Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D -00 Käynnistyy todella huonosti pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    530D -00 Käynnistyy todella huonosti pakkasella

    Elikkä auto käynnistyy todella huonosti pakkasella.
    Jo -17astetta riittää siihen että saa sahata akun tyhjäksi ja apuvirrallakin vaikka kuinka kauan.
    Kone siis yrittää lähteä käyntiin eli "yskii", mutta ei kuitenkaan käynnisty.

    Alkutalvesta lähti käyntiin kerta laakista vaikka pakkasta oli -22astetta, eli vika on tullut parin kuukauden sisälla.

    Hehkutuksen merkkivalo pelaa normaalisti ja lämmin kone käynnistyy normaalisti. Sekä jos webasto on ollut päällä niin silloinkin käynnistyy normaalisti.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Hehkutulpat on finito? Testeriin kiinni, niin selviää.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • nudi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 212
      • Järvenpää

      #3
      eipä lähteny tänä aamuna oma 325tds käyntiin. konetta pyöritti ilosesti mutta ei hörähtänykkään, nyt sitten on akkukin loppu. ihan ku ois kiisseli jäässä.

      itsellä sama vika, aikasemmin lähti käyntiin vaikka oli -25. mutta oisiko noilla nollakeleillä jotain vaikutusta asiaan?
      Last edited by nudi; 21-02-2007, 08:41.

      Comment

      • jykä
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 123
        • Pohojanmaa

        #4
        Joo, eipä kerro mitään hehkujen toiminnasta tuo merkkivalo tai siis preheating teksti. Itsellä oli 5 hehkua pimeänä -00 vuoden 525d:ssä vaikka tekstit tulikin näkyviin. Hehkut vaihtoon niin johan käynnistyy...
        Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
        Current: F11 520d M-sport

        Comment

        • Hannu_H
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 410
          • Paskakaupunni

          #5
          Herranjumala mitään testereitä tarvitse hehkujen mittaukseen. Ensimmäisenä kannattaa mitata, että hehkuille tulee jännite ja paljonko ne ottaa virtaa. Ehyen hehkun pitäisi ottaa reilu 10A virtaa.

          Comment

          • Juho_P
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 313
            • p-pohjanmaa

            #6
            Ja edelleen kannattaa muistaa ihan perusasiat eli, suodatin kannattaa vaihtaa aina kun vaihtaa kesälaadusta talvilaatuun tai talvella on aika suurella todennäköisyydellä ongelmia.
            Toinen on se että aina sillointällöin pidemmällä lenkillä tms kannattaa suodattimen poistopropusta laskea loraus pois, yleensä sieltä tulee myös aivan vähän vettä, jota kertyy tankkiin talvella hissukseen ja voi aiheuttaa ongelmia.
            Hehkut toki myös vaikuttaa käynnistymiseen todella paljon talvella.
            pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #7
              Originally posted by Juho_P View Post
              Ja edelleen kannattaa muistaa ihan perusasiat eli, suodatin kannattaa vaihtaa aina kun vaihtaa kesälaadusta talvilaatuun tai talvella on aika suurella todennäköisyydellä ongelmia.
              Toinen on se että aina sillointällöin pidemmällä lenkillä tms kannattaa suodattimen poistopropusta laskea loraus pois, yleensä sieltä tulee myös aivan vähän vettä, jota kertyy tankkiin talvella hissukseen ja voi aiheuttaa ongelmia.
              Hehkut toki myös vaikuttaa käynnistymiseen todella paljon talvella.
              Kaikki suodattimet on juuri kuukausi sitten vaihdettu, jotenka siitä ei tässä tapauksessa ole kyse.

              Täytyy mitata noiden hehkujen toiminta.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Juho_P
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 313
                • p-pohjanmaa

                #8
                Haiseeko pannuhuoneessa nafta kun sitä sahaa käyntiin?
                pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                Comment

                • HanVat
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2006
                  • 294
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by Jube View Post
                  Kaikki suodattimet on juuri kuukausi sitten vaihdettu, jotenka siitä ei tässä tapauksessa ole kyse.

                  Täytyy mitata noiden hehkujen toiminta.
                  Oma ex-530DA joka on on edelleen tutulla lähti -30 lukemista mukisematta ilman webastoa. Jossain varmasti vika. Miksei sitä autoa OIKEASTI voi viedö sinne testeriin, tuskin siitä konkurssi E39 530D omistajalle tulee ja 99% tapauksista selviää varmasti suoraan siellä. Toki kysyäkin saa ja vaihdella sitten osan kerrallaan.
                  Last edited by HanVat; 21-02-2007, 16:57.
                  -------------------------
                  E39 523i
                  E36 Cabi `96 m-sport
                  E30 320i
                  W126.022 280SE kesäautona 1985
                  VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
                  MB E200 CDI 2002
                  *************************
                  Polaris OutLaw 500cc `06
                  Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
                  SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

                  MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by HanVat View Post
                    Oma ex-530DA joka on on edelleen lähti -30 lukemista mukisematta ilman webastoa. Jossain varmasti vika.
                    Mulla lähtee kanssa 530 -35 asteesta ilman lämmitystä avaimesta kääntämällä.
                    Tosin ei mitään herkkua oo koneelle... Oli akku paskana niin ei voinut käyttää webaa...

                    Comment

                    • BeeMWeee
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 125
                      • Kurikka

                      #11
                      Ittellä sama homma. Mun 530d:s oli webasto päällä 10 minsaa ja ku yritin startata niin ei inaustakaa. Ostin uuden akun n. viikko sitten ??

                      En tiä purkaako akku johonki ?

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #12
                        Originally posted by HanVat View Post
                        Oma ex-530DA joka on on edelleen tutulla lähti -30 lukemista mukisematta ilman webastoa. Jossain varmasti vika. Miksei sitä autoa OIKEASTI voi viedö sinne testeriin, tuskin siitä konkurssi E39 530D omistajalle tulee ja 99% tapauksista selviää varmasti suoraan siellä. Toki kysyäkin saa ja vaihdella sitten osan kerrallaan.
                        Autoa on käytetty lähiaikoina useita kertoja testerissä acs-vian takia eikä mitään puhetta ole ollut että vikamuistissa olisi muitakin vikoja.
                        Tosin tuo vika kun on ilmennyt vasta nyt kun kunnon pakkasia on alkanut pitelemään niin enpä ole osannut kyselläkkään hehkuvioista, mutta luulisin että kun autoa käyttää testerissä niin asiakkaalle kerrottaisiin kaikista vioista mitä sielä näkyy

                        Ja kun joku kysy niin ei haise ainakaan isommin nafta kun sahaa käyntiin. Ehkä pikkasen kuitenkin.

                        Ja tässä ei ole kyse myöskään akusta koska auto starttaa kyllä mutta ei syty.
                        Ja naftan saannistakaan tuskin on kyse, koska jos moottoria saa lämmitettyä vähänkin aikaa webastolla niin lähtee käyntiin normaalisti.
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Originally posted by Jube View Post
                          Autoa on käytetty lähiaikoina useita kertoja testerissä acs-vian takia eikä mitään puhetta ole ollut että vikamuistissa olisi muitakin vikoja.
                          Tosin tuo vika kun on ilmennyt vasta nyt kun kunnon pakkasia on alkanut pitelemään niin enpä ole osannut kyselläkkään hehkuvioista, mutta luulisin että kun autoa käyttää testerissä niin asiakkaalle kerrottaisiin kaikista vioista mitä sielä näkyy
                          Mutua: ei se näykään testerissä jos ei sitä nimenomaan testata. Eli testerillä voi testailla eri osa-alueita auton tekniikasta. Jos haluaa kaikki vikakoodit tietoonsa, niin silloin kaikki pitää myös testata. Ainakin tämmönen käsitys mulla on.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #14
                            Jos autosta luetaan/puretaan vikakoodit niin kai siinä nyt kaikki vikamuistissa olevat viat näkyy
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #15
                              Merkkiliikkeeseen kun viedään vikakoodien lukuun niin siihen on yleensä joku syy jonka asiakas kertoo ja silloin siellä katsotaan/tutkitaan vain ja ainoastaan kyseistä yksikköä, esim. jos sanot että airbagissä on jotain häikkää ja valo palaa niin turha miltei odottaa että ne kertoo sulle samalla esim. että sun sadetunnistimessakin on jotain häikkää kun tulet noutamaan autoa.
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎