaalle käsitystä että automerkillä olisi tuollaisia huolto-ohjeita, koska sillä ei ole.
                      ---

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #26
                        Voin tietysti lisää tiedustella tästä asiasta, mutta kun sanoin, että "foorumilla sanoivat, ettei tarvi koskaan vaihtaa", niin kaveri tuumasi, että "ikiöljyjä ei ole olemassakaan. Kun autoon vaihdetaan stepin öljyt, sihti ja pohjan tiiviste, niin siitä ei mitään haittaa ole ja vaihtaminen pehmenee ja laatikon käyttöikä kasvaa".

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #27
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Melkoinen merkkikorjaamo sekin! Noihin lausuntoihin olisi hyvä lisätä lauseita kuten: "Omien kokemustemme mukaan" tai "Me ollaan tehty näin" tms. Ei suinkaan annettaisi asiakkaalle käsitystä että automerkillä olisi tuollaisia huolto-ohjeita, koska sillä ei ole.
                          Automerkillä kyllä on, ainakin Amerikassa uusien autojen osalta. Mersukin on palannut huolto-ohjelmassaan öljynvaihtoihin tiettyjen laatikkojen osalta.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by teropa View Post
                            "Lukko" todettiin silleen, että toista rengasta pyöritettiin, ja toinen rengas ei liikkunut mihinkään...

                            Voiko planeettapyörästössä olla jotain vikaa?

                            Tero
                            Siis silloin kun siellä EI ole lukkoa, käyttäytyy perä juuri näin ja/tai sitten toinen pyörä pyörii, mutta vastakkaiseen suuntaan,
                            Levylukkoperän kyseessä ollessa, molemmat pyörät luonnollisesti pyörivät samaan suuntaan(=lukkoperä).
                            Siis nämä "ammattimiehet" eivät ole voineet käydä edes amiksen autopuolen ensimmäistä puolikasta....taitavat siis olla puupuolen harjoittelijat päätyneet väärään harjoittelupaikkaan?

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #29
                              Originally posted by teropa View Post
                              "foorumilla sanoivat, ettei tarvi koskaan vaihtaa"
                              Sanoi kuka sanoi mutta moni on myös todennut että moitteettomasti toimivan stepin öljyjä vaihtamalla pelataan uhkapeliä. Tämä korostuu reiluilla kilometreillä, jolloin on parempi olla häiritsemättä lootan vakiintunutta kurankeräystilannetta.. Vähän ajettuna tehty öljynvaihto ei ole koskaan pahasta. Tai korjaan: Se on silloin pahasta kun sen tekee osaamaton huoltaja (esim moni merkkihuolto). tästä on yhtä turha jatkaa kuin oli jo monta vuotta sitten.. Kukaan ei pysty kourallisella esimerkkejä todistamaan mitään puolesta tai vastaan..
                              ---

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                #30
                                Moi,

                                ~ 180e on öljynvaihto (öljyt+osat+työ) Oulun Wetterillä. Varaan ajan piakkoin sinne. Sitten näkee, oliko mitään iloa ...

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎