Moi,
-01 525 (suomi-auto, jos sillä tässä kohden on merkitystä?) seisoi pakkasessa noin 4pv. Päivällä kun lähdin liikenteeseen, noin 10km kohdalla liikennevaloissa pukkasi öljyiset savut sisälle. Siitä sitten hiljentelemään ja parkkikselle konepelti pystyyn. Öljyä tuli öljykorkista venakopan päälle jonkin verran.
Oma arvaukseni on huohotinputken jäätyminen, mutta asiaan liittyvä muutama kysymys:
-Onko mahdollista että jossa päin konetta olisi ollut pula öljystä? Mun mielestä ei koska tuo vaikuttaa että sitä oli yläkerrassa liikaakin.
- Kannentiivisteen hajoamisen vaaraa tuskin on, mutta entä venakopan tiiviste ?
-Onko huohotinputken / linjojen putsauksessa jotain erityisesti huomattavaa vai meneekö tämä sillä että suoritetaan moottoripesu ja täytetään desi öljyä koneeseen?
EDIT:
Auto on tallissa lämpiämässä ja pääsin tutkimaan tutkimaan sotkua konehuoneessa.
Koneen oikealla puolella, pakosarjan, tukivarsien yms rakenteiden seudulta löytyy noin sotkua jonka saa aikaiseksi noin reilu desi öljyä. Ilmeisesti on tullut venakopan tiivisteestäkin läpi jotenkin. Koneen vasen puoli on täysin puhdas ja parin viikon takaisen moottorinpesun jäljiltä.
Olisko öljyt tulleet mahdollisesti tullut läpi jostain muualta ? Sotku vaikuttaa olevan niin alhaalla että jotenkin en usko että se olisi tullut venakopan tiivarista?
terv; jarit
-01 525 (suomi-auto, jos sillä tässä kohden on merkitystä?) seisoi pakkasessa noin 4pv. Päivällä kun lähdin liikenteeseen, noin 10km kohdalla liikennevaloissa pukkasi öljyiset savut sisälle. Siitä sitten hiljentelemään ja parkkikselle konepelti pystyyn. Öljyä tuli öljykorkista venakopan päälle jonkin verran.
Oma arvaukseni on huohotinputken jäätyminen, mutta asiaan liittyvä muutama kysymys:
-Onko mahdollista että jossa päin konetta olisi ollut pula öljystä? Mun mielestä ei koska tuo vaikuttaa että sitä oli yläkerrassa liikaakin.
- Kannentiivisteen hajoamisen vaaraa tuskin on, mutta entä venakopan tiiviste ?
-Onko huohotinputken / linjojen putsauksessa jotain erityisesti huomattavaa vai meneekö tämä sillä että suoritetaan moottoripesu ja täytetään desi öljyä koneeseen?
EDIT:
Auto on tallissa lämpiämässä ja pääsin tutkimaan tutkimaan sotkua konehuoneessa.
Koneen oikealla puolella, pakosarjan, tukivarsien yms rakenteiden seudulta löytyy noin sotkua jonka saa aikaiseksi noin reilu desi öljyä. Ilmeisesti on tullut venakopan tiivisteestäkin läpi jotenkin. Koneen vasen puoli on täysin puhdas ja parin viikon takaisen moottorinpesun jäljiltä.
Olisko öljyt tulleet mahdollisesti tullut läpi jostain muualta ? Sotku vaikuttaa olevan niin alhaalla että jotenkin en usko että se olisi tullut venakopan tiivarista?
terv; jarit
Comment