Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämmöt hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anzu39
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 37

    e39 lämmöt hukassa

    E39 lämmöt hukassa

    Elikkäs tästä on ollut kirjoittelua aikaisemminkin, mutta tässä oman auton ongelma.
    Vaikka lämmöt on säädetty täysille (32 astetta) niin sisätilaan tulee ainoastaan viileetä ilmaa. Esim. kaupunkiajossa varsinkin kun kone ei paljon kierrä niin haaleeta pukkaa. Kun sitten vetää jonkin aikaa reippailla kierroksilla alkaa lämpöä tulemaan. Autoon asennettiin Webasto kuukausi sitten ja kun sen laittaa kaupunkiajossa päälle niin 15-20 sekunnin kuluttua alkaa taas tulemaan reippaasti lämpöä hyttiin kun webasto kierrättää oman pumpun kautta lämpönestettä. Termostaatti näyttäisi toimivan eli koneen lämpötila nousee tasaisesti niin kuin ennenkin tasan klo 12 eli viisari siiis sojottaa kohtisuoraan ylös. Jäädytysjärjestelmää on ilmattu sekä Turun Metroauton että paikallisen tutun korjaamon voimin, joten ilmaakaan ei pitäisi järjestelmässä olla. Tosin ilmauksessa ei ole käytetty mitään alipainesysteemejä... Kiertovesipumppu ainakin surisee kun kuuntelee virrat päällä ja magneettiventtiilitkin toimivat.
    Olisko kenelläkään antaa asiantuntevaa apua. Metroautoon ei viitsisi viedä kylmänä kun siellä varmasti vaihdetaan osaa toisensa perään niin kauan kunnes viallinen osa löytyy ja maksu on sen mukainen.
    Auto on '98 e39 535.
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #2
    Kyllä mä vahvasti väittäisin että on joko ilmaa letkussa, tai sitten termostaatti paskana.
    Onko vesipumpun kunnosta tietoa?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Kertovesipumppuhan siellä on tiltssä...mikäli ilmaa ei todellakaan ole?
      Oliko ongelmaa sis ennen webaston asennusta? Jos ei, niin veikkaan että edelleenkin on ilmaa.

      Comment

      • anzu39
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 37

        #4
        Voiko termostaatti olla paskana kun lämmöt ei kuitenkaan nouse yhtään liikaa?
        Vesipumpun kunnosta ei ole tietoa, mutta samaten eikö sitten nousisi lämmöt koneessa enemmänkin?
        Ongelma oli ennen webastoakin itseasiassa vika on "hiipinyt" ilmoille pikkuhiljaa talven aikana. Nesteitä on joutunut lisäämään vähän jatkuvasti kun aina varoittaa coolant levelistä. Kun käytin Metroautossa autoa niin siellä saatiin vuoto kyllä lakkaamaan. Voisi ehkä olettaa että ilmaa on jossain???!!
        Kiertovesipumppu surisee kyllä kun on virrat päällä joten voisi olettaa että toimii tai ainakin moottori pyörii. Eriasia sitten jos siipiratas on paskana tai irronnut... Kaveri korjaamolla kertoi, että ei viitsisi lähteä avaamaan sitä kun siihen ei varmaankaan saa tarvittavia uusia tiivisteitä tai o-rengasta vaan pitää sitten ostaa kokonaan uusi pumppu.
        Saako tuon järjestelmän ilmattua ilman mitään alipainepumppuja?

        Comment

        • Ileee
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1025
          • Espoo

          #5
          Oli täsmälleen sama vika ja syyksi löytyi juuri KIERTOVESIPUMPPU. Eli siis se sähköinen pumppu joka on erillään vesipumpusta.
          __________
          E92 BMW 335i M-Sport -12

          "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

          Comment

          • anzu39
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 37

            #6
            Originally posted by Ileee View Post
            Oli täsmälleen sama vika ja syyksi löytyi juuri KIERTOVESIPUMPPU. Eli siis se sähköinen pumppu joka on erillään vesipumpusta.
            Pitikö sun auton kiertovesipumppu siis myös jotain surinaa??
            Saitko korjattua vanhan vai pitikö sijoittaa pelimerkit uuteen?

            Comment

            • HanVat
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 294
              • Lahti

              #7
              Originally posted by anzu39 View Post
              Pitikö sun auton kiertovesipumppu siis myös jotain surinaa??
              Saitko korjattua vanhan vai pitikö sijoittaa pelimerkit uuteen?
              Itsellä TÄYSIN sama ongelma tuon 523i:n kanssa Webastolla... Kiertovesipumppu surisee, todettu lahden Auto Alarmissa. Vaihdettuja osia: Jäähdytin, vesipumppu, termari, termarin kotelo ja ilmattu noin 10 kertaan alipaineella jne. Webasto päällä siis lämpöä riittää, muuten nihkeämmin. Ei se tosin "haaleata" ole, mutta ei niin kuumaa kuin webaston kanssa.
              Mielenkiinnolla seuraan topicia...

              Voisiko webasto olla kytketty jotenkin väärin...?
              EDIT: kiertovesipumppu 523i KL-osissa 270€
              Last edited by HanVat; 07-03-2007, 11:26.
              -------------------------
              E39 523i
              E36 Cabi `96 m-sport
              E30 320i
              W126.022 280SE kesäautona 1985
              VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
              MB E200 CDI 2002
              *************************
              Polaris OutLaw 500cc `06
              Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
              SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

              MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

              Comment

              • anzu39
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 37

                #8
                Uppia..

                Elikä jos tuo kiertovesipumppu on sanonut sopimuksensa irti niin onko niin, että on pakko hankkia uusi pumppu jo sen tähden, että tiivisteitä ei saa ehjänä irti??

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎