Nyt olisi asiantuntijoille tiukka pala selvitettäväksi:
Tänään vaihdettiin pajalla vm -99 autoon tulpat ja venttiilikopan tiivisteet. Remontin jälkeen testattiin, että tulpat toimii käynnistämällä auto. Auto käynnistyi hienosti ja kävi tyhjäkäynnillä 10 sekuntia, minkä jälkeen sammutin auton laskun maksua varten. Sitten kun yritin lähteä kotiin, niin autopa mokoma ei suostunut käymään tyhjäkäynnillä lainkaan, vaan kierrokset piti olla yli 2000 rpm, että auto pysyi käynnissä.
Avattiin tulpat ja huomasimme, että ovat mustana.
Laitettiin testeri kiinni, joka herjasi ilmamäärämittaria (johon ei siis oltu koskettukaan koko remontin eikä laskun maksun aikana). No vaihdettiin ehjä mittari tilalle ja auto silti herjasi samaa ilmamäärämittarin vikaa.
Voisiko vika olla ilmamassamittarin liittimessä tai johdossa vai missä ihmeessä ?
Oudointa on tosiaan se, että auto toimi hyvin heti remontin jälkeen, mutta kun laitoimme konepellin kiinni, niin eipä enää toiminutkaan.
Kiiroksia avusta jo etukäteen.
Tänään vaihdettiin pajalla vm -99 autoon tulpat ja venttiilikopan tiivisteet. Remontin jälkeen testattiin, että tulpat toimii käynnistämällä auto. Auto käynnistyi hienosti ja kävi tyhjäkäynnillä 10 sekuntia, minkä jälkeen sammutin auton laskun maksua varten. Sitten kun yritin lähteä kotiin, niin autopa mokoma ei suostunut käymään tyhjäkäynnillä lainkaan, vaan kierrokset piti olla yli 2000 rpm, että auto pysyi käynnissä.
Avattiin tulpat ja huomasimme, että ovat mustana.
Laitettiin testeri kiinni, joka herjasi ilmamäärämittaria (johon ei siis oltu koskettukaan koko remontin eikä laskun maksun aikana). No vaihdettiin ehjä mittari tilalle ja auto silti herjasi samaa ilmamäärämittarin vikaa.
Voisiko vika olla ilmamassamittarin liittimessä tai johdossa vai missä ihmeessä ?
Oudointa on tosiaan se, että auto toimi hyvin heti remontin jälkeen, mutta kun laitoimme konepellin kiinni, niin eipä enää toiminutkaan.
Kiiroksia avusta jo etukäteen.
Comment