memebuy23buy

E39 540i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    E39 540i

    Kun lisäteho kutkuttaa kevään lähestyessä, on se laittanut miehen tarkkailemaan 540i hintatasoa. Se voisi olla mukava kompromissi ja vaihtoehto ehkä liian radikaalille M5:selle ja sen ylläpitokuluille? 15k€ + verot pitäisi olla jo valittavana vaihtoehtojakin.

    Muutama seikka askarruttaa kuitenkin:
    - Mikä oli se kuukausi, jonka jälkeen valmistetut 540i:t ovat teknisellä faceliftillä?
    - Saiko 16:9 Navia jo ennen 2000-vuoden faceliftiä? Näyttää joissakin sellainen olevan, vaikka vm. on esim.1999.
    - Onko pata luotettava? Onko kallita tyyppivikoja? Nykyinen on 528iA, joka vaikuttaa luotettavalta peruspeliltä. Se potku vain puuttuu...
    - Jos 528iA keskikulutus on tasan 10 litraa, minkälaiseen kasvuun kannattaa varautua?
    - Tarjolla on myös manuaalivaihteisia? Onko kytkin poskettoman jäykkä, kun kyseessä on V8? Ja onko kytkin sitten se heikko kohta? Voisi kuvitella että manuaalina on varmaan aika maukas ajella ilman automaatin luistoa?
    - Ja onko 530i / 530d tuolle tehon puolesta vaihtoehtoja? Diesel varmaan lastutettuna kyllä, mutta onko luotettavuus ja soundit sitten lähellekään 540i:n tasoa? PA-kulutus on tässä tapauksessa se viimeinen valintakriteeri. 530i taas ei maksa vaivaa lähteä vaihtamaan nykyisestä sellaiseen?

    Kävi nimittäin niin, että kuultuani 540:n soundit olin samantien myytyä miestä. Yöunetkin siinä menivät...
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Kun käytät tuota "Search" toimintoa ja esim haulla 540 niin löytyy jo paljon luettavaa.
    Muuten tervetuloa V8:n ihmeelliseen maailmaan, kun sen olet hankkinut.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7468
      • Oulu

      #3
      Originally posted by JKK View Post
      - Saiko 16:9 Navia jo ennen 2000-vuoden faceliftiä? Näyttää joissakin sellainen olevan, vaikka vm. on esim.1999.
      Ei kai sitä ole saanut vielä tuolloin. Täällä on juttua naveista:
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1447

        #4
        Uudistus tuli muistaakseni 9/99.
        Bensaa mulla menee talviajossa n.14-15 litraa satkulla sekalaisessa ajossa.
        Tarvikeosia alkaa saamaan jo aika järkevään hintaan.
        Kävin koeajamassa 540 manuaalia enkä tykännyt yhtään vaikka kaikki autot on ollut aikasemmin manuaaleja! Päädyin tohon steppilaatikkoon enkä kadu YHTÄÄN! Autossa on jo niin paljon vääntöä, että on ihan mukava ajella automaatillakin. (makuasia tietenkin)
        Haulla löytyy paljon lisää tietoa 540:stä.

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2335
          • Uusimaa

          #5
          No peeveli kun haeskelin, ja paljon kyllä löytyi ympäripyöreää löpinää. Paitsi tuo tekninen facelift-kysymys ratkesi haulla. Muihin ei oikein täsmävastausta vartin surffaamisella löytynyt. Toisaalta nämä foorumit kuihtuisi rusinaksi, jos asioita ei kerrattaisi Samalla saattaa pulpahtaa pinnalle aiemmin esiintymättömiä mielipiteitäkin...

          Mutta V8:n vetovoima on nyt pitelemätön paikka!

          Originally posted by 540iAV8 View Post
          Kun käytät tuota "Search" toimintoa ja esim haulla 540 niin löytyy jo paljon luettavaa.
          Muuten tervetuloa V8:n ihmeelliseen maailmaan, kun sen olet hankkinut.
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2335
            • Uusimaa

            #6
            Eli ne on jälkiasennettuja laitteita vanhemmissa? Eikös Rahulla ole 1999 mallissa 16:9?

            btw. siinä olisi muuten meikäläiselle täsmäosuma tuo Rahun auto, joka on nettiautossakin.

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ei kai sitä ole saanut vielä tuolloin. Täällä on juttua naveista:
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=80222
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • patu
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 542
              • Porvoo

              #7
              En ole hetkeäkään katunut hankintaani, vaikka suomi-autona tässä ei kaikkia lisäherkkuja olekaan. Moottoriin on vaihdettu kampiakselin asentotunnistin 6 kk aikana mitä kärry on mulla ollut. Muuten on toiminut hienosti.
              Keskikulutus on talvella ollut työmatka-ajossa n. 14.2 l/100.

              Ajamistani autoista ainoastaan Ballen M3 on tuonnut leveämmän hymyn naamalle
              BMW F30 330e LCI
              Buick Riviera 455cid -71


              Volvo V70 mk III - Ex
              Jaguar F-Pace - Ex
              Camaro 3gen - Ex
              Subaru Levorg - Ex
              Volvo V60 - Ex
              Porsche 924 - Ex
              BMW 1502 -76 - Ex
              The Best or Something - Ex
              BMW e39 540iA touring - Ex
              BMW e34 525iA touring - Ex
              BMW e34 520i -Ex
              etc.....

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11738
                • Kouvola

                #8
                Mitähän se facelift tuli olisko ollu 9/2000 eli käytännössä 2001 malleihin. Niitä facelift osia kuten 16:9 näyttöä ei saanut aikaisempiin malleihin tehtaalta, vaan kaikki on jälkikäteen asenneltu. Toi TV:n päivitys ei ole mikään vaikea homma tosta 4:3 telkusta.

                Porukoiden 540iA:ssa ajotietokone näyttää keskikulutukseksi reilut 12l/100km, joka on aika sekalaista ajoa (aika paljon kaupungissa). Mitä tulee tohon tekniikkaan, niin melko varmatoiminen tekniikka ja hiottu vielä faceliftin yhteydessä tyyppivikoja pois. Samalla vääntöä noustettiin 20Nm. Porukoiden 2002 vuosimallissa ei ole ollut vielä mitään vikoja reilun 2 vuoden aikana. Ainoastaan alkuperäinen akku tuli tiensä päähän ja jotain pieniä sähkövikoja ilmeni siinä samassa, kun liikkeessä asentivat sen akun.

                Omasta mielestä toi steptronic-loota on enemmän, kuin hyvä tohon jatkoksi! M62B44 ei todellakaan ole mikään hirveä kierroskone ja väännöllä auto liikkuu jo tyhjäkäynti kierroksista lähtien mainiosti. Voisin jopa väittää, että manuaali pilaa ton auton "ajattomuuden", kun se kuitenkaan ei ole mikään urheiluauto vaan lähinnä herrasmies cruiseri.

                Jos päädyt tohon Rahun E39:iin niin voi todeta, että et todellakaan valitse huonoa yksilöä. Peli on ollut taatusti hyvissä käsissä ja loistavilla varusteilla vielä tarjolla järkihintaan, joten...

                Ainoa pätevä verrokki tolle mallille voisi olla ALPINA:n B10 4.6 V8 malli, jossa tota herrasmies cruiseri-ideaa on viety vielä askeleen pari pidemmälle
                Last edited by Esko; 06-02-2007, 21:56.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2335
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by Esko View Post
                  Mitähän se facelift tuli olisko ollu 9/2000 eli käytännössä 2001 malleihin
                  Tarkoitin sitä teknistä faceliftiä, joka tuli syksyllä 1998. Tuliko tämä myös 540:seen silloin? Valo-facelift tuli 2000.

                  Alpina olisi kyllä kova vaihtoehto, mutta taitavat olla hieman kalliimpia, ja miten on varaosien saatavuus ja niiden hinnat? Onko sen moottori jalostettu 540:sestä?

                  Muistaako kukaan omistaja, millä kierroksilla 4,4litrainen automaatti käy 100km/h nopeudessa? Sinänsä outo kysymys, mutta kiinnostaa?
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    #10
                    Muistaako kukaan omistaja, millä kierroksilla 4,4litrainen automaatti käy 100km/h nopeudessa? Sinänsä outo kysymys, mutta kiinnostaa?
                    Taitaapi olla siinä 1700 hujakoilla eli ihan leppoisasti mennään

                    Comment

                    • Tenox
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1732

                      #11
                      Kulutuslukemista olisin kiinnostunut kuulemaan lisää. Oma E34 540ia vie seka-ajossa 11-12l / 100km ja matka-ajossa 8,5-9l / 100km. Pääseekö E39 540i manuaalilla noihin lukemiin?

                      Nimim. vaihtoa ajatteleva.
                      Last edited by Tenox; 21-02-2007, 21:45.
                      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by JKK View Post
                        Eli ne on jälkiasennettuja laitteita vanhemmissa? Eikös Rahulla ole 1999 mallissa 16:9?

                        btw. siinä olisi muuten meikäläiselle täsmäosuma tuo Rahun auto, joka on nettiautossakin.
                        No tuo Rahun peli on varmaan hyvässä kunnossa, on se sen verran hyvin sitä hoivannut

                        Comment

                        • Valkman
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 712
                          • Helsinki

                          #13
                          Näköjään muillakin käy nuo isommat pelit mielessä

                          Itse taas kuulin motin saundit toisesta pelistä missä samaa konetta käytetään ja melkeen heikompi sais jo niistä... . Vielä täytyis käydä bemarin koeajolla ja todeta, että tää oli sitte tässä... vaihtoon menee oma 528. Ei viittis vaan näillä pakkasilla käydä rääkkäämässä autoliikkeen pihalla seisseitä bemuja käyntiin.

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            - Jos 528iA keskikulutus on tasan 10 litraa, minkälaiseen kasvuun kannattaa varautua?
                            Tämäpä kiinnostaa kovasti itseänikin. Pre-facelift e39:n ohjekirja kertoo seuraavaa:
                            528iA: 7,9 10,7 15,6
                            540iA: 9,0 13,0 19,9

                            Eli matkassa ja seka-ajossa tuo ero on melko pieni, mutta sitten kaupungissa meneekin jo yli 3 litraa enemmän :think
                            Mitkä mahtavat olla vastaavat luvut katsottuna facelift e39:n oppaasta?

                            Onko täällä kukaan suorittanut vaihtoa 528iA -> 540iA?
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11738
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              Tarkoitin sitä teknistä faceliftiä, joka tuli syksyllä 1998. Tuliko tämä myös 540:seen silloin? Valo-facelift tuli 2000.

                              Alpina olisi kyllä kova vaihtoehto, mutta taitavat olla hieman kalliimpia, ja miten on varaosien saatavuus ja niiden hinnat? Onko sen moottori jalostettu 540:sestä?

                              Muistaako kukaan omistaja, millä kierroksilla 4,4litrainen automaatti käy 100km/h nopeudessa? Sinänsä outo kysymys, mutta kiinnostaa?
                              Saman 9/2000 päivityksen yhteydessä vääntö nousi 20Nm ja ne kierrokset siellä 100km/h nopeudessa on noin 2000rpm ellei jopa hitusen alle (ei voi muistaa tarkasti)

                              Comment

                              Working...
                              X