memebuy23buy

E39 540i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    #16
    Originally posted by Moonshine View Post
    Tämäpä kiinnostaa kovasti itseänikin. Pre-facelift e39:n ohjekirja kertoo seuraavaa...
    Löytyykö siitä E39 540i manuaalin tiedot? Nimittäin jostain syystä E34 540ia näyttää menevän ainakin tehtaan mukaan selvästi E39 540ia:ta pienemmällä bensalla. (Ohjekirjan mukaan E34 540ia: 7,8 / 11,5 / 17,5)

    EDIT: Matka-ajossa 90km/h vauhdilla E34 540ia on tehtaan mukaan taloudellisempi kuin E39 528ia!?
    Last edited by Tenox; 21-02-2007, 22:43.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Tenox View Post
      Löytyykö siitä E39 540i manuaalin tiedot? Nimittäin jostain syystä E34 540ia näyttää menevän ainakin tehtaan mukaan selvästi E39 540ia:ta pienemmällä bensalla. (Ohjekirjan mukaan E34 540ia: 7,8 / 11,5 / 17,5)
      pre-facelift e39 540i: 8,5 / 12,3 / 18,8
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #18
        Peijooni! Minä kun ajattelin, että uudempi tekniikka = pienempi kulutus... Yksi syy lisää olla vaihtamatta, tosin erot on aika pieniä loppujen lopuksi E34 automaatin ja E39 manuaalin välillä. Painaako E39 kenties merkittävästi E34:ää enemmän?

        E34 540ia painaa 1650kg jos luen tätä saksaa sujuvasti oikein.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Tenox View Post
          Kulutuslukemista olisin kiinnostunut kuulemaan lisää. Oma E34 540ia vie seka-ajossa 11-12l / 100km ja matka-ajossa 8,5-9l / 100km. Pääseekö E39 540i manuaalilla noihin lukemiin?

          Nimim. vaihtoa ajatteleva.
          ilmeisesti ajotietokoneen näyttämä? pineltä tuntuu, kun E34 535i manuaali vie saman...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #20
            Originally posted by Tenox View Post
            Peijooni! Minä kun ajattelin, että uudempi tekniikka = pienempi kulutus... Yksi syy lisää olla vaihtamatta, tosin erot on aika pieniä loppujen lopuksi E34 automaatin ja E39 manuaalin välillä. Painaako E39 kenties merkittävästi E34:ää enemmän?

            E34 540ia painaa 1650kg jos luen tätä saksaa sujuvasti oikein.
            No eipä nuo erot tosiaan mitenkään merkittäviä ole. Ohjekirjasen mukaan e39 540i painaa 1660kg ja 540iA 1690kg. Eli siis, eipä tuosta painostakaan kulutusero selviä. Uudempi tekniikka on tehokkaampi syömään gasoa
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              ilmeisesti ajotietokoneen näyttämä? pineltä tuntuu, kun E34 535i manuaali vie saman...
              Joo, mutta on keskikulutus on pienempi kuin edellisessä autossa (= samalla rahalla pääsee pidemmälle) ja se vei tankaten mitattuna vuoden keskikulutuksena aika tarkkaan tasan 12l / 100km. Siihen nähden tuo 11-11,5 mitä tuo oma nyt pakkasilla seka-ajossa OBC:n mukaan vie on ihan realistinen arvio.

              Lisäksi ohjekirjan mukaan: http://www.saunalahti.fi/%7Elkant/bm..._fin/1_119.jpg E34 535i manuaali veisi: 8,0 / 11,4 / 16,5 eli ei juuri eroa 540ia:han muualla kuin kaupungissa, jossa ajan aika vähän. Eli ei ihme jos vie saman.

              EDIT: En keksi enää muuta selitystä kuin tuon + 0,4l moottoritilavuuden tuohon, että E39 vie enemmän kuin E34. Ei kai E34 sentään ole ilmanvastukseltaan pienempi?

              EDIT: Itse asiassa se syypää lienee välityksissä. Katselin tuossa aikani kuluksi ohjekirjaa ja tuossa E34 540ia:ssa on aika pitkä vitonen, esim. verraten 530ia:han. Vai mitä veikkaatte muut?
              Last edited by Tenox; 22-02-2007, 04:37.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #22
                Onko täällä kukaan suorittanut vaihtoa 528iA -> 540iA?
                Aikanaan 523i -> 528iA -> 540iA ja nyt 530iA.
                What you wanna know?

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #23
                  Originally posted by Wackot View Post
                  Aikanaan 523i -> 528iA -> 540iA ja nyt 530iA.
                  What you wanna know?
                  Kaiken!

                  No lähinnä kiinnostaa kokemukset tuon kulutuksen suhteen todellisessa ajossa. Myös vertailua tuohon 530iA:n olisi mielenkiintoista kuulla. Oliko kustannukset/ostohinta ainoa syy tuolle 540iA->530iA vaihdolle?
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • leifeugen
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 144
                    • porvoo

                    #24
                    Minä vaihdoin 528IAt-99 tohon 540IA-02 ja kulutus minun ajoilla ei paljon muuttunut toi farkku söi 11-13L/100km ja nyt liikun 12-14l/100km samalla ajotyylilllä tosin jos joutuu makaa jossain Hesan ruuhkissa niin kyllä se V8 tykkää bensasta.(jopa>20l/100km).Pitkää matkaa menee jopa <9l/100km.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #25
                      528iA oli 05/96 valmistetta ja 540iA 06/98 eli molemmat ennen TU päivitystä. Ensinäkin se voima ero on todella merkittävä! Kuitenkin tehoa ja vääntöä on on se 50% enemmmän ja se todella tuntuu. 540 liikkuu 1700 kiloiseksi autoksi mukavan kepeästi V8:lla. Ja kun polkaisee niin tapahtuu heti, eikä vasta sitten kun kerroksia on yli 4000. Kun sain sen 540 niin tuntuma oli että tällainen ison sedanin kuuluu ollakin Kulutuksessa noilla autoilla oli loppujenlopuksi aika pieni ero. 528 vei silloisessa taajama-ajossa mulla 11,5-12litraa ja 540 noin 13 litraa.

                      530iA tuntuu selvästi vanhaa 528:ia väännökkäämmältä ja kierroksillakin löytyy potkua ihan kivasti. V8:sin "raakuus" siitä puuttuu ja onhan se 6:nen vähän kierroskone kasiin verrattuna. Olen vähän pettynyt toistaiseksi tuohon 530:in kulutukseen, koska näin kovilla pakkasilla eroa 540:n ei ole kuin 1 litra keskikulutuksessa nyky pyörityksessä. 530 laitettiin siksi kun ei 2001 ja uudempia 540:sia oikein tahtonut löytyä. Ja huomasin myös sen että 540 oli jonkin verran vaikea saada menemään kaupaksi. Mutta kulutuksen puolesta laittaisin ilman muuta 540:sen. Ja voihan se olla että 530 vaihtuu taas joskus kasiin jos sopiva ehdokas löytyy

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2335
                        • Uusimaa

                        #26
                        Minkähänmoinen ero on 540:llä ennen ja jälkeen 9/1998 tapahtuneen teknisen päivityksen? Huomaako moottoreissa eroa? Ja huomaako ajossa tms. eroa?

                        Eilen hankitun 540iAT:n ensikokemusten perusteella tuntuu tämä 528iA melkoiselta kierroskoneelta. On siinä kaasuun vastaavuudessa tiettyä "auktoriteettia" mitä kuutoskoneissa ei ole. Tämä yksilö on vain juuri sopivasti 5/1998, eli teknisesti vanhempaa ikäluokkaa. Mutta kun edellinenkin 1997-mallinen E39 tuntui hyvältä, en jaksanut tätä pitää merkittävänä vaatimuksena. Varsinkin kun tässä on ESP,vai mikä se nyt BMW:llä olikaan.

                        Mitenkäs tämä Bemun "ESP"-evoluutio meneekään? Onko tämän 1998-mallisen ESP ihan täyttä tavaraa vielä tämänkin päivän mittapuussa?
                        BMW G30 545e M-Sport

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Juhaska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 3997
                          • Suomi

                          #27
                          Originally posted by JKK View Post
                          Minkähänmoinen ero on 540:llä ennen ja jälkeen 9/1998 tapahtuneen teknisen päivityksen? Huomaako moottoreissa eroa? Ja huomaako ajossa tms. eroa?

                          Eilen hankitun 540iAT:n ensikokemusten perusteella tuntuu tämä 528iA melkoiselta kierroskoneelta. On siinä kaasuun vastaavuudessa tiettyä "auktoriteettia" mitä kuutoskoneissa ei ole. Tämä yksilö on vain juuri sopivasti 5/1998, eli teknisesti vanhempaa ikäluokkaa. Mutta kun edellinenkin 1997-mallinen E39 tuntui hyvältä, en jaksanut tätä pitää merkittävänä vaatimuksena. Varsinkin kun tässä on ESP,vai mikä se nyt BMW:llä olikaan.

                          Mitenkäs tämä Bemun "ESP"-evoluutio meneekään? Onko tämän 1998-mallisen ESP ihan täyttä tavaraa vielä tämänkin päivän mittapuussa?
                          http://www.kenrockwell.com/bmw/540.htm Tuolta löytyy ihan hyvää tietoa.
                          ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                          Comment

                          Working...
                          X