Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • justihi
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 21

    e39 webasto

    -30 pakkasta ja webasto ei lähe näin kylmällä päälle?? onko muilla samaa ollu??

    entä säteilylämmittimen ja lohkolämmittimen tehoerot käytännös?calixi ei kauppaa ku letku ja säteilylämmitintä e39 koppaan.onko saatavana eres lohkoon?:think
  • Haba-75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 91

    #2
    Mulla webasto oikkuili alkutalvesta, lähti päälle ja 5 min kuluttua sammui->syynä huono akku. Nyt on viikon vanha akku ja taas sama homma. Tosin webaa tullu käytettyä aika paljon. Voiko viikon vanhasta 88amppeerin akusta hävitä noin äkkiä tehot jos ajo on pääsääntöisesti lyhyttä taajama-ajoa?
    E61 530Dat

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by Haba-75 View Post
      Voiko viikon vanhasta 88amppeerin akusta hävitä noin äkkiä tehot jos ajo on pääsääntöisesti lyhyttä taajama-ajoa?
      Kyllä voi, kovilla pakkasilla etenkin varsin helposti.

      Comment

      • Hartza´s garage
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 137

        #4
        Samaa ongelmaa myös täällä. Webasto aamuin illoin puoli tuntii päällä ja ajomatkaa n. 15 min per suunta. ei taida kunnolla keretä ladata akkua. Akun kunto testerin mukaan ok. Aina kovien pakkasten tultua napajännite 10 V nurkilla. Tänään hommasin CTEK ylläpitolaturin. Katotaas nyt kuinka jaksaa webasto pöhistä.
        E39 528i vm. -96

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #5
          Kannattaa tosiaan huomioida, että akun vastaanottaman virran suuruus riippuu suoraan akun sisäisestä lämpötilasta (sisäinen resistanssi), joten näinä pakkaspäivinä akku latautuu kovin alhaisilla virroilla (jopa 1 A), jolloin lyhyet työmatkat ei tahdo millään riittää lataamaan käynnistyksen kuluttaman virran määrän. Akku kun on takakontissa, niin saa ajella melkoisen tovin, ennenkuin sen lämpötila alkaa olla siedettävissä lukemissa... moottoritilassa kun se voisi näissä talviolosuhteissa huomattavasti paremmin. Sitä en osaa sanoa, miten se akkun noin yleisesti lämpiää pelkästään virrankäytön ja latauksen takia...

          Comment

          • herlokki
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 20
            • kitee

            #6
            sama vika

            520d-01 sama tauti, uusi akku, silti webasto ei pysy kuin 5min päällä kun pakkanen on yli 25 lukemissa. Pitänee odottaa lauhtumista ennenkuin panikoi sen kanssa, voipi olla akun alhainen jännite -nimittäin kaverilla tuntui olevan sama problema 2005 mallin skodassa näillä -33 asteen aamuilla.

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #7
              Lainaan threadia...

              Kun on ollut niin kylmä, niin olen yrittänyt laitta kaksi peräkkäistä ajastusta (esim. timer1: 16.00 ja timer2: 16.35 jne.), mutta kummallakaan kertaa toinen ajastus ei käynnistä webastoa. ensimmäinen ajastus toimii OK. Olen kokeillut antaa webastolle 5min sekä 20min hengähdystauon, mutta ei vain toisella ajastuksella lähde päälle. Sillä myöskään ei ollut merkitystä kumpaan ajastukseen tuon aiemman ajan laittaa.

              Onko vika vai ominaisuus? Onko jokin minimi aika mikä sammumisen ja uuden ajastuksen välissä pitää olla, että webasto käynnistyy?
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #8
                Originally posted by Aksa P View Post
                Lainaan threadia...
                Onko vika vai ominaisuus? Onko jokin minimi aika mikä sammumisen ja uuden ajastuksen välissä pitää olla, että Webasto käynnistyy?
                Oletko seurannut miten pitkään webasto on käynnissä ajastuksen jälkeen? Oletko kokeillut käynnistää Webastoa käsin ensimmäisen ajastuksen loputtua?

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1527
                  • TaNpere

                  #9
                  Tänä aamuna joutu taas Black&deckerin startteriin turvautuun kun webasto ei pysynyt tosiaan päällä kuin minuutin. Pakkasta tais olla jotain -28. Akku on pari viikkoa vanha mutta tuo webasto on ilmeisesti aika tarkka jännitteen suhteen. Auto ei ilman lämmitystä lähtenyt käyntiin apuvirralakaan mutta ku laitoin startterin kiinni akkuun ja vain webaston tulille niin sehän pysyi päällä ja autokin lähti käymään. Kävin kyseleen lohkolämppäreitä ja tulin siihen tuloksen muutaman liikkeen myyjän kanssa että defaa ei kannata laittaa koska se on säteilijä, eli Calixin letkulämppäri lähtee hankinta listalle ja siihen laturi vielä lisäksi kun todella kilpailukykyiseen hintaan saa ja pääsee tuhlaantaloyhtiön sähköä hieman enenmmän Jos joku kaavailee Calixin laittoa niin siihen saa sitten asennussarjaakin (M33) jonka avulla on kuulemaa tod helppo tehdä asennus itse. Monikaan myyjä ei tuota tarjoa asiakkaille lainkaan.

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  • etalonen
                    Newbiemmer
                    • Jan 2007
                    • 18

                    #10
                    Laitoin 525D:hen Defan säteilylämmittimen syksyllä. Ei ole ollut mitään ongelmia. Iloisesti käy ja kukkuu vaikka ittiä paleltaa.

                    Comment

                    • Carman
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2002
                      • 676
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Jaska.T View Post
                      Tänä aamuna joutu taas Black&deckerin startteriin turvautuun kun webasto ei pysynyt tosiaan päällä kuin minuutin. Pakkasta tais olla jotain -28. Akku on pari viikkoa vanha mutta tuo webasto on ilmeisesti aika tarkka jännitteen suhteen. Auto ei ilman lämmitystä lähtenyt käyntiin apuvirralakaan mutta ku laitoin startterin kiinni akkuun ja vain webaston tulille niin sehän pysyi päällä ja autokin lähti käymään. Kävin kyseleen lohkolämppäreitä ja tulin siihen tuloksen muutaman liikkeen myyjän kanssa että defaa ei kannata laittaa koska se on säteilijä, eli Calixin letkulämppäri lähtee hankinta listalle ja siihen laturi vielä lisäksi kun todella kilpailukykyiseen hintaan saa ja pääsee tuhlaantaloyhtiön sähköä hieman enenmmän Jos joku kaavailee Calixin laittoa niin siihen saa sitten asennussarjaakin (M33) jonka avulla on kuulemaa tod helppo tehdä asennus itse. Monikaan myyjä ei tuota tarjoa asiakkaille lainkaan.

                      Mulla on tänään ohjelmassa juuri tuon Calixin letkulämppärin asennus.Motonetissä ei tiedetty koko asennussarjasta joten tilasin sen paikallisesta tarvikeliikkeestä, 140€ koko homma kaikkine johtoineen.
                      Asennus ei tosiaan näyttäisi kovin vaikealta.

                      Mutta mikähän mun webastoon nyt tuli?
                      Yrittää syttyä ja polttoainepumppukin naputtaa, savuakin alkoi jo tulla, mutta noin minuutin päästä sammuu. Ei käynnisty edes lisälämmittimenä koneen käydessä. Ongelma ilmaantui -40 pakkasella, nyt auto on ollut yön yli lämpimässä tallissa sulamassa, katsotaan vaikuttaako webastoon.

                      Comment

                      • jpeltoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 600
                        • pirkanmaa

                        #12
                        Sama juttu uudehkon TRANE 100 Ah akun napajännite laski alle 30 C pakkasessa niin alas että webasto ei pyöri. Ihan hyvä niin, turha sitä tyhjää akkua on rääkätä sen enempää.

                        Ratkaisu: ylläpitolaturin käyttö kovina pakkasöinä. Nyt pyörii webasto aina aamulla.
                        __________________________________________________ ________________________
                        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                        Comment

                        • Carman
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 676
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by jpeltoma View Post
                          Sama juttu uudehkon TRANE 100 Ah akun napajännite laski alle 30 C pakkasessa niin alas että webasto ei pyöri. Ihan hyvä niin, turha sitä tyhjää akkua on rääkätä sen enempää.

                          Ratkaisu: ylläpitolaturin käyttö kovina pakkasöinä. Nyt pyörii webasto aina aamulla.
                          Mutta kun akkukin on jo vaihdettu, myös ylläpitolaturia olen käyttänyt.
                          Ongelma on siis se, että webasto ei syty edes koneen käydessä jolloin jännitteen pitäisi kyllä riittää.

                          Comment

                          • vexu524tdic
                            BTCF Member
                            • Jan 2004
                            • 776
                            • Gallia = Kinnula

                            #14
                            Originally posted by Carman View Post
                            Mutta kun akkukin on jo vaihdettu, myös ylläpitolaturia olen käyttänyt.
                            Ongelma on siis se, että webasto ei syty edes koneen käydessä jolloin jännitteen pitäisi kyllä riittää.
                            Taitais olla puhdistuksen paikka, karstaa kertynyt sen verran että ainakin liekkivahti on tukossa jolloin laite sammuttaa itsensä. Lämmittimen toiminnan varmistamiseksi se olisi syytä huoltaa/putsata syksyisin.
                            e70 X5 3.0sd -08
                            f30 320i xdrive -16
                            e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                            e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                            e30 316 -88 2,2TIC M10
                            e21 323i -81 ruostekasa...

                            Comment

                            • Haba-75
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 91

                              #15
                              Mistäs sen saa selville että minkä mallin weba on kyseessä?
                              Auto e39 528i touring. Ja pyöriikö se aina vaan puol tuntia jos laittaa ajastimella päälle? Entäs lämmittääkö se paremmin konetta jos päälle laittaessa sammuttaa puhaltimen kokonaan? Auto on vasta hommattu joten en oo ehtinyt hirveen tarkkaan perehtyä...
                              E61 530Dat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎