Suorastaan sarkastinen "tarina", mutta kerron kuitenkin. Ostin Joulukuussa paikallisesta autoliikkeestä -98 E39 523i Baijerin. Viikon päivät ehdin autolla ajella, kunnes yllättäen lämmöt pamahtivat motarilla punaiselle. Nooh, hinuri paikalle ja auto myyjäliikkeen neuvomalle oikeasti osaavalle korjaamolle tutkittavaksi. Auto oli 4 päivää tutkittava ja diagnoosina jumittunut termari. Termari vaihdettiin, uudet nesteet ja auto ajoon. korjaus nro1.
päivän ehdin ajella ja taas alkoi tapahtumaan, ei puhalla lämmintä ja lämmöt seilaa. Auto samalle pajalle ja jäähdytysjärjestelmän ilmaus samana päivänä. korjaus nro2. Pari päivää eteenpäin ja taas motarilla lämmöt tapissa. Ei muuta kun hinurilla (onnex on kasko) seuraavalle korjaamolle. Diagnoosina jäähdytysjärjestelmä vajaa ---> täytetty + ilmattu ja ei muuta kun ajoa, auto kuulemma kunnossa. korjaus nro3.
4km ja taas puhaltaa kylmää. Auto takaisin korjaamolle numero 2 ja vianmääritystä jälleen. Diagnoosi: vaihdetaan varmuudeksi termarin kotelo ja vesipumppu, vaikka näyttävät ehjiltä. korjaus nro. 4 Auto ajoon ja seuraavana päivänä lämmöt seilaa ja puhaltaa kylmää... Takaisin korjaamolle numero 2.
Taas vian määritystä ---> nyt huomattiin, että auto tiputtaa syylärin pohjasta nestettä. Uusi tilalle, uudet nesteet ja ilmaus. Korjaus nro5.
Matka jatkui noin. 50km korjauksen jälkeen ja taas tulee kylmää, lisäsin nestettä n. 3 litraa. Auto takaisin korjaamolle numero 1., missä auto parhaillaan nyt sitten on. Epäilevät lopultakin kuulemma kansivikaa (Mitä, voiko M50B25 olla semmonen?:think ). Tekevät tänään testin jollain ihan uudella lisäaineella joka laitetaan jäähdytysnesteen sekaan ja paljastaa vuodon palotilaan/muuallle. Ei voi muutakuin nauraa, sijaisautoja pyörii alla (Relluja, Volvoja, bemareita, mersuja) ja ehjiä osia vaihdellaan. Myyjäliike vastaa kuluista, joten mikäs tässä. Raportoin tilanteen etenemistä.
P.s Näiden korjauksien ohessa on autoon vaihdettu eteen jouset, iskarit, niveliä, abs-anturi ja tehty nelipyörä suuntaus. Koko paska myyjäliikkeen piikkiin, kun lupasivat laittaa. Rahaa palanut mun laskujen mukaan jo n. 1200€ töineen ja rulianssi jatkuu...
P.s Korjaamo numero 2 väittää, että M50 padalla voi ajaa vaikka 100km lämmöt punaisella, ennen kun kansi halkeaa, leipoo kuulemma kiinni ennen.
päivän ehdin ajella ja taas alkoi tapahtumaan, ei puhalla lämmintä ja lämmöt seilaa. Auto samalle pajalle ja jäähdytysjärjestelmän ilmaus samana päivänä. korjaus nro2. Pari päivää eteenpäin ja taas motarilla lämmöt tapissa. Ei muuta kun hinurilla (onnex on kasko) seuraavalle korjaamolle. Diagnoosina jäähdytysjärjestelmä vajaa ---> täytetty + ilmattu ja ei muuta kun ajoa, auto kuulemma kunnossa. korjaus nro3.
4km ja taas puhaltaa kylmää. Auto takaisin korjaamolle numero 2 ja vianmääritystä jälleen. Diagnoosi: vaihdetaan varmuudeksi termarin kotelo ja vesipumppu, vaikka näyttävät ehjiltä. korjaus nro. 4 Auto ajoon ja seuraavana päivänä lämmöt seilaa ja puhaltaa kylmää... Takaisin korjaamolle numero 2.
Taas vian määritystä ---> nyt huomattiin, että auto tiputtaa syylärin pohjasta nestettä. Uusi tilalle, uudet nesteet ja ilmaus. Korjaus nro5.
Matka jatkui noin. 50km korjauksen jälkeen ja taas tulee kylmää, lisäsin nestettä n. 3 litraa. Auto takaisin korjaamolle numero 1., missä auto parhaillaan nyt sitten on. Epäilevät lopultakin kuulemma kansivikaa (Mitä, voiko M50B25 olla semmonen?:think ). Tekevät tänään testin jollain ihan uudella lisäaineella joka laitetaan jäähdytysnesteen sekaan ja paljastaa vuodon palotilaan/muuallle. Ei voi muutakuin nauraa, sijaisautoja pyörii alla (Relluja, Volvoja, bemareita, mersuja) ja ehjiä osia vaihdellaan. Myyjäliike vastaa kuluista, joten mikäs tässä. Raportoin tilanteen etenemistä.
P.s Näiden korjauksien ohessa on autoon vaihdettu eteen jouset, iskarit, niveliä, abs-anturi ja tehty nelipyörä suuntaus. Koko paska myyjäliikkeen piikkiin, kun lupasivat laittaa. Rahaa palanut mun laskujen mukaan jo n. 1200€ töineen ja rulianssi jatkuu...

P.s Korjaamo numero 2 väittää, että M50 padalla voi ajaa vaikka 100km lämmöt punaisella, ennen kun kansi halkeaa, leipoo kuulemma kiinni ennen.



Comment