Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 diesel: Polttoaineen jäähdytin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samE36
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 69

    E39 diesel: Polttoaineen jäähdytin?

    Moi,

    Oletteko törmänneet ongelmiin tuollaisen osan kanssa? Ainakin minun autossani tuo aiheuttaa nykimistä ja "jäätymistä" yli -25asteen pakkasessa.

    Paikallisen BMW liikkeen huollossa tekivät autoon pikavirityksen ja estivät ilman tulon puskurin sisältä tuolle jäähdyttimelle pahvinpalalla ja ainakin vaimoni kertoman mukaan nykimis ongelma poistui heti kerralla.

    Osaatteko kertoa miten tuo kyseinen kapine toimii? Onko mitään vaaraa jos se pahvi on edessä esim. nollakelillä? Ja mikä tuon tarkoitus yleensäkkin on?

    Minulla BMW 520d vm.2002 se sijaitsee konehuoneessa kuskinpuolen lokasuojan tuntumassa, sellainen pieni syylärin näköinen kapine.

    --
    sami
    Sami (E36 318i)
  • jSp
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 116
    • Kiuruvesi

    #2
    Originally posted by samE36 View Post
    Moi,

    Oletteko törmänneet ongelmiin tuollaisen osan kanssa? Ainakin minun autossani tuo aiheuttaa nykimistä ja "jäätymistä" yli -25asteen pakkasessa.

    Paikallisen BMW liikkeen huollossa tekivät autoon pikavirityksen ja estivät ilman tulon puskurin sisältä tuolle jäähdyttimelle pahvinpalalla ja ainakin vaimoni kertoman mukaan nykimis ongelma poistui heti kerralla.

    Osaatteko kertoa miten tuo kyseinen kapine toimii? Onko mitään vaaraa jos se pahvi on edessä esim. nollakelillä? Ja mikä tuon tarkoitus yleensäkkin on?

    Minulla BMW 520d vm.2002 se sijaitsee konehuoneessa kuskinpuolen lokasuojan tuntumassa, sellainen pieni syylärin näköinen kapine.

    --
    sami
    Siinä vähän ennen pariakymmentä pakkasastetta tukin sen kyseisen polttoaineen lauhduttimen ilmantuontiputken. Commonrail myllyt tarvitsevat kyseisen lauhduttimen korkeasta ruiskutuspaineesta johtuen, joten ota pois kun ilma lauhtuu. Tietysti kannattaa tankatessa varmistua että polttoaineen suodatettavuus -32 astetta. Kalliimpaahan se saattaa olla mutta tielle jäämiset vähenevät. noin 25 vuotta kokemusta erilaisista dieseleistä josta johtuen autossa polttoainesuodatin mukana. Noihin omistamiini työkone puolen vehkeisiin on myös varasuotimet hyllyssä.
    Kun ajatellaan että auto toimii 30 asteen helteessä ilman ongelmia niin ei ole mitään liioittelua tukkia vastaavissa miinusasteissa lauhduttimen ilman tuloa ja laittaa jotain tuulensuojaa keulaan.

    Comment

    • 535_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 221
      • Masku

      #3
      Originally posted by jSp View Post
      Siinä vähän ennen pariakymmentä pakkasastetta tukin sen kyseisen polttoaineen lauhduttimen ilmantuontiputken. Commonrail myllyt tarvitsevat kyseisen lauhduttimen korkeasta ruiskutuspaineesta johtuen, joten ota pois kun ilma lauhtuu. Tietysti kannattaa tankatessa varmistua että polttoaineen suodatettavuus -32 astetta. Kalliimpaahan se saattaa olla mutta tielle jäämiset vähenevät. noin 25 vuotta kokemusta erilaisista dieseleistä josta johtuen autossa polttoainesuodatin mukana. Noihin omistamiini työkone puolen vehkeisiin on myös varasuotimet hyllyssä.
      Kun ajatellaan että auto toimii 30 asteen helteessä ilman ongelmia niin ei ole mitään liioittelua tukkia vastaavissa miinusasteissa lauhduttimen ilman tuloa ja laittaa jotain tuulensuojaa keulaan.
      Senverran pistää silmään tuo teksti että on pakko kommentoida: Lauhdutin ja Jäähdytin ovat aivan eri laitteita.Niinkuin laturi ja starttimoottorikin keskenään..

      Comment

      • jSp
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 116
        • Kiuruvesi

        #4
        Originally posted by 535_M5 View Post
        Senverran pistää silmään tuo teksti että on pakko kommentoida: Lauhdutin ja Jäähdytin ovat aivan eri laitteita.Niinkuin laturi ja starttimoottorikin keskenään..
        Puhutaanhan sitä yleensä polttoaineen jähmettymisestä tai hyytymisestä tai jopa jäätymisestä kovassa pakkasessa, oisko oikein ilmaista että parafiini siellä kiteytyy...?
        Öljyn lauhduttimesta olen ikäni kuullut puhuttavan vaikka nesteenä se siellä taitaa kiertää...(toivottavasti) Että ympäristön vaikutuksesta tässä tolloillaan...

        Comment

        • Cato
          Newbiemmer
          • Jul 2007
          • 1

          #5
          Cato

          Lauhdutin = Höyry lauhtuu nesteeksi
          Jäähdytin = jäähdyttää. Puhe öljyn tms. "lauhduttimesta" oli alunpitäen käännösvirheestä. Ainoa lauhdutin joka autosta löytyy on ilmastointilaitteesta.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Cato View Post
            Lauhdutin = Höyry lauhtuu nesteeksi
            Jäähdytin = jäähdyttää. Puhe öljyn tms. "lauhduttimesta" oli alunpitäen käännösvirheestä. Ainoa lauhdutin joka autosta löytyy on ilmastointilaitteesta.
            Aivan sama! Cato:lla lähtee aivan vallan mainiosti ura liikkeelle ensimmäisen postin tiimoilta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Aivan sama! Cato:lla lähtee aivan vallan mainiosti ura liikkeelle ensimmäisen postin tiimoilta.
              Heheheh... Kaveri onnistui kaivamaan puoli vuotta vanhan postauksen ja välittömästi kun tunnarit oli auki alkoi päteminen... Keep up the good work!

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎