Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i touring vm-97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haba-75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 91

    E39 528i touring vm-97

    Mittarissa teksti joka jotenkin näin kennzeichenl...prufen tai jotain.
    Mitähän mahtaa tarkoittaa? Kahlattu jotain sanakirjoja eikä ollu apua.
    Sit tälläista... Aamulla kun olin laittamassa webastoa päälle kauko-ohjauksella niin huomasin ikkunasta että autosssa vilkkuu hätävilkut päällä. Pihalle katsomaan ja kaikki oli päällisin puolin kunnossa. Sit auto käyntiin ja mittariin tuli teksti niveau.. inaktiv. Ajossa perä pomppi ku pomppulinna. Töistä päästyäni ko. ongelmaa ei enää ollu. Pakkasta oli joku -32c.???
    Auto siis e39 touring 528 vm-97
    E61 530Dat
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    noh, "kennzeichenlicht prüfen" meinaa että tarkastappa poika rekisterikilven valo . ja "niveauregel. inaktiv" tarkoittaa että maavaran säätö ei toimi/toiminnassa eli ei tarvi ihmetellä jos perä pikkuisen pomppii.

    Comment

    • riparipa
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 92
      • Jyväskylä

      #3
      toi prufen tarkoittaa "Check" esim. bremsbelag prufen = check brake linings (tarkasta jarrupalat)... en nyt keksi heti mitä toi kennzeichenl... tarkoittaa. enkuksi google tarjoaa kennzeichen = characteristic? en kyl ymmärrä. Toi niveau.. inaktiv on joku taso juttu kytketty pois päältä (level.. inactive)

      joku germaaniantaitaja vois osata paremmin

      edit. joku kerkesikin ensin

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Haba-75 View Post
        Mittarissa teksti joka jotenkin näin kennzeichenl...prufen tai jotain.
        Mitähän mahtaa tarkoittaa? Kahlattu jotain sanakirjoja eikä ollu apua.
        Sit tälläista... Aamulla kun olin laittamassa webastoa päälle kauko-ohjauksella niin huomasin ikkunasta että autosssa vilkkuu hätävilkut päällä. Pihalle katsomaan ja kaikki oli päällisin puolin kunnossa. Sit auto käyntiin ja mittariin tuli teksti niveau.. inaktiv. Ajossa perä pomppi ku pomppulinna. Töistä päästyäni ko. ongelmaa ei enää ollu. Pakkasta oli joku -32c.???
        Auto siis e39 touring 528 vm-97
        Sulla on ilmajousitus takana ja sieltä melko varmasti toinen pussi sökö.
        Vaihda molemmat samalla, muuten on hetken kuluttua toisen puolen vuoro.
        Helppo tehdä itsekin.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Haba-75
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 91

          #5
          Kiitti näistä tiedoista asiantuntija-raadille
          Täytyy alkaa tutkii tarkemmin tota perähommaa kunhan kelit on valkoihoiselle sopivammat...
          E61 530Dat

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #6
            Eikö nää ole nimenomaan valkoihoiselle sopivat .. tummaihoiselle ei niinkään, vaikka paljo näkee yön timoja painelemassa tuolla hangessa..

            Comment

            • flyingfinn_148
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 158
              • Nousiainen

              #7
              Onkohan mahdollista et antaa kylmän takia turhia hälytyksiä? aamulla kun menin töihin tuli tuo sama ilmotus puolivälissä matkaa... ajossa ei huomannut mitään muutosta eikä tullut enää kotiin mennessä mitään ilmotusta eikä mitään ylimääräisiä kolahduksia kuopistakaan? luulis olevan sen sortin vika jonka huomais ajossa aika äkkiä...
              Bemari sen olla pitää!

              e39 528ia touring -97

              Ex E36 325i -91
              Ex E36 325i -91
              Ex E30 316 -87

              Comment

              • Oqz
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 139
                • Espoo

                #8
                Originally posted by flyingfinn_148 View Post
                Onkohan mahdollista et antaa kylmän takia turhia hälytyksiä? aamulla kun menin töihin tuli tuo sama ilmotus puolivälissä matkaa... ajossa ei huomannut mitään muutosta eikä tullut enää kotiin mennessä mitään ilmotusta eikä mitään ylimääräisiä kolahduksia kuopistakaan? luulis olevan sen sortin vika jonka huomais ajossa aika äkkiä...
                Tarkotat vissiin tota automaattisen tasonsäädön ilmotusta, joka jää pysyvästi näkyville moottorin ja virtojen sammuttamiseen saakka?

                Pakkasella monesti temppuilee, mut turhiin hälytyksiin en ite usko, onhan nekin tietty mahollisia. Meikäläisellä on joitakin kertoja ilmotellu kovemmilla pakkasilla (yli -10) ja pidemjmän tauon jälkeen jopa viime viikolla, vaikka oli vaan neljä astetta miinuksen puolella. Yleensä ei oo vaikuttanu tuntuvasti normaaliin ajamiseen, mut pariin kertaan on ollu perä alhaalla. Sillon on joutunu muutamaan kertaan herätteleen systeemiä käyttämällä virrat pois päältä ja odottelemalla lähteekö palkeet täyttymään.

                Tästä aiheesta löytyy muutama topicci, joissa aika kattavasti tietoo asiasta. Toiset sanoo, että ois lopun alkua nää satunnaiset ongelmat ja toiset taas epäilee, että johtuu jäätymisestä. Plussakeleillä, jos jatkuu, niin sillon voi kyllä varmasti arvailla, että jomman kumman palkeen loppu häämöttää.
                BMW 540iA Touring e39 -98

                Comment

                • flyingfinn_148
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 158
                  • Nousiainen

                  #9
                  Originally posted by Oqz View Post
                  Tarkotat vissiin tota automaattisen tasonsäädön ilmotusta, joka jää pysyvästi näkyville moottorin ja virtojen sammuttamiseen saakka?

                  Pakkasella monesti temppuilee, mut turhiin hälytyksiin en ite usko, onhan nekin tietty mahollisia. Meikäläisellä on joitakin kertoja ilmotellu kovemmilla pakkasilla (yli -10) ja pidemjmän tauon jälkeen jopa viime viikolla, vaikka oli vaan neljä astetta miinuksen puolella. Yleensä ei oo vaikuttanu tuntuvasti normaaliin ajamiseen, mut pariin kertaan on ollu perä alhaalla. Sillon on joutunu muutamaan kertaan herätteleen systeemiä käyttämällä virrat pois päältä ja odottelemalla lähteekö palkeet täyttymään.

                  Tästä aiheesta löytyy muutama topicci, joissa aika kattavasti tietoo asiasta. Toiset sanoo, että ois lopun alkua nää satunnaiset ongelmat ja toiset taas epäilee, että johtuu jäätymisestä. Plussakeleillä, jos jatkuu, niin sillon voi kyllä varmasti arvailla, että jomman kumman palkeen loppu häämöttää.
                  Juurikin sitä... Ei tullut keväällä kun kerran mut nyt se ilmottaa sitä taas pakkast se -20 mut ei oo vaikuttanu ajettavuuteen mitenkään... :think
                  Bemari sen olla pitää!

                  e39 528ia touring -97

                  Ex E36 325i -91
                  Ex E36 325i -91
                  Ex E30 316 -87

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎