Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 huoltomittarin nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satyyri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 36
    • Järvenpää

    E39 huoltomittarin nollaus?

    Tervehdys!

    Ajanpuutteen vuoksi skippasin searchin ja päätin esittää kysymykseni teille kaikille. Eli kuinka resetoidaan (nollataan) E39 -pre 8/99- huoltomittari? Virtoja ja trippinappulaa käyttäen tiemmä, mutta mikä on järjestys jne?

    Kaunis kiitos oikeaan osuvasta vastauksesta


    -satyyri-
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by satyyri View Post
    Tervehdys!

    Ajanpuutteen vuoksi skippasin searchin ja päätin esittää kysymykseni teille kaikille. Eli kuinka resetoidaan (nollataan) E39 -pre 8/99- huoltomittari? Virtoja ja trippinappulaa käyttäen tiemmä, mutta mikä on järjestys jne?
    Terve terve!

    Ajanpuutteen vuoksi päätin vastauksen kirjoittamisen sijasta kokeilla hakua hakusanoilla "e39 huoltovalon nollaus" ja kas, heti löytyi ohjeet. Pitääkö vielä laittaa suora linkki?

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #3
      Varmasti olisit saanut nopeammin ohjeet sillä searchilla Tekisi mieli jättää vastaamatta mutta olkoot http://btcf.fi/forum/showpost.php?p=721059&postcount=5
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • satyyri
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 36
        • Järvenpää

        #4
        Kiitokset vastauksista

        Valehtelin. Vajaan 10 käytettävissä olevan minuutin aikana ehdin koittaa kahta eri hakuparametria, jotka olivat kumpikin vesiperiä. Ajan loppuessa päätin esittää suoran kysymyksen ja perata saldon paremmalla ajalla, eli nyt. Tästä johtuen suuri kiitos linkistä ja samoin kiitokset myös pajavasaran tuottamasta hymystä; sain juuri niin nohevan vastauksen kuin kuvittelinkin saavani Auttavaisuus on hyve ja jos ei ole asiaan vastausta, niin voi pitää päänsä kiinni ja ignorettaa koko kysymyksen, eikö?

        Ei, en hermostunut, olen vain sangen yllättynyt - joskin tyytyväinen - stereotyyppisen provosoituvan persoonan innokkuudesta avautua tavalla, jolla ei ole mitään merkitystä.

        Toivottavasti linkin viittaama ohje toimi myös tuohon omaan pulkkaan


        -satyyri-

        Comment

        • intfreak
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 2966
          • Uusikaupunni

          #5
          Originally posted by satyyri View Post
          Kiitokset vastauksista

          Valehtelin. Vajaan 10 käytettävissä olevan minuutin aikana ehdin koittaa kahta eri hakuparametria, jotka olivat kumpikin vesiperiä. Ajan loppuessa päätin esittää suoran kysymyksen ja perata saldon paremmalla ajalla, eli nyt. Tästä johtuen suuri kiitos linkistä ja samoin kiitokset myös pajavasaran tuottamasta hymystä; sain juuri niin nohevan vastauksen kuin kuvittelinkin saavani Auttavaisuus on hyve ja jos ei ole asiaan vastausta, niin voi pitää päänsä kiinni ja ignorettaa koko kysymyksen, eikö?

          Ei, en hermostunut, olen vain sangen yllättynyt - joskin tyytyväinen - stereotyyppisen provosoituvan persoonan innokkuudesta avautua tavalla, jolla ei ole mitään merkitystä.

          Toivottavasti linkin viittaama ohje toimi myös tuohon omaan pulkkaan


          -satyyri-
          Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen Varmasti reaktio olisi ollut erilainen jos olisit sanonut "en osaa käyttää searchia oikein, miten nollataan e39 huoltovalot?"
          Itse pyrin välttämään provosoitumista, mutta ei sitä aina jaksa
          N62 Money Spender Club

          Comment

          • satyyri
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 36
            • Järvenpää

            #6
            Hee, olipas pikainen vastaus

            Mikä osa kysymyksessä oli tyhmä? Tunnustus, että skippasin searchin? Nyt kun tein sen tuolla pajavasaran ehdottamalla haula, tuli 4kpl osumia, joissa on jopa yksi 520:n bensavehkeen ohje. Kunhan pääsen tuon oman naftatraktorin tykö, niin näen, onko siellä konehuoneessa tuo pistoke. Koitettu on virtojen ja trippimittarin yhdistelmällä, joka siis oli huoltoliikkeen tieto tuohon nollaamiseen, mutta se ei toiminut.

            En siis voinut tunnustaa olevani osaamaton searchin käyttäjä, koska siihen en ohjetta kaivannut

            Kiitos linkistä tosiaankin, sieltä saa aika lailla muutakin infoa, jolla olnee käyttöä myöhemmässä vaiheessa.



            -satyyri-

            Comment

            • satyyri
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 36
              • Järvenpää

              #7
              Tänks tosiaan ohjesivustosta. 10sek hyppypiuhaa ja taas helottaa viheriäiset!


              -satyyri-

              Comment

              • koska
                Newbiemmer
                • Sep 2007
                • 4
                • Espoo

                #8
                Toimii...

                Tää nyt sattui olemaan ensimmäinen mikä tuli searchilla vastaan... kokeilu -> toimii eli intfreakille kiitokset, että jaksoit vastata!

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                  Terve terve!

                  Ajanpuutteen vuoksi päätin vastauksen kirjoittamisen sijasta kokeilla hakua hakusanoilla "e39 huoltovalon nollaus" ja kas, heti löytyi ohjeet. Pitääkö vielä laittaa suora linkki?


                  Menköön nyt vaikka onkin hieman vanhahko threadi...

                  Terve terve!

                  Liiallisen luppoajan vuoksi nollausohjeet löytyvät nyt myös E39 FAQ:sta.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • V-Power
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1333
                    • Varsinais-Suomi

                    #10
                    Originally posted by satyyri View Post
                    Kiitokset vastauksista

                    Valehtelin. Vajaan 10 käytettävissä olevan minuutin aikana ehdin koittaa kahta eri hakuparametria, jotka olivat kumpikin vesiperiä. Ajan loppuessa päätin esittää suoran kysymyksen ja perata saldon paremmalla ajalla, eli nyt. Tästä johtuen suuri kiitos linkistä ja samoin kiitokset myös pajavasaran tuottamasta hymystä; sain juuri niin nohevan vastauksen kuin kuvittelinkin saavani Auttavaisuus on hyve ja jos ei ole asiaan vastausta, niin voi pitää päänsä kiinni ja ignorettaa koko kysymyksen, eikö?

                    Ei, en hermostunut, olen vain sangen yllättynyt - joskin tyytyväinen - stereotyyppisen provosoituvan persoonan innokkuudesta avautua tavalla, jolla ei ole mitään merkitystä.

                    Toivottavasti linkin viittaama ohje toimi myös tuohon omaan pulkkaan


                    -satyyri-
                    No jo on miehellä sana hallussa
                    E36 95 316i Sedan
                    E39 97 540i Touring
                    E46 99 320Ci Coupe
                    E53 01 X5 4,4 V8
                    E65 05 730d
                    F10 11 523i Sedan
                    F90 08 320i Sedan

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #11
                      Kaivellaanpa itsekin vanhoja...

                      Originally posted by satyyri View Post
                      Nyt kun tein sen tuolla pajavasaran ehdottamalla haula, tuli 4kpl osumia, joissa on jopa yksi 520:n bensavehkeen ohje.
                      Mainitsemasi 520i:tä käsittelevän aiheen lisäksi hakutuloksissa on myös ketju "E39 Huoltovalon nollaus?", jonka toisella sivulla kerrotaan huoltovalot nollatun onnistuneesti hyppylangalla pre-facelift 523iA:sta. Ja siinä toisessa ketjussa oli sitten facelift-malliin nollaussohje; näistä keskusteluista luulisi ketjun aloittajan kysymykseen löytyvän vastauksen. Näköjään olisi pitänyt laittaa suoraan se linkki, kun ei vastaus löydy vaikka annetaan hakusanatkin...

                      PS. Jos epäröit, että diesel-mallissa ohje ei päde, niin saattaisi olla aiheellista ilmoittaa aloitusviestissä auton käyttövoima. Mutta Lekan ohjeista löytyy oikea ohje kaikkiin malleihin.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎