Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mahtuuko E38:n vanteet E39:iin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1482

Mahtuuko E38:n vanteet E39:iin

En löytänyt vastausta tähän niinpä pitää kysäistä. Eli auto on facelift E39 Touring M-Sport alustalla. Mahtuuko raapimatta pyörimään E38:n vanteet (etu 8x18 ET20 ja taka 9,5x18 ET25). Edessä ei ongelmaa, mutta tuo taka arveluttaa. :think
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

Kyllä mahtuu täysin ongelmitta sopivilla renkailla. Mutta huomioi, että E38 ja E39 on eri kokoinen keskireikä! Eli joudut sorvaamaan vanteiden keskireikiä isommaksi!

235/40/18 + 265/35/18 on varmaan ongelmattomin yhdistelmä?
    All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1482

Originally posted by Juhis View Post
      Kyllä mahtuu täysin ongelmitta sopivilla renkailla. Mutta huomioi, että E38 ja E39 on eri kokoinen keskireikä! Eli joudut sorvaamaan vanteiden keskireikiä isommaksi!

235/40/18 + 265/35/18 on varmaan ongelmattomin yhdistelmä?
      Missäköhän tuo sorvaus parhaiten onnistuisi? Ei varmaan jokaisessa metallipajassa? Itse asun Raumalla. Voisin tulla vanteiden kanssa kauemmaksikin (Hki?), jos jollakin kokemusta sorvauksesta ja tekee priimaa.
      Last edited by JNIJNI; 17-02-2007, 11:04.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

Comment

• Max
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 994
        • Kotona

Eikös E39:ssä ole pienempi tuo keskireikä kuin E38:ssa? Eli jos E38 vanteen laittaa E39:iin, niin vanteita ei tarvitse sorvata vaan pitää laittaa sopiva soviterengas ettei vanne pääse heilumaan :think

Comment

• _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

Originally posted by Max View Post
          Eikös E39:ssä ole pienempi tuo keskireikä kuin E38:ssa? Eli jos E38 vanteen laittaa E39:iin, niin vanteita ei tarvitse sorvata vaan pitää laittaa sopiva soviterengas ettei vanne pääse heilumaan :think
          No eikun juuri toisinpäin.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

Originally posted by _nixu_ View Post
            No eikun juuri toisinpäin.
            No mihinköhän bemuun nuo minun kesävanteet on tarkoitettu, kun niissä pitää olla soviterenkaat ku ne on tuossa minun E39:ssä? Minä olen kyllä luullut et ne on alunperin tarkoitettu juuri E38:iin ja sit soviterenkaiden avulla ne saa sopimaan E39:iin... :think

Comment

• Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

Originally posted by Max View Post
              No mihinköhän bemuun nuo minun kesävanteet on tarkoitettu, kun niissä pitää olla soviterenkaat ku ne on tuossa minun E39:ssä? Minä olen kyllä luullut et ne on alunperin tarkoitettu juuri E38:iin ja sit soviterenkaiden avulla ne saa sopimaan E39:iin... :think
              Käytännössä kaikissa muissa 5x120 jaolla olevissa BMW:n malleissa on pieni keskireikä, paitsi E39 mallissa. E38:ssa on pieni keskireikä. Saman kokoinen, kuin esimerkiksi E36 ja E46. Tämä on 100% varma tieto.

Jos tarvitset E39:ssasi vanteisiin soviterenkaita, niin vanteesi on varmasti jotkut pilipali tarvikevanteet. Tai kyllä joissain BBS:n vanteissakin voi olla eräänlaiset sovitteet mukana. E38:n alkuperäisvanteet ne eivät taatusti ole.
              All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Max
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 994
                • Kotona

Käytännössä kaikissa muissa 5x120 jaolla olevissa BMW:n malleissa on pieni keskireikä, paitsi E39 mallissa. E38:ssa on pieni keskireikä. Saman kokoinen, kuin esimerkiksi E36 ja E46. Tämä on 100% varma tieto.

Jos tarvitset E39:ssasi vanteisiin soviterenkaita, niin vanteesi on varmasti jotkut pilipali tarvikevanteet. Tai kyllä joissain BBS:n vanteissakin voi olla eräänlaiset sovitteet mukana. E38:n alkuperäisvanteet ne eivät taatusti ole.
                Vanteet ei tosiaankaan ole mitkään orggisvanteet mut oletin et ne olis ollut E38:n... Mut asia on nyt harvinaisen selvä et E39:ssä tuo keskireikä on isompi kuin muissa

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎