Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 säteilylämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ari78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 95
    • Ylivieska

    E39 M5 säteilylämmitin?

    Osaisiko joku heittää osanumeroa tms Calixin tai Defan säteilylämmittimestä mikä menisi tohon ämmäläiseen?
    Nykyinen: F11 520d vm.2017
    Ex: E83 X3 vm.2008
    Ex: E63 630iA vm.2005
    Ex: E39 M5 vm.2000
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    V8:n (535/540) sätelylämmittimet?
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by muggo View Post
      V8:n (535/540) sätelylämmittimet?
      Onko varma tieto? Olen ymmärtänyt vahingossa toisin...
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • mauritius bleu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 75
        • Rajalla

        #4
        sama tilanne edessä itellänikin ja meinaan alkaa tuossa alkuviikosta sovitteleen tohon nuita 540:sen säteilijöitä josko ne passais... kerron sitte miten käy. sehä vaa riippuu nyt siitä että onko moottorityyppien m62 ja s62 lohkoilla eroja.
        BMW M5 -00

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #5
          Katoppa tuolta

          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Ei ole M5:sta. Mutta kovasti muistelen että noita 540:n säteilijöitä on modattu sopimaan myös S62:een.

            Originally posted by Stone View Post
            Onko varma tieto? Olen ymmärtänyt vahingossa toisin...
            Ei passaa suoraan mutta soveltamalla käsittääkseni ne saa sopimaan, sitä en tiedä kuinka nätti asennus siitä tulee ja miten toimiva..
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • mauritius bleu
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 75
              • Rajalla

              #7
              Noniin nyt siis faktaa!
              autona E39 M5 -00 ei facelift
              sain juuri asennuksen valmiiksi eli kyseessä on DEFAn vastukset 881 ja 871

              881 asennetaan vänkärin puolen lohkoon ja sopii siihen aivan heittämällä kuten myös kiinnikerautakin passaa moottorin tukipalkin pultin alle (kuten asennusohjeessa sanottiin).

              871 asennetaan kuskin puolen lohkoon ja tätä joutu hiukan muotoileen ala nurkasta uusiksi koska ottaa kiini johonkin turhanpäiväseen pultinpaikkaan, mutta hyvin pienelä viilauksella mahtuu. n.2 milliä hioo reunasta pois sentin matkalta niin mahtuu, kuperala viilala tuli just passeli kolo. kannattaa ensin sovittaa ja kattoa se kohta tarkemmin mistä viilaa. kiinnitysrauta passas kuiten kohalleen tällekkin puolelle (pyöristin kuiten vähä reunoja), tulee yhen pakosarjan mutterin alle.

              asennus sinänsä oli helppo mut tilaa on VÄHÄN!
              ps: kädet täynä naarmuja...
              BMW M5 -00

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                Originally posted by mauritius bleu View Post
                Noniin nyt siis faktaa!
                autona E39 M5 -00 ei facelift
                sain juuri asennuksen valmiiksi eli kyseessä on DEFAn vastukset 881 ja 871

                881 asennetaan vänkärin puolen lohkoon ja sopii siihen aivan heittämällä kuten myös kiinnikerautakin passaa moottorin tukipalkin pultin alle (kuten asennusohjeessa sanottiin).

                871 asennetaan kuskin puolen lohkoon ja tätä joutu hiukan muotoileen ala nurkasta uusiksi koska ottaa kiini johonkin turhanpäiväseen pultinpaikkaan, mutta hyvin pienelä viilauksella mahtuu. n.2 milliä hioo reunasta pois sentin matkalta niin mahtuu, kuperala viilala tuli just passeli kolo. kannattaa ensin sovittaa ja kattoa se kohta tarkemmin mistä viilaa. kiinnitysrauta passas kuiten kohalleen tällekkin puolelle (pyöristin kuiten vähä reunoja), tulee yhen pakosarjan mutterin alle.

                asennus sinänsä oli helppo mut tilaa on VÄHÄN!
                ps: kädet täynä naarmuja...
                En tiedä osanumeroista, mutta X5 4.8 mallin säteilylämppäreitä on laitettu ja menee lähes heittämällä kiinni. Defan ja Calixin maahantuonnista kyselemällä vastaukseksi saa eioota. Mutta edellämainittuja on ainakin käytetty.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by mauritius bleu View Post
                  Noniin nyt siis faktaa!
                  autona E39 M5 -00 ei facelift
                  sain juuri asennuksen valmiiksi eli kyseessä on DEFAn vastukset 881 ja 871

                  881 asennetaan vänkärin puolen lohkoon ja sopii siihen aivan heittämällä kuten myös kiinnikerautakin passaa moottorin tukipalkin pultin alle (kuten asennusohjeessa sanottiin).

                  871 asennetaan kuskin puolen lohkoon ja tätä joutu hiukan muotoileen ala nurkasta uusiksi koska ottaa kiini johonkin turhanpäiväseen pultinpaikkaan, mutta hyvin pienelä viilauksella mahtuu. n.2 milliä hioo reunasta pois sentin matkalta niin mahtuu, kuperala viilala tuli just passeli kolo. kannattaa ensin sovittaa ja kattoa se kohta tarkemmin mistä viilaa. kiinnitysrauta passas kuiten kohalleen tällekkin puolelle (pyöristin kuiten vähä reunoja), tulee yhen pakosarjan mutterin alle.

                  asennus sinänsä oli helppo mut tilaa on VÄHÄN!
                  ps: kädet täynä naarmuja...
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • mauritius bleu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 75
                    • Rajalla

                    #10
                    nii kokonaisuuessan nuo numerot oli 411881 ja 411871
                    BMW M5 -00

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      #11
                      Valitettavasti menin itse asentamaan ns putkilämmittimen omaan M5:seen . Kaikki X5:sen palikat oli jo tilattu mutta asentajan kanssa muutetiinkin plänejä. Kiva kuulla että muilla on käytännön kokemusta asiasta. Tod näk revin sen putkilämmittimen hel****iin.

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        #12
                        Originally posted by m5 lemans View Post
                        Valitettavasti menin itse asentamaan ns putkilämmittimen omaan M5:seen . Kaikki X5:sen palikat oli jo tilattu mutta asentajan kanssa muutetiinkin plänejä. Kiva kuulla että muilla on käytännön kokemusta asiasta. Tod näk revin sen putkilämmittimen hel****iin.
                        Itse ottaisin ainakin kesän helteitten ajaksi pois, koska se kuitenkin ahdistaa jäähdytinnesteen kiertoa. Itse "mötikkähän" on letkun sisäpinnalla kiinni ja vastus on myös vähän edessä. Samoin itse virtaus kärsii. Säteilylämmittimet on oikein asennettuna (eli tiiviisti pii tahnalla kiinni lohkossa) paras (lämmittää öljyn ja itse konetta) ja riittävä lämmitysmuoto. Aiemmassa M5:sessani huomasin kuitenkin, että kovilla pakkasilla 3h oli tarvittava lämmitysaika. Nestelämppäri on kuitenkin ehkä vähän tehokkaampi.
                        Tosin nykyään viisastuneena pidän molemmat ämmäni tallissa talven yli!
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • m5 lemans
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 190
                          • espoo

                          #13
                          Hmm, mene ja tiedä jos se putkilämmitin estää vednkiertoa. Olen kuullut sekä kyllä että ei. Se mitä mua ottaa eniten päähän on se että ei se putkilämmitin todellakaan lämmitä koko konetta. Lisäksi se sekoittaa kaikki anturit. JOS yrittää käynnistää konetta heti niin se ai käynnisty. "Kone" luulee että se on lämmin vaikka ainoastaan näköjään anturin kohdalla. Jos taas laittaa virran päälle ja antaa sen olla noin 5-10 sekuntia (nesteen alkaa sitten näköjään kiertää) niin asteet (mittarin mukaan) putoaa just ja just siniselle. Sitten taas kuin auto on käynnissä niin ei kestä montaa sekunttia niin mittari "putoaa" niin että se on vaan millin verran sinisellä vasemmalta katsottuna. Mielestäni ei tässä ole mitään järkeä --> säteilylämmittimet alle vaan, "maksoi mitä maksoi".

                          Comment

                          • LeMansBlau
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 1060
                            • Insomniac

                            #14
                            Originally posted by m5 lemans View Post
                            Hmm, mene ja tiedä jos se putkilämmitin estää vednkiertoa. Olen kuullut sekä kyllä että ei. Se mitä mua ottaa eniten päähän on se että ei se putkilämmitin todellakaan lämmitä koko konetta. Lisäksi se sekoittaa kaikki anturit. JOS yrittää käynnistää konetta heti niin se ai käynnisty.
                            Sanokoot mitä tahansa, mutta onhan se päivänselvää, että jos letkun sisäpintaa pienennetään ja sinne tulee vielä vastus eteen, niin ei se silloin virtaa yhtähyvin. Myös itse virtausta se vähän sekoittaa.
                            Hyvä kun muistutit tuosta, eli varsinkin noissa kasikoneissa on tosiaan toi antureitten aiheuttama tyhjäkäynti ongelmakin. Eli ongelmana on, kun vesi alkaa kiertään ja ei ole lämmennyt tasaisesti, joten anturit säätelee eri syöttöarvoja vituralleen.
                            Säteilijät alle vaan!
                            ///MADE IN FINLAND

                            sigpic

                            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                            F32 COUPE PERFORMANCE
                            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎