E39 jouset ja iskunvaimentimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboD
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 84

    #16
    Mulla toinen etutolppa jäätyilee vähän väliä, joten etuiskarit vaihtoon (E39 530dt vakioalusta). Menin Vantaan Motonettiin ja halusin ne Sachsit, mutta Gabrielia (80e) tarjosi vakioalustaan. Boge oli tarjolla madallettuun. Vertailtiin niitä vierekkäin ja eihän niissä ihan samat mitoitukset näyttänyt olevan, eli käyköhän ne "M-Boget" (109e) vakioon varmasti. Jäi vielä ottamatta, lisätietoa kaivataan, vääntäkää rautalangasta. Onko Gabrielit tosiaan huonot, niitä ovat kuulema myyneet. Kannattasko eteen laittaa samalla lievästi madaltavat jouset, jos laittas ne Boget. Mistä saisi edullisesti jouset?

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      #17
      No on se nyt kumma, siis saako näitä Motonetista Sachsina tohon hintaan vai ei?

      KAASUISKARI BMW 500-SARJA E39 96--03
      Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
      520-530 E39 Eteen (ei Sport-alusta/"M"). . . . . . . . . . 85-4150 79.90 ???

      M- ja Sport -alustaanhan saa Sachs/Bogea 109e, mutta ei taida sopia vakioalustaan? Onko muuten M- ja Sport -alustassa eroa muussakin, kuin iskareissa ja jousissa?

      Olisi kiva saada vastaukset vaikka rautalangasta vääntämällä, kun loppuu ajoaika ens viikolla, eikä huvittais uusintakatsastukseen mennä sen takia, että on paskat iskarit ja jouset .
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • TurboD
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 84

        #18
        [QUOTE=mikron;838886]No on se nyt kumma, siis saako näitä Motonetista Sachsina tohon hintaan vai ei?

        KAASUISKARI BMW 500-SARJA E39 96--03
        Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
        520-530 E39 Eteen (ei Sport-alusta/"M"). . . . . . . . . . 85-4150 79.90 ???

        Jos ei tähän löydy varmaa tietoa, niin sitten Puhoksen Hessumobiilista voi hakea Sachsit vakioalustaan hinta 114e. Niin, onko ne Gabrielit jotenkin lusut vai mikä vika?

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2174
          • Himas

          #19
          Jos ei edelliseen saa vastausta, niin huomasin etujousessa kaksi punertavaa täplää, kertooko tämä mikä jousitus on kyseessä?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #20
            En osaa kertoa onko m-alustassa muuta eroa kun iskarit ja jouset,todennäköisesti vain nuo..

            Mutta asiaan.

            Jos laitat vakio iskarit boge tms niin ne käy vakioalustaan sekä madalletulle ,tosin ei niin hyvin toimi kuin nämä m-alustalle tarkoitetut iskarit.

            Eli jos pidät auton vakiokorkeudessa niin laita vakiot ja jos madallat about 0-30 mm niin vielä vakiot pelittää mutta siitä eteenpäin laita ne m-alustan boget.

            Itse otin juuri tänä viikonloppunan omat m-boget säädettävien konien tieltä pois ja mulla olisi n.40tkm ajetut m-boget näillä näkymin jouten,myös iskarin yläpäät on saman verran ajetut.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

              #21
              On tota valimatkaa hiukan, ja posti tai matkahuolto ei kyllä kiinnosta. Ja sullahan on allek. mukaan tourinki.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                käsittääkseni myös kallistuksen vakaajat ovat erit m-sport alustassa kuin vakiossa.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas

                  #23
                  Originally posted by Stone View Post
                  käsittääkseni myös kallistuksen vakaajat ovat erit m-sport alustassa kuin vakiossa.
                  Eli nämä Motonetin iskarit ei käy vakioalustaan, vaikka vaihtaisi jousetkin?

                  KAASUISKARI BMW 500-SARJA E39 96--03
                  Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
                  520-530 E39 Eteen/Sport-alusta ja "M" BogeSachs. . . . . .85-4278 109.00 ???
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by mikron View Post
                    Eli nämä Motonetin iskarit ei käy vakioalustaan, vaikka vaihtaisi jousetkin?

                    KAASUISKARI BMW 500-SARJA E39 96--03
                    Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
                    520-530 E39 Eteen/Sport-alusta ja "M" BogeSachs. . . . . .85-4278 109.00 ???
                    Ei nuo vakaajat liity tuohon iskariin mitenkään...
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2174
                      • Himas

                      #25
                      Originally posted by Stone View Post
                      Ei nuo vakaajat liity tuohon iskariin mitenkään...
                      Eli vaikka M-alustassa on muutakin eroa, kuin iskarit ja jouset, M-alustan iskarit ja jouset käy heittämällä vakioalustaan?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7468
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by veku View Post
                        En osaa kertoa onko m-alustassa muuta eroa kun iskarit ja jouset,todennäköisesti vain nuo..
                        Originally posted by Stone View Post
                        käsittääkseni myös kallistuksen vakaajat ovat erit m-sport alustassa kuin vakiossa.
                        Juu, ainakin minä olen käsittänyt niin, että uudemmassa M-alustassa (705 M Sport Suspension II) on erilaiset vakaajat kuin vakiossa, mutta vanhemmassa (704 M Sport Suspension) on samat.

                        Originally posted by mikron View Post
                        Eli vaikka M-alustassa on muutakin eroa, kuin iskarit ja jouset, M-alustan iskarit ja jouset käy heittämällä vakioalustaan?
                        Jossain täällä oli vastakin puhetta erilaisista jousilautasista, mutta kyllä käsittääkseni ihan samat madallusjousisatsitkin sopii vakioon ja M-alustaan joten en sitten tiedä sen tarkemmin... :think Kaipa päällä joku osaa selittää paremmin.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 04-02-2007, 18:28.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by mikron View Post
                          Eli vaikka M-alustassa on muutakin eroa, kuin iskarit ja jouset, M-alustan iskarit ja jouset käy heittämällä vakioalustaan?
                          Kyllä käy, mutta pohjaanlyöntikumi on myös vaihdettava ämmäläiseen. Vakio on liian pitkä ja sitä voi tietysti leikata lyhyemmäksi.
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2174
                            • Himas

                            #28
                            Originally posted by Vee-eit View Post
                            Kyllä käy, mutta pohjaanlyöntikumi on myös vaihdettava ämmäläiseen. Vakio on liian pitkä ja sitä voi tietysti leikata lyhyemmäksi.
                            Onko noita pohjaanlyöntikumeja normaalisti tarpeellista vaihtaa iskarien vaihdon yhteydessä?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              #29
                              Ei tarvitse vaihtaa, jos ne ovat ehjät.
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              • mikron
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2174
                                • Himas

                                #30
                                Originally posted by mikron View Post
                                Jos ei edelliseen saa vastausta, niin huomasin etujousessa kaksi punertavaa täplää, kertooko tämä mikä jousitus on kyseessä?
                                Osaako joku vielä kertoa, mitkä jouset on punertavilla merkeillä?
                                F11 530dA xDrive M-sport -13
                                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                                Ex: E38 740iA -98
                                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                                Ex: E39 523i -96
                                Ex: E34 520i -89

                                Comment

                                Working...
                                X