Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA ei pysy käynnissä alle 2000 rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika S
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 9

    E39 523iA ei pysy käynnissä alle 2000 rpm

    Nyt olisi asiantuntijoille tiukka pala selvitettäväksi:

    Tänään vaihdettiin pajalla vm -99 autoon tulpat ja venttiilikopan tiivisteet. Remontin jälkeen testattiin, että tulpat toimii käynnistämällä auto. Auto käynnistyi hienosti ja kävi tyhjäkäynnillä 10 sekuntia, minkä jälkeen sammutin auton laskun maksua varten. Sitten kun yritin lähteä kotiin, niin autopa mokoma ei suostunut käymään tyhjäkäynnillä lainkaan, vaan kierrokset piti olla yli 2000 rpm, että auto pysyi käynnissä.

    Avattiin tulpat ja huomasimme, että ovat mustana.
    Laitettiin testeri kiinni, joka herjasi ilmamäärämittaria (johon ei siis oltu koskettukaan koko remontin eikä laskun maksun aikana). No vaihdettiin ehjä mittari tilalle ja auto silti herjasi samaa ilmamäärämittarin vikaa.

    Voisiko vika olla ilmamassamittarin liittimessä tai johdossa vai missä ihmeessä ?

    Oudointa on tosiaan se, että auto toimi hyvin heti remontin jälkeen, mutta kun laitoimme konepellin kiinni, niin eipä enää toiminutkaan.

    Kiiroksia avusta jo etukäteen.
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Mulla oli joskus m50b20 koneessa samanlaiset oireet, kun yhtäkkiä startatessa päätti lisäilmaluistin hapero letku irrota ja koneessa oli siis järkyttävä imuvuoto.

    Edit. moottorinohjauksen nollausta kokeilisin myös. Ainakin näissä vanhemmissa menee siten, että akunkengät navoista irti ja esim apuvirtakaapelilla ne yhteen(nopein vaihtoehto kotikonstein) tai sitten akku irti moneksi tunniksi
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #3
      Originally posted by Laakeri View Post
      Edit. moottorinohjauksen nollausta kokeilisin myös. Ainakin näissä vanhemmissa menee siten, että akunkengät navoista irti ja esim apuvirtakaapelilla ne yhteen(nopein vaihtoehto kotikonstein)
      En menisi kokeilemaan tuota jos kyseessä on e39, voi tyhjentyä muisti jostain eitoivotusta paikasta.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎