Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS tehot hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtiimi
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 17
    • Seinäjoki

    525 TDS tehot hukassa

    Mitä tehtävissä? 525 tds a -97 tehot alakierroksilla hukassa.

    Mitähän tarkoittaa vikakoodi check cocnt level,,ehkä noin, kun kaikki pikselit ei mittarissa näy. Olisko jäähdytinnesteeseen viittaava?


    Mistä egr vika voi tulla, sitä ei ole tukittu.
    Last edited by bmwtiimi; 13-02-2007, 14:12.
    Vikakoodin lukua!
    Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
    Vetokoukut asennettuna.

    Seinäjoki
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by bmwtiimi View Post
    Mitä tehtävissä? 525 tds a -97 tehot alakierroksilla hukassa.
    Mitähän tarkoittaa vikakoodi check cocnt level,,ehkä noin, kun kaikki pikselit ei mittarissa näy.


    Mistä egr vika voi tulla, sitä ei ole tukittu
    Lukee varmaankin check coolant level..jäähdytysneste
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Kannattaa korjauttaa pikselit pikimmiten niin säästyy pahimmassa tapauksessa koneremontilta
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • bme535
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 105
        • Jkl

        #4
        Originally posted by bmwtiimi View Post
        Mitä tehtävissä? 525 tds a -97 tehot alakierroksilla hukassa.



        Mistä egr vika voi tulla, sitä ei ole tukittu.
        Forte tankkiin ja parikymmentä kilsaa kaasu pohjassa..
        Autto ainaki mulla.

        Tuo erkin venttiili menee yleensä tukkoon karstasta. Venttiili pitäisi putsata ja tulpata vaikka pakosarjasta lähtevä putki.
        E34 535 tic

        Ex:
        E34 525 tds Touring
        E30 320i Touring
        E34 535i
        E30 325i
        E12 518
        E30 316 -> 318i

        Comment

        • bmwtiimi
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 17
          • Seinäjoki

          #5
          Tehot 525 tds

          Sais kyllä koko paskan työntää jorpakkoon. S.. romuja kaikki bmw:t.

          Tosin ongelmana toi alavääntö. Vapaalla polkaisee kaasua, niin kierrokset saattaa jäädä hetkeksi korkealle.
          Sitten automaatti vaihtaa isomalle jo pienillä kieroksilla. Voiko ilmamassa mittari vaikuttaa tähän.???

          Kerrotaan tässä nyt nämä e39 ongelmat:::

          Etuiskarit,
          Alusta ( tukivarret )
          Airbag
          Polttoaine (siirtopumppu, syöttöpumppu vuotaa)
          Vikakoodin lukua!
          Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
          Vetokoukut asennettuna.

          Seinäjoki

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Originally posted by bme535 View Post
            Forte tankkiin ja parikymmentä kilsaa kaasu pohjassa..
            Autto ainaki mulla.

            Tuo erkin venttiili menee yleensä tukkoon karstasta. Venttiili pitäisi putsata ja tulpata vaikka pakosarjasta lähtevä putki.
            Mihinkäs tuo forte siellä auttaa, putsaa jotain??

            Nyt olisi ongelmana seuraavat: alakierroksilla täysin tehoton, vapaallakin kun painaa kaasua niin kestää pitkään ennenkuin nousee 2500 yli jonka jälkeen toimii "normaalisti"??
            Ajossa kun saa kierroksia niin kiihtyy ihan ok, mutta paikaltaan lähtö on tuskaa.
            Sitten lämpimänä on käynnistys ongelmia, mikä taas saattaa johtua siitä että ainakin yksi suutin vuotaa sinne suutinkoloon löpöä, joten paineet häviää polttoaineelta, mutta tuon ei pitäisi olla syynä tuohon alaväännön puutteeseen.

            Kertokaas nyt mistä lähteä liikenteeseen.
            Auto on E39 -99 525tdsa
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • BulletEye
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 36
              • Karkkila

              #7
              Originally posted by makkis View Post
              Mihinkäs tuo forte siellä auttaa, putsaa jotain??

              Nyt olisi ongelmana seuraavat: alakierroksilla täysin tehoton, vapaallakin kun painaa kaasua niin kestää pitkään ennenkuin nousee 2500 yli jonka jälkeen toimii "normaalisti"??
              Ajossa kun saa kierroksia niin kiihtyy ihan ok, mutta paikaltaan lähtö on tuskaa.
              Sitten lämpimänä on käynnistys ongelmia, mikä taas saattaa johtua siitä että ainakin yksi suutin vuotaa sinne suutinkoloon löpöä, joten paineet häviää polttoaineelta, mutta tuon ei pitäisi olla syynä tuohon alaväännön puutteeseen.

              Kertokaas nyt mistä lähteä liikenteeseen.
              Auto on E39 -99 525tdsa
              Itellä 325tds ja pumppu vuosi ku seula ja alavääntö hukassa eikä millään meinannu käyntiin lähtee. auto diesel huoltoon ja uudet tiivisteetjne. heti huollon jälkeen huomasin miten auton kuuluisi vääntää ja toimia
              e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual''
              E91 320d M-sport -07 Le mans blau

              SOLD
              F36 418d M-Sport -15 Sapphire black
              E91 320d -06 Sapphire black

              Comment

              • NewereverBMW
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 12
                • Finland

                #8
                Sama homma

                Täällä sama homma. Eli auto ei tunnu liikkuvan mihinkään alle 2200-2500rpm. Sen jälkeen kyllä menee kivasti. Lisäksi ajotietokone näyttää 2litraa liian vähän kulutusta.

                Kyselin tästä jo muualta. Vastauksena ainakin tuohon ajotietokoneen väärin näyttöön tuli seuraava: syöttöpumpulle on tehty ns. "hammermod" eli pumpun kantta on siirretty johonkin suuntaan.

                Tiedä sitten vaikuttaako tuohon, ettei lähde alakierroksilla vääntämään.

                Comment

                • Juho_P
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 313
                  • p-pohjanmaa

                  #9
                  meidän perheessä parempi puolisko ajaa tds koneisella e39sillä ja sille kulku piisaa mutta aina kun ite lähtee ajamaan niin pitää ajaa aika reilusti että toimii oikein. syynä ollu jo pari kertaa että on karstottunu aika tukkoon ja hukkaportti pitää jännää kohinaa- eli portti jumittaa raolleen karstasta ja ei tasan oo alhaalla liikkuja. itellä onneksi auttanu että on vaan oikean jalan asennolla poltellu karstaa niin ei vielä ole tarvinnut käsiä liata tuon asian vuoksi.

                  sitte on tietty vanha hyvä konsti että millä saa autonsa tehokkaaksi- ajelee viikon pari defenderillä ja hyppää bemun rattiin niin johan on paukkua..
                  pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    tds

                    Ainakin minun kokemukseni mukaan mitä olen useita eri tds -motilla varustettuja autoja ajellut kaikissa on yhteinen piirre ="ominaisuus", että ei oikein vedä mihinkään alle 2200 rpm:n. Sitten kaikki pelit vetävät ihan kohtuudella. On ollut vakioita ja lastettuja pirssejä.
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎