Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS eliminointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jSp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 116
    • Kiuruvesi

    E39 ABS eliminointi

    Teinpä tuohon rantaan jokatalvisen jääradan ja nyt mieltä askarruttaa kysymys abs jarrujen eliminoinnista? Kun en oikein ole pysähtymiseen tyytyväinen.
    Eli onnistuuko ihan sulake taskuun vai hermostuuko auton "aivot" moisesta toimenpiteestä?
    Kyseessä 530d 5/2000.
  • HanVat
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 294
    • Lahti

    #2
    Originally posted by jSp View Post
    Teinpä tuohon rantaan jokatalvisen jääradan ja nyt mieltä askarruttaa kysymys abs jarrujen eliminoinnista? Kun en oikein ole pysähtymiseen tyytyväinen.
    Eli onnistuuko ihan sulake taskuun vai hermostuuko auton "aivot" moisesta toimenpiteestä?
    Kyseessä 530d 5/2000.
    Ei kai se siitä hermostu
    oma -99 E46 318i tosin meni aikoinaan vikatilaan absivian ollessa päällä, eikä kulkenut normaalisti.
    -------------------------
    E39 523i
    E36 Cabi `96 m-sport
    E30 320i
    W126.022 280SE kesäautona 1985
    VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
    MB E200 CDI 2002
    *************************
    Polaris OutLaw 500cc `06
    Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
    SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

    MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Anturin piuha irti esim etupyörästä?

      Comment

      • Pekkiz
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 341
        • Helsinki

        #4
        Ei kannata... Joudut nollaamaan vikakoodit ennen kuin vehje toimii kunnolla. Jäärata-autot sitten erikseen..
        F36 ///M-Sport

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #5
          Originally posted by Pekkiz View Post
          Ei kannata... Joudut nollaamaan vikakoodit ennen kuin vehje toimii kunnolla. Jäärata-autot sitten erikseen..
          E36:ssa ei ainakaan tarvi nollata vikiakoodeja, vaikka pyöränpyörijän tunnistimen irroittaa. teidä sitten tuosta..:think
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • Jarno
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 645
            • Äänekoski

            #6
            Originally posted by Mamijobmw View Post
            E36:ssa ei ainakaan tarvi nollata vikiakoodeja, vaikka pyöränpyörijän tunnistimen irroittaa. teidä sitten tuosta..:think
            Ei tarvitse minullakaa ja auto on e39 528i vm.96.Kyllähän vikakoodi varmaan muistiin jää,mutta toimii normaalisti kun anturin piuhan laittaa takaisin.
            e30 325i cabrio
            Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

            Comment

            • Pekkiz
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 341
              • Helsinki

              #7
              Tutun 530i E39:ssä (-03) kyllä tuo tunnistimen irroittaminen pisti auton vikatilaan, mittarit ei toimineet ja piti nollata?:think
              F36 ///M-Sport

              Comment

              • jarkkil
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 264

                #8
                Täytyy sanoo että tyyli on ainakin kohdillaan kun e39 bemarista tehdään jää auto

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #9
                  Ei mulla ainakaan mitään vikakoodeja jäänyt kun vaihdoin omaan e39:iin uuden abs anturin..
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2978
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by jarkkil View Post
                    Täytyy sanoo että tyyli on ainakin kohdillaan kun e39 bemarista tehdään jää auto
                    Joo, on kyllä peltoautot menneet mahdottomiksi
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Otat abs-yksiköstä töpselin irti rallin ajaksi, ei pitäisi jäädä mitään päälle.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • jSp
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 116
                        • Kiuruvesi

                        #12
                        Originally posted by jarkkil View Post
                        Täytyy sanoo että tyyli on ainakin kohdillaan kun e39 bemarista tehdään jää auto
                        Se jäi tuolta nuoruudesta ja pienimuotoisesta kilpa-autoilu harrasteesta tähteeksi sellainen kutka että hyppysissä pitää auton olla..
                        Joten esimerkiksi näille tenavilleni turvallisempaa kun isi osaa hieman auton metkuja...
                        Ja tällä autoilu kokemuksella pidän tuota absia hieman kyseenalaisena vekottimena tietynlaisiin talvi ja myös kesä olosuhteisiin,en toki yleisesti vaan itseäni ajatellen. Kun se mokoma ei pysähdy nimismiehen kiharalla,irtosoralla tai sopivalla lumella.
                        On tuonne aivoihin syöpynyt jotain noista jarrutusmatkoista ja jos nyt siellä jääradalla pitää sitä nuoruutta siinä asiallisten ajoharjoitusten lomassa hieman muistella niin häiritsee tuo jarrutusmatkan pituus pahemman kerran. Taitaa siinä n.140 saada mittariin ja kok.pituutta himpun vaille 2 kilometriä.
                        Onhan mulla halvempikin jääkärry millä ehkä hieman raakemmin räppään jos siltä tuntuu, -93 1,8 Zetec Escort. Poitsu samalta vuodelta opettelee sillä.
                        Mutta yhdyn kyllä tuohon ajatukseen "on siinä ainakin tyyli kohdallaan"...

                        Comment

                        • jSp
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 116
                          • Kiuruvesi

                          #13
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Otat abs-yksiköstä töpselin irti rallin ajaksi, ei pitäisi jäädä mitään päälle.
                          Kiitosta!
                          Tiedä vaikka jo huomenna...

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Jos auto kuuluu sarjaan josta ABS-boksi tyyppivikana jossain vaiheessa hajoaa, niin boksin liitintä ei kannattaisi turhaan alkaa irroittelemaan koska se saattaa nopeuttaa vian ilmestymistä. Ja sitten lopputulos on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=13191

                            Sinänsä on mielenkiintoista, että auto tuntui jäisellä tielläkin pysähtyvän paljon nopeammin kun ABS-moduli oli rikki. Pitäisi joskus tehdä vertailutestejä, samoin kiinnostaisi testata miten paljon (hyvin pitävä) käsijarru auttaa ABS:ien kanssa jos auto ei meinaa pysähtyä pelkkien ABS-jarrujen voimalla.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • jSp
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 116
                              • Kiuruvesi

                              #15
                              [QUOTE=TJJ;856458]Jos auto kuuluu sarjaan josta ABS-boksi tyyppivikana jossain vaiheessa hajoaa, niin boksin liitintä ei kannattaisi turhaan alkaa irroittelemaan koska se saattaa nopeuttaa vian ilmestymistä. Ja sitten lopputulos on: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=13191

                              Sinänsä on mielenkiintoista, että auto tuntui jäisellä tielläkin pysähtyvän paljon nopeammin kun ABS-moduli oli rikki. Pitäisi joskus tehdä vertailutestejä, samoin kiinnostaisi testata miten paljon (hyvin pitävä) käsijarru auttaa ABS:ien kanssa jos auto ei meinaa pysähtyä pelkkien ABS-jarrujen voimalla.[/QUOTE

                              Mallia 2000 toukokuu. Kuuluuko ko. sarjaan?
                              Absin huono jarrutusteho näkyy selvimmin irtolumella kun pitäisi saada töppönen lumen läpi polanteeseen kiinni ns. auraamaan. sama irtosoralla, nimismiehen kiharalla myös kun tassu ei ole koko ajan tiessä ja ns.lukkiutuu ilmassa ollessaan niin polkimessa tuntuu vaan päpärätpäätprätprät...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎