Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touring konepelti ei mene lukkoon!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fyr
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 15

    E39 Touring konepelti ei mene lukkoon!

    Terve!
    Eli on tullut ongelma pakkasen mukana, avasin hölmönä konepellin ja nyt en saa sitä mitenkään lukkoon, konepelti menee kiinni asti mutta ei vaan napsahda lukkoon, olisko mitään hyvää keinoa? kenelläkään samoja oireita?

    Auto on E39 Touring -98 523ia
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by fyr View Post
    Terve!
    Eli on tullut ongelma pakkasen mukana, avasin hölmönä konepellin ja nyt en saa sitä mitenkään lukkoon, konepelti menee kiinni asti mutta ei vaan napsahda lukkoon, olisko mitään hyvää keinoa? kenelläkään samoja oireita?

    Auto on E39 Touring -98 523ia
    Onhan niitä samoja oireita. Konepellin "tapit" menevät reikiin, joissa "rautalangat" lukitsevat ne. Suihkuta noihin reikiin vaikka crc:tä ja kaiva pikkuruuvarilla rautalankoja varovasti enemmän esille, että nappaisivat paremmin tuon tapin syleilyynsä. Tällä tavalla minä sain herkistettyä vanhan tourinkimme konepellin lukituksen. Pudota pelti reilusti, noin 35cm:n korkeudelta, ehkä vielä vähän vauhtia antaen. Koeta vielä kiskoa kummaltakin puolelta erikseen, että nappaa varmasti kiinni. Kura se kait siellä häiritsee, voi tietysti avausvaijerikin jumittaa.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • -Mage-
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 295
      • Vantaa

      #3
      Suosittelisin aseöljyä crc:n sijasta, koska crc kuivuessaan pintaan huonontaa lukkojen liikettä. Eli crc on pirun huono ratkaisu pidemmällä aikavälillä.

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by -Mage- View Post
        Suosittelisin aseöljyä crc:n sijasta, koska crc kuivuessaan pintaan huonontaa lukkojen liikettä. Eli crc on pirun huono ratkaisu pidemmällä aikavälillä.
        Varmaan totta, mutta ensiapuun käy mikä tahansa, jos ei juuri ole aseöljyä saatavilla. Tietysti aina parempi tehdä kerralla kunnolla, aseöljy onpi tehty toimimaan vähän tiukemmissa ja tiuhemmissa oloissa kuin konepellin lukituksessa tarvitaan. Toimii varmasti
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Tämä tepsii

          Notkea öljyä "lukitusklipseihin" sekä "lukituskoloon".
          Ja sen jälkeen liikuttelet vaijeria käsin jolloin näet kun ne "lukitusklipsit" siirtyy reunasta lukituskolon reunasta keskemmälle ja tämän jälkeen konepelti menee lukkoon,eikä tarvi tipauttaa kuin 20 cm ja näin ainakin itsellä.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • dama
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 77
            • Helsinki

            #6
            Vanha kunnon lukkojen sulatuskeino; Kuumaa vettä muovipussiin,se hetkeksi jäätyneeseen kohtaan niin aukee jäätyneet paikat. Ase öljyä lukkoon tms.kohteseen. Se on siinä.
            dama
            ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

            Comment

            • fyr
              Newbiemmer
              • Dec 2006
              • 15

              #7
              Terve!

              Ok! nyt sain konepellin lukkoon, mutta huomasin samalla hetkellä että vaijeri on poikki ja pelti kiinni , Kuinkas sen nyt auki saa? kun ei tapahdu mitään kun vetää kahvasta? paljon sellainen vaijeri maksaa ja voiko sen itse vaihtaa? vai onko liian hankalaa?

              Comment

              • epaananen
                Newbiemmer
                • Feb 2007
                • 25
                • Jyväskylä

                #8
                konepelti jumissa

                Täällä olis sama ongelma, eli ei aukea konepelti millään vaikka vaijerista vetää pihdeillä.

                Saitko Fyr viimein konepellin ihan kotikonstein auki ja onkos muilla ollut samanlaista probleemaa?
                F01 730da
                ex. E61 530da
                ex. E38 730da
                ex. E39 530da
                ex. E39 525tdsa
                ex. E39 525tdsa touring

                Comment

                • peter
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 316
                  • xy

                  #9
                  Vanhan topikin. Uudelleenhengittämistä. Eli vika ilmeisesti samanlainen, konepelti menee keskisalvasta lukkoon, mutta pompsahtaa ylös hyvin herkästi. Vaikuttais että lukko on jotenkin liian löysä.lähdenkö em. Keinoilla kokeilemaan? Autoon on juuri vaihdettu jäähdytin, voisko toi lukko ollanjotenkin huonosti kiinni vai joudutaanko sitä edes purkamaan kun syyläri vaihdetaan? Kiitos Avusta jo etukäteen

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎